MsSettlers Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør. Er på jobb nå og sitter her og skjelver. Holder på å bryte sammen. Jeg vet at det ikke finnes noen form for unnskylning for det jeg har gjort. Og stakkers dama mi er så happy for alt er bra og for hun har funnet den rette. Vet ikke hva jeg skal gjør. Jeg vet at jeg hadde blitt sint, uansett, men enda mere sint om dette skulle komme frem i fremtiden (og gjerne av andre enn deg). Og det gjør det som oftest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angrer også Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør. Er på jobb nå og sitter her og skjelver. Holder på å bryte sammen. Jeg vet at det ikke finnes noen form for unnskylning for det jeg har gjort. Og stakkers dama mi er så happy for alt er bra og for hun har funnet den rette. Vet ikke hva jeg skal gjør. Ja. Jeg vet hvordan du har det. Og du må nok regne med at anger og skyldfølelse er en av bivikningene du må slite med fremover hvis du velger å tie om dette, og fortsette forholdet til dama di. Mange som ikke har vært i situasjonen selv, tror kanskje at det å tie om utroskapen, er en enkel løsning fordi man da slipper konfrontasjonen og risikoen for et brudd. Men sannheten er at man faktisk betaler for sine dumheter i lang tid, gjerne årevis etterpå, med stadig dårlig samvittighet, tanker om at man ikke fortjener ham / henne, redsel for å bli avslørt, og den ekle vissheten om at forholdet er basert på feil premisser fordi man skjuler noe for parteren sin. Ved å bære på en slik hemmelighet, har man rett og slett ødelagt sin mulighet til å føle et 100% ærlig og fortrolig forhold til partneren, for utroskapen vil alltid ligge som et spøkelse i bakgrunnen. Akkurat dette er en ting som er adskillig tyngre å bære enn jeg trodde, og en konsekvens jeg ikke var forberedt på. Som du sikkert forstår, så skulle jeg, klok av skade, ha gitt mye for å ha mitt sidesprang ugjort. Men jeg prøver å se det som at dette er straffen jeg får ta for at jeg var så dum. Og jeg unner ikke min partner å oppleve smerten og konsekvensene av min tabbe, ved at jeg evt skulle fortalt ham dette for å lette min egen samvittighet. Så bit tenna sammen, og lær av dine feil! Men vær forberedt på at det kommer til å koste deg mye! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luxuria Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg er kvinne, og jeg tror på deg når du sier at du er glad i din forlovede til tross for at noe slikt kunne skje. De som svarer at utroskap som dette er alldeles utilgivelig og at det gjør deg til en dritt for evig og alltid uansett hva du gjør må leve i en alldeles utopisk verden. Slik ting SKJER. Det er ikke bra, men man må få lov til å angre og leve videre. Jeg tror også at det er fullt mulig å være glad i et menneske, men likevel såre dem. Og til dem som mener at dette er ekstra ille fordi du var full og terskelen var lav osv. Jeg er fullstendig uenig. Jeg mener at bevisst, overlagt, planlagt, kalkulert utroskap (over tid) i edru tilstand med noen man har følelser for er mye, mye verre enn dette. Da har man virkelig et valg da! Man kan vurdere saken nøye, og likevel komme frem til at ja, jeg VIL være utro. Jeg pleier å si at om alle sider ved et forhold hadde blitt lagt frem for en uavhengig, tilfeldig sammensatt "domstol", så ville så godt som alle forhold blitt dømt avsluttet. For de fleste har ett eller annet...grums i sitt forhold, det være seg utroskap eller andre (etter min mening, like ille) ting, som ikke burde vært der. Det er selvfølgelig ikke bra, men folk lever faktisk! Og man lærer (forhåpentligvis) av sine feil. Jeg mener at du ikke burde si noe til din forlovede, men ta denne hendelsen til etterretning i form av at du f.eks. ikke utsetter deg selv for en slik situasjon igjen. Hvorfor la henne gå gjennom et