Gjest soljenta_83 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Det vet jeg ikke. Men jeg ville tro at den av silikon varer lengst, slik er det jo med smokker av naturgummi og silikon. På den norske websiden var det før (og er kanskje fortsatt?) mulig å stille spørsmål til sykesøster. Jeg spurte en gang hvorfor de ikke selger den av silikon, men fikk ikke noe svar. Har hørt om dette begeret før og har syntes tanken på det er litt guffen. Men kanskje det er verdt å prøve de første dagene av mensen blør jeg gjennom en grønn OB på ca 4 timer så begeret må vel skiftes litt oftere da? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Har hørt om dette begeret før og har syntes tanken på det er litt guffen. Men kanskje det er verdt å prøve de første dagene av mensen blør jeg gjennom en grønn OB på ca 4 timer så begeret må vel skiftes litt oftere da? Jeg blør gjennom en grønn ob på akkurat like lang tid som jeg fyller et damebeger :-) Så jeg vil tippe at du må tømme den ca hver fjerde time i starten. Men første gang du bruker den, bør du uansett sikre deg med et bind i tillegg. Til du blir vandt til bruken, så kan du få lekasje om begeret sitter for langt inne eller ikke har foldet seg ut. Jeg vil anbefale deg å kjøpe fra Canada, siden det er mye billigere der. (Det gjorde jeg) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Høres greit ut å "glemme" mensen... Så absolutt! Det eneste er at man må passe på så man ikke glemmer (å tømme) divacupen også. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg blør gjennom en grønn ob på akkurat like lang tid som jeg fyller et damebeger :-) Så jeg vil tippe at du må tømme den ca hver fjerde time i starten. Men første gang du bruker den, bør du uansett sikre deg med et bind i tillegg. Til du blir vandt til bruken, så kan du få lekasje om begeret sitter for langt inne eller ikke har foldet seg ut. Jeg vil anbefale deg å kjøpe fra Canada, siden det er mye billigere der. (Det gjorde jeg) Jeg regna ut og kom til at det ble rundt 220 kr? Må man ikke betale toll da? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg regna ut og kom til at det ble rundt 220 kr? Må man ikke betale toll da? Jeg måtte ikke betale toll. Jeg tror de sendte den som en gave eller noe annet lurt, slik at jeg slapp det. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Så absolutt! Det eneste er at man må passe på så man ikke glemmer (å tømme) divacupen også. Da kan det kanskje lekke? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har prøvd flere merker, og for meg er det ikke annet en ob som fungerer. Jeg vurderer å skaffe meg et såkalt "damebeger" for å se om det er noe. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Da kan det kanskje lekke? Til slutt vil det nok det. Men jeg tenkte mer på hygienen, at det ikke er noe særlig å gå med gammelt mensblod så lenge innvendig. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Til slutt vil det nok det. Men jeg tenkte mer på hygienen, at det ikke er noe særlig å gå med gammelt mensblod så lenge innvendig. Det er det nok ikke. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 der var den bestilt Blir spennende å prøve om det er noe for meg 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 der var den bestilt Blir spennende å prøve om det er noe for meg Lykke til :-) Om du skulle lure på noe etter at du har fått den, så bare still meg spørsmål om den her på dol :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Du bretter den dobbelt. Etter at den er inne, så vrir du på den en omgang så den "folder seg ut". Jeg slet litt i starten, men det var fordi ingen hadde tipset meg om å skylle den i vann. Når den er våt går det mye lettere. Ellers så kan du jo be annegunn vise seg sin, så du får sett at den ikke er skummel. Det var fordi vi diskuterte divacup her på dol at jeg ble kjent med henne :-) Den ser bare så ufattelig...*urk* ut! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Den ser bare så ufattelig...*urk* ut! Så du på begge? Jeg syns den hvite av silikon med kort tupp ser mye mer delikat ut enn det brune begeret med lang tupp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.