Gå til innhold

Forslag til tre-dagers tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi, dvs. mannen min, hunden vår og jeg vurderer å ta oss en liten tur, fra onsdag (eller tirsdag kveld) og til fredag ettermiddag/kveld. Utgangspunktet vårt er Drammensområdet. Tenker i retning av Vestfold/Telemark/Aust-Agder, eller kanskje Sverige, og vi vil ta inn på campinghytter eller annen rimelig innkvartering som godtar hund.

Er det noen som har forslag på hvor vi kan reise, overnatte, og hva som er fint med det/de stedene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ferri
Skrevet

Husker vi var noen ganger i Gol, Buskerud(?). Hørt om Pers hotel?

Massevis av sommer aktiviteter der i allefall.

Motorkross, go-cart, rafting(i think), lite badeland på hotellet. Fine tur muligheter. Stavkirke og sånt, et stykke oppi "fjellet" er det endel andre byggninger fra "gammelt av".

fant en link.. men var ikke så veldig mye info der..

http://www.rustberggard.com/start.htm

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Dra til Dalen. Der kan dere overnatte på det flotte hotellet, eller på det koselige Bed&Breakfast like ved.

Det er kjempefin natur der, og utrolig god mat på kafeteriaen bak B&B. Skikkelig mesterkokk som jobber der.

Så tar dere en tur på Telemarkskanalen og opplever slusene.

Skrevet

Dere kan ta turen hit til meg! Gratis overnatting!! ;) Så kan dere ta dagstur på telemarskanalen, sommarland i bø, og en dag bare gå rundt i vår fantastiske by. ;)

Gjest nattogdag1
Skrevet

Dra til Dalen. Der kan dere overnatte på det flotte hotellet, eller på det koselige Bed&Breakfast like ved.

Det er kjempefin natur der, og utrolig god mat på kafeteriaen bak B&B. Skikkelig mesterkokk som jobber der.

Hvor mange nick har du egentlig?

Skrevet

Motorkross, go-cart, rafting(i think), lite badeland på hotellet. Fine tur muligheter. Stavkirke og sånt, et stykke oppi "fjellet" er det endel andre byggninger fra "gammelt av".

Gol ligger i Buskerud ja. :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvor mange nick har du egentlig?

Tre.

Men det er bare Ulvinnen jeg bruker nå.

Skrevet

Takk for fint forslag, men Dalen B&B vil ikke ta imot oss. De aksepterer bare småhunder, ikke vår. Jeg ringte nemlig og spurte, siden det sto "små hunder" og en pris, i prislista på nettsiden deres.

Nå funderer vi på å utvide turen med et par dager til, og heller dra til vestlandet. Vi får se hva det blir til. Først og fremst må vi finne noen som aksepterer oss, alternativt et sted vi føler at hunden vår kan sove i bilen, uten for mye uro rundt bilen.

Skrevet

Ja, jeg har hørt om Pers Hotell på Gol. Besteforeldrene mine brukte å reise mye dit. ;-)

Misforstå meg rett, jeg er takknemlig for forslag, men det er ikke helt hva jeg ser for meg. Uten at jeg har det så helt klart for meg hva eller hvor jeg vil. Tror jeg helst vil være et sted langs kysten, enten på sør- eller vestlandet, eller den svenske vestkysten.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk for fint forslag, men Dalen B&B vil ikke ta imot oss. De aksepterer bare småhunder, ikke vår. Jeg ringte nemlig og spurte, siden det sto "små hunder" og en pris, i prislista på nettsiden deres.

Nå funderer vi på å utvide turen med et par dager til, og heller dra til vestlandet. Vi får se hva det blir til. Først og fremst må vi finne noen som aksepterer oss, alternativt et sted vi føler at hunden vår kan sove i bilen, uten for mye uro rundt bilen.

Jeg skjønner at det blir vanskligere når dere må ha med hund.

Er det ingen som kan passe den for dere så lenge?

Om det bare er snakk om en langhelg, så kunne jeg tenke meg å stille opp selv :-)

Hvilken rase er det forresten? (Og kjønn, alder)

Skrevet

Jeg skjønner at det blir vanskligere når dere må ha med hund.

Er det ingen som kan passe den for dere så lenge?

Om det bare er snakk om en langhelg, så kunne jeg tenke meg å stille opp selv :-)

Hvilken rase er det forresten? (Og kjønn, alder)

Det er en Hovawart, 4 år gammel hannhund. Vilter, glad og veldig sosial, og rimelig stor. Ca 70 cm i mankehøyde...

Fortsatt interessert? hihi

Skrevet

Dere kan ta turen hit til meg! Gratis overnatting!! ;) Så kan dere ta dagstur på telemarskanalen, sommarland i bø, og en dag bare gå rundt i vår fantastiske by. ;)

Takk for tilbudet! Men litt skummelt da, å skulle bo hos andre dolere, selv om jeg jo har møtt deg og sånt...

Sommarland er nok ikke helt stedet for meg, tror jeg, men ellers er det nok mye fint å se i området ditt.

Men i dag begynte min kjære å snakke om at han hadde lyst til å dra til vestlandet da, så vi får se hva det blir til med oss. Vi hadde egentlig tenkt oss hjem til helga, og be noen venner på grilling, men nå ser det jo ut til at værvarselet er litt mer ustabilt framover, så mulig at vi heller tar en lengre tur, vi har ennå ikke helt funnet ut hva eller hvor vi vil... :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er en Hovawart, 4 år gammel hannhund. Vilter, glad og veldig sosial, og rimelig stor. Ca 70 cm i mankehøyde...

Fortsatt interessert? hihi

Det spørs hvordan den er å gå tur med. Går den pent uten å trekke i båndet? Ellers er jeg redd jeg vil henge som et slips bak den helt uten kontroll.

