Gjest sweet peach Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Før brukte jeg alltid OB. Var jo ikke så mye annet. Så har jeg i senere tid gått over til billigere merker. Er nå plaget av at det kommer litt blod ut selv om en går med tampong og skifter like hyppig som før. Slik hadde jeg det ikke før, har jeg kommet til. Så kanskje er det noe i at OB holder mer tett. Da er de jo verdt den høyere prisen! Tror jeg må prøve OB igjen. Hva er deres erfaringer. De jeg har nå kjøpte jeg på Lidl. Veldig billig, men kanskje ikke allikevel så bra? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hva med å prøve damebegeret? Det holder helt tett. Og om du har liten/middels blødning, så trenger du bare å tømme det morgen og kveld. http://www.damebeger.com/ eller divacupen, den får du billigere her: http://www.divacup.com/ 0 Siter
Gjest sweet peach Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hva med å prøve damebegeret? Det holder helt tett. Og om du har liten/middels blødning, så trenger du bare å tømme det morgen og kveld. http://www.damebeger.com/ eller divacupen, den får du billigere her: http://www.divacup.com/ Tror jeg holder meg til vanlig tampong jeg, ellers takk for tipset. Det hørtes likk ekkelt og rart ut. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Tror jeg holder meg til vanlig tampong jeg, ellers takk for tipset. Det hørtes likk ekkelt og rart ut. Du gjør som du vil :-) Jeg begynte å bruke divacup etter tips her på dol og er veldig fornøyd. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Du gjør som du vil :-) Jeg begynte å bruke divacup etter tips her på dol og er veldig fornøyd. Menneh... åssen i all verden får man trøkka den på plass? *uggen* 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Menneh... åssen i all verden får man trøkka den på plass? *uggen* Du bretter den dobbelt. Etter at den er inne, så vrir du på den en omgang så den "folder seg ut". Jeg slet litt i starten, men det var fordi ingen hadde tipset meg om å skylle den i vann. Når den er våt går det mye lettere. Ellers så kan du jo be annegunn vise seg sin, så du får sett at den ikke er skummel. Det var fordi vi diskuterte divacup her på dol at jeg ble kjent med henne :-) 0 Siter
org Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg bruker kun OB tamponger (grønn pakke) de to første og verste dagene. Resten av perioden har jeg gått over til Lidl sine mini. Dette fungerer bra for meg. Prøvde sånne billige i hele perioden, men ble ikke fornøyd. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Du bretter den dobbelt. Etter at den er inne, så vrir du på den en omgang så den "folder seg ut". Jeg slet litt i starten, men det var fordi ingen hadde tipset meg om å skylle den i vann. Når den er våt går det mye lettere. Ellers så kan du jo be annegunn vise seg sin, så du får sett at den ikke er skummel. Det var fordi vi diskuterte divacup her på dol at jeg ble kjent med henne :-) Bruker du den hele perioden? Blir det ikke søl når den skal tømmes? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Bruker du den hele perioden? Blir det ikke søl når den skal tømmes? Nei, jeg bruker den ikke hele perioden lenger. Men det er fordi jeg har veldig kraftig mens. De første 2-3 dagene bruker jeg den største ob-størrelsen i tillegg til et stort bind. Men etter det bruker jeg bare divacup. Helt nydelig :-) Siden jeg bare trenger å tømme den morgen og kveld føles det ikke lenger som om jeg har mens. Så nå oppleves det som om jeg har mens bare to-tre dager i stedet for 7. Det blir ikke noe søl når jeg tømmer den rett i do. Så bare skyller jeg den i varmt vann og setter den inn igjen. Jeg har den alltid liggende i toalettvesken. Gjett om jeg var glad for det sist jeg var på utenlandsferie og hadde glemt å ta med bind/tampomg! Riktignok måtte jeg tømme hver 1,5. - 2. time første to dager, men jeg var i hvert fall berget :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Nei, jeg bruker den ikke hele perioden lenger. Men det er fordi jeg har veldig kraftig mens. De første 2-3 dagene bruker jeg den største ob-størrelsen i tillegg til et stort bind. Men etter det bruker jeg bare divacup. Helt nydelig :-) Siden jeg bare trenger å tømme den morgen og kveld føles det ikke lenger som om jeg har mens. Så nå oppleves det som om jeg har mens bare to-tre dager i stedet for 7. Det blir ikke noe søl når jeg tømmer den rett i do. Så bare skyller jeg den i varmt vann og setter den inn igjen. Jeg har den alltid liggende i toalettvesken. Gjett om jeg var glad for det sist jeg var på utenlandsferie og hadde glemt å ta med bind/tampomg! Riktignok måtte jeg tømme hver 1,5. - 2. time første to dager, men jeg var i hvert fall berget :-) Bruker du truseinnlegg i tillegg da eller er den helt sikker? