Gå til innhold

folk som bruker vold

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Hvis folk slår en. Skal en alltid bare ta totalt avstand?

eller kan man tilgi?

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Du skal vende det andre kinnet til.

Eventuelt skal du slå igjen.

Gjest Violsa
Skrevet

Du skal vende det andre kinnet til.

Eventuelt skal du slå igjen.

er så vanskelig.

folk er ikke filmskurker. De er venner og kjære

Skrevet

Jeg hadde vel gitt vedkommende en sjanse til - en siste sjanse. Slår vedkommende igjen, så ville jeg gått.

Skrevet

er så vanskelig.

folk er ikke filmskurker. De er venner og kjære

Hvis noen hadde slått meg så hadde de vært verken venn eller kjær etterpå.

Gjest AdeHde
Skrevet

Hvis noen hadde slått meg så hadde de vært verken venn eller kjær etterpå.

Hva hvis barnet ditt slår deg?...

Skrevet

Hva hvis barnet ditt slår deg?...

Nå er det snakk om _vold_ her da og mine to er foreløbig så små at det ikke er aktuelt.

Om ett av mine barn utøver vold mot meg i voksen alder vet jeg jo ikke hvordan jeg vil reagere, men jeg håper jeg vil være tøff nok til å sette foten ned og droppe kontakten. Selv om jeg skjønner at det er innmari vanskelig.

Skrevet

Vold er jo veldig relativt!

Ett slag med flat håndflate kan jeg akseptere.

Men ett knyttneve slag ville nok vært litt værre.

Gjest stoiker
Skrevet

Den som slår, har oftest sluppet opp for andre måter å argumentere på. Noen mennesker har ikke lært å argumentere, og slipper fortere opp for ord enn andre. Og i noen forhold står så mye på spill at det å slippe opp for argumenter, kan oppleves veldig truende!

Å slå har nesten alltid med selvfølelse å gjøre. Liten selvfølelse. Den som føler seg sterk, sterkest, trenger ikke slå.

Uansett - den som slår, trenger hjelp. Men det er ikke sikkert den som ble/blir slått er den riktige til å gi slik hjelp.

Jeg foreslår profesjonell hjelp - men fra noen som ikke automatisk fordømmer den som slo - men som kan våge å gå inn i problematikken i stedet.

Lykke til!

Skrevet

Nå er det snakk om _vold_ her da og mine to er foreløbig så små at det ikke er aktuelt.

Om ett av mine barn utøver vold mot meg i voksen alder vet jeg jo ikke hvordan jeg vil reagere, men jeg håper jeg vil være tøff nok til å sette foten ned og droppe kontakten. Selv om jeg skjønner at det er innmari vanskelig.

....det ville du ikke gjort.

Mista nikket
Skrevet

Vold er jo veldig relativt!

Ett slag med flat håndflate kan jeg akseptere.

Men ett knyttneve slag ville nok vært litt værre.

Godtar man et slag med flat hånd, er det veldig lett å flytte grensene for hva en godtar senere. Et slag er et slag samme hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...