Skrevet

Det spørs hvordan den er å gå tur med. Går den pent uten å trekke i båndet? Ellers er jeg redd jeg vil henge som et slips bak den helt uten kontroll.

Hm - det gjør den, i alle fall med mannen min. Men om den gjør det med en som han ikke har møtt før, tja, det er jeg ikke sikker på... :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hm - det gjør den, i alle fall med mannen min. Men om den gjør det med en som han ikke har møtt før, tja, det er jeg ikke sikker på... :-)

He he, det høres ut som om du er redd for å dytte din kjære hund på en ukjent doler, så da skal jeg ikke presse deg.

Men vi har litt erfaring med hund. For noen år siden hadde vi en schäfervalp et år som skulle bli førerhund.

Både mannen min og jeg er også oppvokst med hund.

Skrevet

He he, det høres ut som om du er redd for å dytte din kjære hund på en ukjent doler, så da skal jeg ikke presse deg.

Men vi har litt erfaring med hund. For noen år siden hadde vi en schäfervalp et år som skulle bli førerhund.

Både mannen min og jeg er også oppvokst med hund.

Det er vel mest det at jeg vet at hunden kan være litt mye å hanskes med. Han krever en del aktivitet for å si det sånn, selv om han som regel er veldig rolig inne.

I hundeklubben der mannen min er aktiv, er det ei som er en dreven trener og rottweiler-eier (har hatt mange) som er både veldig fascinert av, men også litt småskeptisk til vår hund, ikke sånn til vanlig å omgås han, men hvis de trener bruks i skogen hvor han kommer byksende i et veldig tempo, så synes hun at han blir litt vel "mye" liksom... hehe

Men ellers så tror jeg også at mannen min er veldig forberedt på å ha med hunden på tur, om jeg ikke tar helt feil.

Men det er jo utrolig snilt av deg å tilby å ville passe den da! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er vel mest det at jeg vet at hunden kan være litt mye å hanskes med. Han krever en del aktivitet for å si det sånn, selv om han som regel er veldig rolig inne.

I hundeklubben der mannen min er aktiv, er det ei som er en dreven trener og rottweiler-eier (har hatt mange) som er både veldig fascinert av, men også litt småskeptisk til vår hund, ikke sånn til vanlig å omgås han, men hvis de trener bruks i skogen hvor han kommer byksende i et veldig tempo, så synes hun at han blir litt vel "mye" liksom... hehe

Men ellers så tror jeg også at mannen min er veldig forberedt på å ha med hunden på tur, om jeg ikke tar helt feil.

Men det er jo utrolig snilt av deg å tilby å ville passe den da! :-)

Jeg får vel passe meg for å gape over for mye.

Men vi er veldig hundekjære, så tilbudet var oppriktig ment.

God tur til dere, også med hund :)

Skrevet

Jeg får vel passe meg for å gape over for mye.

Men vi er veldig hundekjære, så tilbudet var oppriktig ment.

God tur til dere, også med hund :)

Jeg er oppriktig glad for tilbudet også, vi er nok bare litt usikre sjøl, på å overlate hunden til andre som vi ikke engang kjenner. Er ikke engang mest usikker på dere, men på hunden vår, hvordan han vil takle å være hos fremmede, eller for den saks skyld hos andre enn oss. Som sagt, han kan være en håndfull, ikke fordi han er "slem", bare temmelig stor og med MYE futt og virketrang... Og han har jo nesten dratt skuldra mi ut av ledd tidligere, så... ;-)

Vi gjorde en del ting feil i valpetiden og hundens første par år, så mannen min har gjort en stor jobb med å rette opp feilene, og fått veldig dreis på dyret... :-)

Men derifra til å overlate han til andre, det er vi litt usikre på. Svigers har passet han tidligere, og det er mulig de ville sagt ja hvis vi hadde spurt nå, men de er ikke lenger like spreke eller sterke, så om de egentlig er helt fornøyd med å gå på tur med ham vet jeg ikke. De elsker å ha ham på besøk, altså, men han er nesten to ulike hunder, inne og ute...

:-)

Gjest nattogdag1
Skrevet

Tre.

Men det er bare Ulvinnen jeg bruker nå.

Når brunsten er på topp bruker du hvist alle.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er oppriktig glad for tilbudet også, vi er nok bare litt usikre sjøl, på å overlate hunden til andre som vi ikke engang kjenner. Er ikke engang mest usikker på dere, men på hunden vår, hvordan han vil takle å være hos fremmede, eller for den saks skyld hos andre enn oss. Som sagt, han kan være en håndfull, ikke fordi han er "slem", bare temmelig stor og med MYE futt og virketrang... Og han har jo nesten dratt skuldra mi ut av ledd tidligere, så... ;-)

Vi gjorde en del ting feil i valpetiden og hundens første par år, så mannen min har gjort en stor jobb med å rette opp feilene, og fått veldig dreis på dyret... :-)

Men derifra til å overlate han til andre, det er vi litt usikre på. Svigers har passet han tidligere, og det er mulig de ville sagt ja hvis vi hadde spurt nå, men de er ikke lenger like spreke eller sterke, så om de egentlig er helt fornøyd med å gå på tur med ham vet jeg ikke. De elsker å ha ham på besøk, altså, men han er nesten to ulike hunder, inne og ute...

:-)

Nå har jeg nevnt det for mannen min, og han tok ikke skrekken :-)

Har du en msn-adresse du kan legge ut på dol, så kunne vi jo prates nærmere. Da kunne du også få vite hvor vi bor.

Mannen min kom med et godt forslag: at dere stikker innom oss, helt uforpliktende for begge parter.

Så kunne dere se hva dere syns om oss, og vi hva vi syns om bissevovven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...