helvete når det er du som har vært dum? En enkelthendelse gjør ikke alle dine (sikkert) gode sider som gjorde at hun sa ja til å gifte seg med deg i utgangspunktet til onde. Hvorfor la noe så...idiotisk ødelegge kanskje hele deres liv sammen? Ha litt perspektiv. Om dere er gift i 50 år og alt går bra herfra, hva vil da dette toskete opptrinnet bety i lengden? Om alt må være perfekt for at man skal kunne sies å være glad i noen, vel, da er kjærligheten forbeholdt kun noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica :o) Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg er helt enig i det Luxuria skriver. Selv om dette kanskje får meg til å se ut som en drittsekk, så føler jeg med deg. Det er tydelig at du angrer og ser du har gjort noe fryktelig galt. Det hadde vært tusen ganger verre om dette var noe du planla, gjorde i edru tilstand og ikke hadde dårlig samvittighet for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kay_78 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Ja. Jeg vet hvordan du har det. Og du må nok regne med at anger og skyldfølelse er en av bivikningene du må slite med fremover hvis du velger å tie om dette, og fortsette forholdet til dama di. Mange som ikke har vært i situasjonen selv, tror kanskje at det å tie om utroskapen, er en enkel løsning fordi man da slipper konfrontasjonen og risikoen for et brudd. Men sannheten er at man faktisk betaler for sine dumheter i lang tid, gjerne årevis etterpå, med stadig dårlig samvittighet, tanker om at man ikke fortjener ham / henne, redsel for å bli avslørt, og den ekle vissheten om at forholdet er basert på feil premisser fordi man skjuler noe for parteren sin. Ved å bære på en slik hemmelighet, har man rett og slett ødelagt sin mulighet til å føle et 100% ærlig og fortrolig forhold til partneren, for utroskapen vil alltid ligge som et spøkelse i bakgrunnen. Akkurat dette er en ting som er adskillig tyngre å bære enn jeg trodde, og en konsekvens jeg ikke var forberedt på. Som du sikkert forstår, så skulle jeg, klok av skade, ha gitt mye for å ha mitt sidesprang ugjort. Men jeg prøver å se det som at dette er straffen jeg får ta for at jeg var så dum. Og jeg unner ikke min partner å oppleve smerten og konsekvensene av min tabbe, ved at jeg evt skulle fortalt ham dette for å lette min egen samvittighet. Så bit tenna sammen, og lær av dine feil! Men vær forberedt på at det kommer til å koste deg mye! Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilliannea Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 En hore til eller fra...de har har vett til å ta seg betalt for det. Værre med disse flyfillene som ligger med folk de i fylla har snakket med noen få timer - helt gratis Ok, gjort er gjort, spist er spist. Hvis du ikke kan leve med dette så fortell henne det nå og så får du se deg om etter en annen kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym for denne gang Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Enig med Luxuria jeg også. Alle forhold har nok noe svin på skogen. Hvis samboeren min hadde gjort noe sånn, og angret like mye som deg, så hadde jeg merket det på ham ganske kjappt, og han hadde aldri klart å holde kjeft om det hvertfall. Og hadde han lagt det frem for meg slik du gjør det i innlegget ditt, så hadde jeg tilgitt ham på stedet og det hadde heller ikke fått konsekvenser for verken ham eller oss... har nemlig selv litt svin på skogen. Bare et kyss altså, men det var alikevel min feil selv om det ikke var jeg som kysset og jeg gjorde ingenting for å stoppe det... Som sagt, jeg tror alle har svin på skogen, man må leve med det, man lærer av det... jeg lærte hvertfall av den lille filletingen jeg gjorde, og det har du også allerede gjort. Så jeg syns ikke du skal si noe til kjæresten din, med mindre du skulle finne på å gjøre det igjen