Gå til innhold

Klassisk filmmusikk...

Anbefalte innlegg

Gjest ballademann
Skrevet

Med klassisk filmmusikk mener jeg klassisk instrumentalmusikk, gjerne kjenningsmelodier fra diverse filmer, som f.eks. Forrest Gump Suite fra samme film...rolig og uhyre stemningsskapende. Eller filmmusikken fra Gladiator...

Holder på å brenen meg en plate med slik musikk, men trenger forslag til sanger. Har dere noen forslag til meg?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Braveheart, Den siste mohikaner, Conqueror of paradise 1492 (Vangelis). Hmmmm. Vangelis generelt passer til beskrivelsen din. vakkert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du bør sjekke ut Ennio Morricone.

Skrevet

Chariots of fire, Vangelis det også. Nydelig!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du bør sjekke ut Ennio Morricone.

Jeg leste omtalen din av Pirates of Caribien for noen dager siden. Nå har jeg sett filmen selv også.

Jeg tror du må ha sovet mer enn du er klar over! Johnny Depp hadde ikke noen bifigur. Jack Sparrow var like mye hovedperson som Will.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg leste omtalen din av Pirates of Caribien for noen dager siden. Nå har jeg sett filmen selv også.

Jeg tror du må ha sovet mer enn du er klar over! Johnny Depp hadde ikke noen bifigur. Jack Sparrow var like mye hovedperson som Will.

Det var ikke jeg som skrev at Johnny Depp hadde en birolle. Det var Anmelderen i linken jeg la ut som skrev det. Jeg hadde ikke selv sett filmen da jeg skrev det første innlegget i tråden til Peach.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var ikke jeg som skrev at Johnny Depp hadde en birolle. Det var Anmelderen i linken jeg la ut som skrev det. Jeg hadde ikke selv sett filmen da jeg skrev det første innlegget i tråden til Peach.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da husket jeg feil. Men det var du som syntes at Orlando ikke var en bra skuespiller, eller bommet jeg der også?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da husket jeg feil. Men det var du som syntes at Orlando ikke var en bra skuespiller, eller bommet jeg der også?

Nei, det var meg. Og halve verden. Fyren er den latterligste skuespilleren som noensinne har fått roller i større filmer.

Det eneste han duger til er å spille alv. Han er elendig som menneske.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, det var meg. Og halve verden. Fyren er den latterligste skuespilleren som noensinne har fått roller i større filmer.

Det eneste han duger til er å spille alv. Han er elendig som menneske.

Jeg hører til den andre halvparten av verden :-)

Orlando er helt ok både som alv og menneske i mine øyne.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hører til den andre halvparten av verden :-)

Orlando er helt ok både som alv og menneske i mine øyne.

Du lar deg blende av hans utseende.

Hans elendige skuespillerferdigheter er ikke engang diskuterbart. Han var muligens en kapabel teaterskuespiller i sin tid, men det har aldri funket å overføre teater til film uten å gjøre noe med skuespillet. Orlando Bloom spiller sine filmkarakterer som om han står på en scene.

Jeg underdrev også når jeg skrev "halve verden". Jeg har aldri hørt noen som har rost denne mannens skuespillerferdigheter. Det er alltid det filmene hans ryker på.

Nå er Pirates of the Caribbien en veldig teatralsk film, så det er ikke hans verste, men i alt annet han har gjort, bortsett fra alverollen i Lord of the Rings hvor det er greit at han ikke framstår som menneske, han spiller jo en alv og gud vet hvordan alver oppfører seg, har han aldri gjort en god rolle i en film.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du lar deg blende av hans utseende.

Hans elendige skuespillerferdigheter er ikke engang diskuterbart. Han var muligens en kapabel teaterskuespiller i sin tid, men det har aldri funket å overføre teater til film uten å gjøre noe med skuespillet. Orlando Bloom spiller sine filmkarakterer som om han står på en scene.

Jeg underdrev også når jeg skrev "halve verden". Jeg har aldri hørt noen som har rost denne mannens skuespillerferdigheter. Det er alltid det filmene hans ryker på.

Nå er Pirates of the Caribbien en veldig teatralsk film, så det er ikke hans verste, men i alt annet han har gjort, bortsett fra alverollen i Lord of the Rings hvor det er greit at han ikke framstår som menneske, han spiller jo en alv og gud vet hvordan alver oppfører seg, har han aldri gjort en god rolle i en film.

"Du lar deg blende av hans utseende."

Meget mulig, han er jo tagbar ;-)

Dessuten har jeg bare sett han i de to "Pirates of Caribien" og "Ringenes herre", så jeg vet ikke hvordan han er ellers.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Du lar deg blende av hans utseende."

Meget mulig, han er jo tagbar ;-)

Dessuten har jeg bare sett han i de to "Pirates of Caribien" og "Ringenes herre", så jeg vet ikke hvordan han er ellers.

Han er elendig.

Hadde det ikke vært for suksessen med Ringenes Herre hadde han ikke fått store roller i det hele tatt.

Men i Hollywood betyr navnet everything.

Skrevet

Den beste er musikken til Hjortejegeren som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå.

Skrevet

"Cavatina" fra The Deer Hunter.

Det var det, den er bare så utrolig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...