Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på uib til høsten og må få meg et sted å bo i Bergen.

Råd og anbefalinger tas imot med takk. Hvor er det bra å bo? Noen som har prøvd bofellesskap?

Skrevet

Prøv http://www.finn.no

Der er det mye til leie.

Selv ville jeg satset på å finne et sted alene. Jeg orker ikke tanken på å skulle bo sammen med andre og dele kjøkken og bad, spesielt ikke med "nettop-flyttet-hjemmefra-mennesker". Men det er selvsagt smak og behag.

Skrevet

Hei!

Jeg kan dessverre ikke gi deg noen råd om bolig i Bergen, men kan jo kort nevne noen av mine erfaringer med å bo i kollektiv (sammen med fire andre).

Det første jeg vil anbefale er at man setter opp klare regler. Hvem skal gjøre hva og når, hva er felles og hva er privat, hvem skal betale hva osv osv. Det gjorde nemlig ikke vi, muligens fordi vi kjente hverandre fra før og regna med at det skulle gå av seg selv. Det gjorde det ikke. Etter hvert begynte folk å irritere seg ("jeg vaska badet sist" etc etc). Veldig unødvendig.

På den positive siden så har du jo selvfølgelig det sosiale. Jeg har aldri vært, og kommer nok aldri til å bli, så sosial som jeg var det året:)

Og så er det jo selvfølgelig billigere enn å bo alene...

Konklusjonen i mitt tilfelle er at jeg er kjempeglad for det året jeg bodde sammen med de fire, og de erfaringene det har gitt meg, men jeg kunne ALDRI tenke meg å flytte i kollektiv igjen. Koser meg altfor mye i egen leilighet sammen med "bare" samboer'n.

Er vel ikke sikkert at dette hjelper deg stort, men det var uansett moro å mimre litt og skrive dette:)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...