Gjest Pimpi Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Kan jeg blande karbonadedeig og kjøttdeig når jeg skal lage kjøttkaker, eller vil dette bli rart? Har ikke peiling på matlaging, men i dag skal jeg prøve hehehe 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Ja, forskjellen på karbonadedeig og kjøttdeig er fettinnholdet. Det går fint! 0 Siter
Excelsion Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg mener nå kjøttkaker er laget av "farsedeig" men flere mener visst det er av kjøttdeig! Men farsekaker er MYE bedre enn kjøttdeig! :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg mener nå kjøttkaker er laget av "farsedeig" men flere mener visst det er av kjøttdeig! Men farsekaker er MYE bedre enn kjøttdeig! :-) Man lager jo farsen selv... 0 Siter
Mista nikket Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg mener nå kjøttkaker er laget av "farsedeig" men flere mener visst det er av kjøttdeig! Men farsekaker er MYE bedre enn kjøttdeig! :-) Farsedeig, blir ikke det mere medisterdeg? 0 Siter
Excelsion Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Man lager jo farsen selv... Høh? Gjør man? 0 Siter
Excelsion Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Farsedeig, blir ikke det mere medisterdeg? Joda, det heter vel medisterkaker på osloisk! Men på Totensk er det farsekaker! 0 Siter
tiliti Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Joda, det heter vel medisterkaker på osloisk! Men på Totensk er det farsekaker! Farsekaker er da ikke det samme som kjøttkaker. Og farsekaker er ekkelt. Bare så du vet det! :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Ja, det blir faktisk bare bedre. Mer struktur/mer kjøtt og mindre (usunt) "plassfyll". 0 Siter
Mista nikket Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Joda, det heter vel medisterkaker på osloisk! Men på Totensk er det farsekaker! På østfoldlansk også :-) 0 Siter
lex Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg mener nå kjøttkaker er laget av "farsedeig" men flere mener visst det er av kjøttdeig! Men farsekaker er MYE bedre enn kjøttdeig! :-) En "deig" enten det er kjøttdeig, karbonadedeig el. medisterdeig er uspedd. En spedd deig er en farse. Mange surrer med dette fordi man også kan få kjøpt ferdig farse av forskjellige slag. Butikkfarse likner imidlertid ikke særlig på hjemmelaget fordi den er spedd mye mer og som regel er helt finmalt - ingen kjøttstruktur. For øvrig er den eneste forskjellen mellom karbonadedeig og kjøttdeig at førstnevnte er renskåret kvernet storfekjøtt, mens kjøttdeig inneholder mer fett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.