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Bruker du truseinnlegg i tillegg da eller er den helt sikker? Den er helt sikker, så jeg behøver ikke en gang truseinnlegg. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hva med å prøve damebegeret? Det holder helt tett. Og om du har liten/middels blødning, så trenger du bare å tømme det morgen og kveld. http://www.damebeger.com/ eller divacupen, den får du billigere her: http://www.divacup.com/ Hva er forskjellen på divacup og damebeger? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg veksler mellom OB og Always og i og med at de rosa fra OB er større enn de rosa fra Always så holder de nok litt lengre, men ettersom de er _dobbelt_ så dyre så er de ikke verdt prisen synes jeg. Men andre billig-merker gidder jeg ikke engang prøve etter å ha prøvd div. billige truseinnlegg og bind, f.eks. fra Euroshopper. Usj. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hva med å prøve damebegeret? Det holder helt tett. Og om du har liten/middels blødning, så trenger du bare å tømme det morgen og kveld. http://www.damebeger.com/ eller divacupen, den får du billigere her: http://www.divacup.com/ Divacupen er laget av hvit silikon, mens damebegeret er av naturgummi. På den norske websiden selger de bare den av naturgummi, mens de på den kanadiske selger begge. Jeg husker ikke nå hva den av naturgummi kalles på de kanadiske sidene, men du finner den nok om du leter der litt. Jeg valgte å kjøpe den av silikon både fordi jeg syns den hvite fargen er mer delikat og fordi den var billigere enn den av naturgummi. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hva er forskjellen på divacup og damebeger? Svaret til deg havnet feil, så jeg poster det en gang til: Divacupen er laget av hvit silikon, mens damebegeret er av naturgummi. På den norske websiden selger de bare den av naturgummi, mens de på den kanadiske selger begge. Jeg husker ikke nå hva den av naturgummi kalles på de kanadiske sidene, men du finner den nok om du leter der litt. Jeg valgte å kjøpe den av silikon både fordi jeg syns den hvite fargen er mer delikat og fordi den var billigere enn den av naturgummi. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Divacupen er laget av hvit silikon, mens damebegeret er av naturgummi. På den norske websiden selger de bare den av naturgummi, mens de på den kanadiske selger begge. Jeg husker ikke nå hva den av naturgummi kalles på de kanadiske sidene, men du finner den nok om du leter der litt. Jeg valgte å kjøpe den av silikon både fordi jeg syns den hvite fargen er mer delikat og fordi den var billigere enn den av naturgummi. Men den har like lang holdbarhet? Eller holder den av naturgummi lengst? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Men den har like lang holdbarhet? Eller holder den av naturgummi lengst? Det vet jeg ikke. Men jeg ville tro at den av silikon varer lengst, slik er det jo med smokker av naturgummi og silikon. På den norske websiden var det før (og er kanskje fortsatt?) mulig å stille spørsmål til sykesøster. Jeg spurte en gang hvorfor de ikke selger den av silikon, men fikk ikke noe svar. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Det vet jeg ikke. Men jeg ville tro at den av silikon varer lengst, slik er det jo med smokker av naturgummi og silikon. På den norske websiden var det før (og er kanskje fortsatt?) mulig å stille spørsmål til sykesøster. Jeg spurte en gang hvorfor de ikke selger den av silikon, men fikk ikke noe svar. Har hørt om dette begeret før og har syntes tanken på det er litt guffen. Men kanskje det er verdt å prøve de første dagene av mensen blør jeg gjennom en grønn OB på ca 4 timer så begeret må vel skiftes litt oftere da? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Den er helt sikker, så jeg behøver ikke en gang truseinnlegg. Høres greit ut å "glemme" mensen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.