Gå til innhold

Klippe håret selv?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke råd til frisør
Skrevet

Jeg begynner å få langt hår nå, rekker til godt nedenfor skuldrene og litt ned på ryggen. Men det er så slitt og stygt, og jeg har ikke råd til å gå til frisør. Har ingen venninne heller som vil klippe det. Trenger bare å få vekk de nederste 2-3 cm. Pleier å klippe luggen selv, og det går stort sett bra. Noen som har tips til hvordan jeg selv kan greie å klippe resten av håret bak?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lager en skarp midtskill, mens håret er vått (henger rett ned da) og tar alt håret frem. Så klipper jeg av! Etterpå justerer jeg der det ikke ble helt bra, og bruker et speil til å se hvordan det ser ut bak. Som oftest skal det bare justeres på et par totter som ikke kom helt med.

Gjest Så bare hopp uti det!
Skrevet

Bare hopp ut i det!

Det er ikke så vondt...og ikke farlig heller!

Jeg har klippet meg selv i mange år.Luggen og sidene er jo grei,-der har du "speilkontroll"...

Bakom tar du bare et grep om håret der du vil klippe. Etter noen grep bakpå er du ferdig!

Det blir bra nok...hvis du ikke er så pertentlig da =)

Håret kan bli herlig tøft av det...det har i hvert fall jeg fått høre flere ganger.

Og jeg klipper meg selv for at jeg virkelig liker å gjøre det selv.

Så bare hopp uti det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...