Snacky1365380698 Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Da skal jeg på en ukes ferie til min far. Har så lite lyst at humøret har vært elendig de siste dagene, noe mine nærmeste har fått kjenne på kroppen. Min far er en liten case for seg selv. Er bare mas og kjas når jeg er der. Samtidig benytter han anledningen når han har besøk til å få folk til å gjøre alt for seg. Handle, vaske...u name it! Vennetjenester kaller han det. Hjelp under tvang, kaller jeg det. Kan vel ikke kalle det ferietur heller. BLir vekt tidligtidlig hver dag for "å få mest mulig ut av dagen" som som regel består av ting han har planlagt jeg skal gjøre. Ting som han rett og slett ikke gidder selv. Han er oppegående og sprek - bare så forferdelig flink til å utnytte mennesker på det groveste. Han gleder seg som en unge til jeg kommer, men er direkte ukoselig å være der. Familie eller ikke. Foretrekker å ha han over tlf hver dag istedet for å dra dit. Men han er jo familie, så må vel. Men huff, så lite lyst jeg har!! Et lite søndagssukk fra meg, bare 0 Siter
Gjest næmmæn Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Å ikke får du dole heller? dakar deg Du har sikkert godt av å lette litt på rompa 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Skrevet 23. juli 2006 Å ikke får du dole heller? dakar deg Du har sikkert godt av å lette litt på rompa Javisst har jeg det Er jo ikke slik at jeg lider noen nød eller noe når jeg er der. Men er bare så skikkelig kjipt å måtte dra på besøk til noen når du ikke har lyst i det hele tatt. Men har jo ikke noe vondt av det. Skal bare sutre noen timer til, så skal jeg slutte å synes synd på meg selv 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Javisst har jeg det Er jo ikke slik at jeg lider noen nød eller noe når jeg er der. Men er bare så skikkelig kjipt å måtte dra på besøk til noen når du ikke har lyst i det hele tatt. Men har jo ikke noe vondt av det. Skal bare sutre noen timer til, så skal jeg slutte å synes synd på meg selv Dr.Phil sier, og jeg tror han har rett: "You teach people how to treat you". Måten vi tar ting på, får folk til å behandle oss som de gjør. Ferietips - tenk gjennom hva som egentlig skjer mellom din far og deg. Og hva du kan gjøre eller ikke gjøre for å endre situasjonen slik at _begge_ får noe igjen for felles ferie! Jeg mistenker din far trenger litt omsorg - og for mange menn, ja, mennesker, er jo omsorg at noen andre kommer inn og gjør ting for oss, gjerne slikt vi ikke liker så godt å gjøre selv. Da jeg kom hjem og fant hele oppvasken unnagjort, f.eks., ble jeg så glad og følte meg så sett av mine barn, at jeg fremdeles blir varm om hjertet bare ved å tenke på det. Så bruk denne ferien til å betrakte samspillet mellom deg og din far. Han er kanskje umoden på noen områder - kanskje kan du som hans barn bidra til at han vokser litt. Og kanskje kan han som din far bidra til din vekst, også. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.