Gå til innhold

Hvilken lyd lager hoggormen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan jo slå av bildevisning i nettleseren din før du åpner den siden. Fx i IE, så ligger det under Verktøy - Alternativer osv.

Det fant jeg ikke, men det gjør ikke noe. Jeg leste om den i papirleksikonet i stedet. :-)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• Sofline

12

• Gemini

5

• Mista nikket

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Paranoid5
Skrevet

Hehe. Jeg merket ikke at jeg ble bitt. Kjente plutselig at det ble en sånn vond ting i benet, akkurat som du kjenner når du håvner opp fort.

Jeg gikk dit jeg skulle og undersøkte nærmere. Da så jeg en avlang hoven "pølse" ca 4-5 cm lang og 2 små prikker.

Var i kontakt med legevakt og de sa at ble jeg syk, skulle de rekvirere sykebil som skulle vente på meg på brygga, var på båttur den gangen. Legevakta ringte tilbake 1 gang for å spørre hvordan det gikk og hva jeg skulle gjøre.

Det dunket litt i leggen, men det gjorde ikke vondt. Ikke ble jeg syk heller, men det værste var psyken. Fikk nesten angstanfall et par tre ganger så jeg ble sittende hele natten å lese for ikke å tenke på det.

En nervepirrende natt med andre ord.

Flott at det gikk bra med deg da! :)

Skrevet

Det fant jeg ikke, men det gjør ikke noe. Jeg leste om den i papirleksikonet i stedet. :-)

Hm - jeg har engelsk versjon, og det er genske lett å finne. I alle fall når man vet hvor det er... :ler:

Tools - Internet Options - Advanced - Show Pictures (et godt stykke ned på lista der, under avsnittet Multimedia, fjern haken).

Skrevet

Hm - jeg har engelsk versjon, og det er genske lett å finne. I alle fall når man vet hvor det er... :ler:

Tools - Internet Options - Advanced - Show Pictures (et godt stykke ned på lista der, under avsnittet Multimedia, fjern haken).

Fant den nå, takk!

Skrevet

Den som bet meg, sa ikke i fra :-(

Jeg er også blitt bitt et par ganger. De hveste heller ikke, men en vi trengte opp i et hjørne for å se nærmere på, den rullet seg sammen hveste vilt, hogg, og hatet oss sikkert intenst.

De er fredet av viltloven, og vi rører dem ikke. Men de er artige og litt grøsne å granske.

Skrevet

Jeg er selv livredd slanger og klarer ikke se på bilde av det i mer enn noen sekunder. Jeg ville gjerne lest teksten, men fikk ikke gjort det gitt... :-) Men jeg skjønner intensjonen din.

Redsel for slanger er ikke medfødt, men tillært. Samme som ulike fobier mot insekter, hester, katter, hunder osv.

Ingen barn her var redd veps før de møtte et eldre barn og en mor som skremte dem og lærte dem å være redd.

Mista nikket
Skrevet

Jeg er også blitt bitt et par ganger. De hveste heller ikke, men en vi trengte opp i et hjørne for å se nærmere på, den rullet seg sammen hveste vilt, hogg, og hatet oss sikkert intenst.

De er fredet av viltloven, og vi rører dem ikke. Men de er artige og litt grøsne å granske.

Jeg hverken hørte eller så den. Har ikke en anelse om hvor den var eller hvor lang tid det tok fra den beit til jeg merket at det var noe med beinet

Skrevet

Redsel for slanger er ikke medfødt, men tillært. Samme som ulike fobier mot insekter, hester, katter, hunder osv.

Ingen barn her var redd veps før de møtte et eldre barn og en mor som skremte dem og lærte dem å være redd.

Det er sikkert tillært, men jeg har aldri blitt skremt med slanger. Jeg kjenner ingen andre med den fobien. Til gjengjeld har jeg blitt skremt med høyder, men det er jeg ikke redd for.

Skrevet

Jeg hverken hørte eller så den. Har ikke en anelse om hvor den var eller hvor lang tid det tok fra den beit til jeg merket at det var noe med beinet

De er godt kamuflert, og det kan være et problem. Ormen stoler på kamuflasjen og ligger stille til den merker at faren er for stor, og da angriper den. Så stikker den av i full fart før du får summet deg. Den er rask som lynet når det er varmt i været.

