Gå til innhold

Jenter! Er OB tamponger mer lekkasjesikre?

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

Det vet jeg ikke. Men jeg ville tro at den av silikon varer lengst, slik er det jo med smokker av naturgummi og silikon.

På den norske websiden var det før (og er kanskje fortsatt?) mulig å stille spørsmål til sykesøster. Jeg spurte en gang hvorfor de ikke selger den av silikon, men fikk ikke noe svar.

Har hørt om dette begeret før og har syntes tanken på det er litt guffen. Men kanskje det er verdt å prøve :) de første dagene av mensen blør jeg gjennom en grønn OB på ca 4 timer så begeret må vel skiftes litt oftere da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har hørt om dette begeret før og har syntes tanken på det er litt guffen. Men kanskje det er verdt å prøve :) de første dagene av mensen blør jeg gjennom en grønn OB på ca 4 timer så begeret må vel skiftes litt oftere da?

Jeg blør gjennom en grønn ob på akkurat like lang tid som jeg fyller et damebeger :-)

Så jeg vil tippe at du må tømme den ca hver fjerde time i starten. Men første gang du bruker den, bør du uansett sikre deg med et bind i tillegg. Til du blir vandt til bruken, så kan du få lekasje om begeret sitter for langt inne eller ikke har foldet seg ut.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe fra Canada, siden det er mye billigere der. (Det gjorde jeg)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Høres greit ut å "glemme" mensen...

Så absolutt!

Det eneste er at man må passe på så man ikke glemmer (å tømme) divacupen også.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Jeg blør gjennom en grønn ob på akkurat like lang tid som jeg fyller et damebeger :-)

Så jeg vil tippe at du må tømme den ca hver fjerde time i starten. Men første gang du bruker den, bør du uansett sikre deg med et bind i tillegg. Til du blir vandt til bruken, så kan du få lekasje om begeret sitter for langt inne eller ikke har foldet seg ut.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe fra Canada, siden det er mye billigere der. (Det gjorde jeg)

Jeg regna ut og kom til at det ble rundt 220 kr? Må man ikke betale toll da?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg regna ut og kom til at det ble rundt 220 kr? Må man ikke betale toll da?

Jeg måtte ikke betale toll. Jeg tror de sendte den som en gave eller noe annet lurt, slik at jeg slapp det.

hare1365380455
Skrevet

Så absolutt!

Det eneste er at man må passe på så man ikke glemmer (å tømme) divacupen også.

Da kan det kanskje lekke?

Skrevet

Jeg har prøvd flere merker, og for meg er det ikke annet en ob som fungerer. Jeg vurderer å skaffe meg et såkalt "damebeger" for å se om det er noe.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da kan det kanskje lekke?

Til slutt vil det nok det. Men jeg tenkte mer på hygienen, at det ikke er noe særlig å gå med gammelt mensblod så lenge innvendig.

hare1365380455
Skrevet

Til slutt vil det nok det. Men jeg tenkte mer på hygienen, at det ikke er noe særlig å gå med gammelt mensblod så lenge innvendig.

Det er det nok ikke. :)

Gjest soljenta_83
Skrevet

der var den bestilt :) Blir spennende å prøve om det er noe for meg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

der var den bestilt :) Blir spennende å prøve om det er noe for meg

Lykke til :-)

Om du skulle lure på noe etter at du har fått den, så bare still meg spørsmål om den her på dol :-)

mariaflyfly
Skrevet

Du bretter den dobbelt. Etter at den er inne, så vrir du på den en omgang så den "folder seg ut".

Jeg slet litt i starten, men det var fordi ingen hadde tipset meg om å skylle den i vann. Når den er våt går det mye lettere.

Ellers så kan du jo be annegunn vise seg sin, så du får sett at den ikke er skummel.

Det var fordi vi diskuterte divacup her på dol at jeg ble kjent med henne :-)

Den ser bare så ufattelig...*urk* ut! :(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Den ser bare så ufattelig...*urk* ut! :(

Så du på begge? Jeg syns den hvite av silikon med kort tupp ser mye mer delikat ut enn det brune begeret med lang tupp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...