mot henne. Lev heller ut forholdet deres og ikke dvel ved noe som har skjedd og aldri skal skje igjen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det høres ut som du er en voksen og fornuftig mann, og jeg mener du ikke bør si noe. Du aner ikke hvor vondt det vil gjøre henne å få vite noe sånt, og hvilken stor skade det kan gjøre på tillitt osv. Glem det, og vær snill mot henne. Skjer det noe lignende igjen, derimot, så synes jeg du skal si ifra, så hun får muligheten til å dumpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg ville fortalt det. Ikke bare fordi jeg mener dama burde få en reell mulighet til å ta et valg mht deres framtidige forhold, men også fordi dette kommer ut. En eller annen dag kommer det ut. Hadde du vært alene hadde det vært en ting, men denne kompisien din kommer en eller annen gang til å fortelle det til en annen kompis - uansett hvor mye han nå sier han skal holde kjeft. En eller annen gang drikker han for mange øl. Og kompisen kommer helt sikkert til å fortelle det til noen andre. Før eller siden når ryktet det som da er din kone. Du kommer til å bli tatt, og skaden kommer til å være langt verre enn om du fortalte det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick107 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ikke si det! - og det er ikke for å skjule noe for dama di, men det er DU som har dårlig samvittighet og har det vondt nå, og det har du godt av. Du ønsker å lette samvittigheten din ved å fortelle. Så da får hun det vondt også - blir handlingen bedre av det? Sørg for å behandle dama di bra og skjerp deg så det ikke skjer igjen! Piller & alkohol - det kan man alltidts skylde på, men hvem tok disse pillene? La det være en lærepenge! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg ville fortalt det. Ikke bare fordi jeg mener dama burde få en reell mulighet til å ta et valg mht deres framtidige forhold, men også fordi dette kommer ut. En eller annen dag kommer det ut. Hadde du vært alene hadde det vært en ting, men denne kompisien din kommer en eller annen gang til å fortelle det til en annen kompis - uansett hvor mye han nå sier han skal holde kjeft. En eller annen gang drikker han for mange øl. Og kompisen kommer helt sikkert til å fortelle det til noen andre. Før eller siden når ryktet det som da er din kone. Du kommer til å bli tatt, og skaden kommer til å være langt verre enn om du fortalte det selv. Ikke enig! Synes det er dumt å ødelegge forholdet nå, på grunnlaget av noe som kanskje muligens kan bli en realitet i fremtiden! Sjansen er også stor for at hun aldri får vite det. Og siden han ser ut til å virkelig angre, og forhåpentligvis har lært av sin feil, så ser jeg ingen grunn til å la henne gjennomgå noe så vondt kanskje helt uten grunn! Da synes jeg det vil være en bedre ide å heller kutte kontakten med denne kameraten som tydeligvis har en negativ påvirkning. Dermed minimaliseres muligheten både for at han "sladrer" så dette kommer dama for øre, og ikke minst for at kameraten trekker ham med på flere "sprell" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ikke enig! Synes det er dumt å ødelegge forholdet nå, på grunnlaget av noe som kanskje muligens kan bli en realitet i fremtiden! Sjansen er også stor for at hun aldri får vite det. Og siden han ser ut til å virkelig angre, og forhåpentligvis har lært av sin feil, så ser jeg ingen grunn til å la henne gjennomgå noe så vondt kanskje helt uten grunn! Da synes jeg det vil være en bedre ide å heller kutte kontakten med denne kameraten som tydeligvis har en negativ påvirkning. Dermed minimaliseres muligheten både for at han "sladrer" så dette kommer dama for øre, og ikke minst for at kameraten trekker ham med på flere "sprell" Fyren blir sugd av ei hore og du mener han skal henge kompisen? For en forferdelig ansvarsfraskrivelse. Jeg