Skrevet

Det er sikkert tillært, men jeg har aldri blitt skremt med slanger. Jeg kjenner ingen andre med den fobien. Til gjengjeld har jeg blitt skremt med høyder, men det er jeg ikke redd for.

For mange er det nok å høre om farlige slanger for å få fobier. Et skremmende bilde med store øyne, tenner og åpen kjeft.

Gjest Paranoid5
Skrevet

For mange er det nok å høre om farlige slanger for å få fobier. Et skremmende bilde med store øyne, tenner og åpen kjeft.

Rart å ha fobier for noe som man ikke kan møte på i Norge da, og rart å bli skremt av et dødt bilde.

Men mye jeg ikke forstår! ;)

Skrevet

Rart å ha fobier for noe som man ikke kan møte på i Norge da, og rart å bli skremt av et dødt bilde.

Men mye jeg ikke forstår! ;)

Kanskje vi alle har en prosjon angst, og må ha noe å henge vår angst på? Det er ikke så mye å være redd for lenger. Min gamle tante var redd for smittsomme sykdommer, og ble litt forvirret når det ikke fantes noen sykdommer i Norge å være redd for lenger. Hun kunne liksom ikke tillate seg å tro det.

Skrevet

Jeg er heller ikke redd for slanger på den måten. Jeg synes bare de er så ekle å se på.

Gjest Paranoid5
Skrevet

Kanskje vi alle har en prosjon angst, og må ha noe å henge vår angst på? Det er ikke så mye å være redd for lenger. Min gamle tante var redd for smittsomme sykdommer, og ble litt forvirret når det ikke fantes noen sykdommer i Norge å være redd for lenger. Hun kunne liksom ikke tillate seg å tro det.

Hehe, kansje det ja. Jeg har høydeskrekk, men henger min angst på rett knagg. :)

Skrevet

Jeg er heller ikke redd for slanger på den måten. Jeg synes bare de er så ekle å se på.

Hvorfor er de ekle å se på?

De er ikke slimete, huden er tørr og silkeaktig, som en nylonstrømpe.

Skrevet

Hehe, kansje det ja. Jeg har høydeskrekk, men henger min angst på rett knagg. :)

Høydeskrekk er ikke noen rasjonell angst.

Skrevet

Hvorfor er de ekle å se på?

De er ikke slimete, huden er tørr og silkeaktig, som en nylonstrømpe.

Det er ikke huden det er noe i veien med. Det er lengden, jo lenger jo verre. Bevegelsen er også ille. En som ligger stille er ikke like ille. Er det flere som beveger seg, eller ligger krøllet inn i hverandre, er det ekstra ille.

Jeg har vært unormalt redd for å se på slanger siden jeg og søsknenen mine lurte på hva noe tau som hang ned i vannet fra en brygge i nærheten av hytta var. Vi dro, og opp kom en åleteine full av ål (ål er jeg like redd for). Det var noe av det kvalmeste jeg noensinne har sett.

Heldigvis er ikke fobien min like ille i dag som den var før. Nå kan jeg godt se en slange på TV (noen ganger) uten å skifte kanal.

Skrevet

Det er ikke huden det er noe i veien med. Det er lengden, jo lenger jo verre. Bevegelsen er også ille. En som ligger stille er ikke like ille. Er det flere som beveger seg, eller ligger krøllet inn i hverandre, er det ekstra ille.

Jeg har vært unormalt redd for å se på slanger siden jeg og søsknenen mine lurte på hva noe tau som hang ned i vannet fra en brygge i nærheten av hytta var. Vi dro, og opp kom en åleteine full av ål (ål er jeg like redd for). Det var noe av det kvalmeste jeg noensinne har sett.

Heldigvis er ikke fobien min like ille i dag som den var før. Nå kan jeg godt se en slange på TV (noen ganger) uten å skifte kanal.

Ål er jo slimete, biter gjør de også.

Skrevet

Høydeskrekk er ikke noen rasjonell angst.

Ingen angst er egentlig rasjonell.

:-)

Skrevet

Ingen angst er egentlig rasjonell.

:-)

Jeg har angst for høyhastighetsprosjektiler som kommer for nær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...