kan bare si hva jeg ville foretrukket hvis jeg var jenta, og jeg ville foretrukket å vite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lex Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Fyren blir sugd av ei hore og du mener han skal henge kompisen? For en forferdelig ansvarsfraskrivelse. Jeg kan bare si hva jeg ville foretrukket hvis jeg var jenta, og jeg ville foretrukket å vite. Enig med deg, før eller siden kommer slikt for en dag! Hadde det skjedd uten kompis og f.eks. i utlandet kunne han ha valgt å ta denne hemmeligheten med seg i graven, i dette tilfellet har han ikke det valget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Enig med ShitDiddelyDo. Hun har rett på å vite, dessuten er det bedre at hun får vite det med en gang av deg, enn at hun får vite det senere av noen andre. Det er enklere å tilgi en ærlig og angrende synder enn å tilgi en som holder ting skjult over lengre tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1848856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg er enig med SDD under her. Før eller senere kommer dette for en dag. Og da kan du være sikker på at hun ikke kommer til å tilgi! For tenk på alle de andre tingene du kan ha skjult, men som IKKE har kommet frem? Sånn ville i alle fall jeg tenkt om jeg var kjæresten din. Sier du det nå, har dere en sjanse til å overleve sammen. Kommer det for en dag om 1, 3, 5, 10 eller 20 år - ja da kan du banne på at det er over og ut for din del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1849041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Fyren blir sugd av ei hore og du mener han skal henge kompisen? For en forferdelig ansvarsfraskrivelse. Jeg kan bare si hva jeg ville foretrukket hvis jeg var jenta, og jeg ville foretrukket å vite. Det var din tolkning.. Det jeg mener, er at hvis han er så lett påvirkelig til å la seg lede til "gale" ting , så bør han ihvertfall ta såpass ansvar at han ikke omgås "kamerater" som driver med saker han egentlig ikke vil være med på! Slik han fremstiller det, var det kompisen sin ide å leie denne hora, (tiltross for at han sikkert visste at han hadde dame,) Og han ville antagelig ikke havnet i situasjonen i det hele tatt hvis det ikke var for denne kompisen. Selvfølgelig er han selv ansvarlig for det han har gjort. Men det handler om å forebygge at lignende situasjoner oppstår igjen. Hvis han heller ikke kan stole 100% på at denne kompisen ikke vil sladre om hendelsen (til dama, eller andre) så er han jo på tryggere grunn, jo mindre han har med denne fyren å gjøre. For hvis han virkelig elsker denne dama, og angrer dypt, så synes jeg faktisk han fortjener en ny sjanse! Ifølge rettferdighetens bok bør man sikkert står tilrette for, og ta konsekvensene av alle sine (onde) gjerninger. Men i det virkelige liv, så er ikke alt så svart hvitt. Og alle gjør/sier gale ting som kan såre andre. Greit nok at "ærlighet varer lengst". Men det er også mye sant i utrykket "man har ikke vondt av det man ikke vet" Og av og til synes jeg man bør veie disse opp mot hverandre, og vurdere konsekvensene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1849401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det var din tolkning.. Det jeg mener, er at hvis han er så lett påvirkelig til å la seg lede til "gale" ting , så bør han ihvertfall ta såpass ansvar at han ikke omgås "kamerater" som driver med saker han egentlig ikke vil være med på! Slik han fremstiller det, var det kompisen sin ide å leie denne hora, (tiltross for at han sikkert visste at han hadde dame,) Og han ville antagelig ikke havnet i situasjonen i det hele tatt hvis det ikke var for denne kompisen. Selvfølgelig er han selv ansvarlig for det han har gjort. Men det handler om å forebygge at lignende situasjoner oppstår igjen. Hvis han heller ikke kan stole 100% på at denne kompisen ikke vil sladre om hendelsen (til dama, eller andre) så er han jo på tryggere grunn, jo mindre han har med denne fyren å gjøre. For hvis han virkelig elsker denne dama, og angrer dypt, så synes jeg faktisk han fortjener en ny sjanse! Ifølge rettferdighetens bok bør man sikkert står tilrette for, og ta konsekvensene av alle sine (onde) gjerninger. Men i det virkelige liv, så er ikke alt så svart hvitt. Og alle gjør/sier gale ting som kan såre andre. Greit nok at "ærlighet varer lengst". Men det er også mye sant i utrykket "man har ikke vondt av det man ikke vet" Og av og til synes jeg man bør veie disse opp mot hverandre, og vurdere konsekvensene. "Det jeg mener, er at hvis han er så lett påvirkelig til å la seg lede til "gale" ting , så bør han ihvertfall ta såpass ansvar at han ikke omgås "kamerater" som driver med saker han egentlig ikke vil være med på!" Men hvis han er så lett påvirkelig at han hopper utfor bruer hvis kompisene gjør det, bør dama få vite om det. Fristelser vil alltid være der. Alltid. "Slik han fremstiller det, var det kompisen sin ide å leie denne hora, (tiltross for at han sikkert visste at han hadde dame,) Og han ville antagelig ikke havnet i situasjonen i det hele tatt hvis det ikke var for denne kompisen." Jeg ser faktisk ikke hva det har med saken å gjøre. Det er mye jeg ikke ville gjort hvis det ikke var for at andre hadde foreslått det. Men jeg skylder da ikke på kompisene mine av den grunn. Til syvende og sist er det KUN mitt ansvar. "For hvis han virkelig elsker denne dama, og angrer dypt, så synes jeg faktisk han fortjener en ny sjanse!" Hvem er du til å synes noe som helst om det? Det er da 100 % opp til dama. Og dama vet ikke noe. "Greit nok at "ærlighet varer lengst". Men det er også mye sant i utrykket "man har ikke vondt av det man ikke vet" Og av og til synes jeg man bør veie disse opp mot hverandre, og vurdere konsekvensene." Jeg er ikke enig i forhold til utroskap. Men jeg respekterer at mange ikke er enig med meg der. I dette tilfellet anbefaler jeg fyren å fortelle det fordi det er meget sannsynlig at dama får greie på det. Kompisen hans snakker. Garantert. Jeg vet veldig godt hvordan det der er. Jeg vet veldig mange som har vært i lignende situasjoner. Det kommer ut. En dag drikker kompisen en øl for mye og snakker med en annen venn som naturligvis lover å holde tett, noe han ikke gjør. Det kommer ut. Han blir tatt. Og fyren sitter til halsen i dritt. Forteller han det nå vil i det minste dama se hvordan han angrer, og ikke tro han lyver om mye annet også. Det vil hun tro den dagen hun får høre det av noen andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1849412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 "Det jeg mener, er at hvis han er så lett påvirkelig til å la seg lede til "gale" ting , så bør han ihvertfall ta såpass ansvar at han ikke omgås "kamerater" som driver med saker han egentlig ikke vil være med på!" Men hvis han er så lett påvirkelig at han hopper utfor bruer hvis kompisene gjør det, bør dama få vite om det. Fristelser vil alltid være der. Alltid. "Slik han fremstiller det, var det kompisen sin ide å leie denne hora, (tiltross for at han sikkert visste at han hadde dame,) Og han ville antagelig ikke havnet i situasjonen i det hele tatt hvis det ikke var for denne kompisen." Jeg ser faktisk ikke hva det har med saken å gjøre. Det er mye jeg ikke ville gjort hvis det ikke var for at andre hadde foreslått det. Men jeg skylder da ikke på kompisene mine av den grunn. Til syvende og sist er det KUN mitt ansvar. "For hvis han virkelig elsker denne dama, og angrer dypt, så synes jeg faktisk han fortjener en ny sjanse!" Hvem er du til å synes noe som helst om det? Det er da 100 % opp til dama. Og dama vet ikke noe. "Greit nok at "ærlighet varer lengst". Men det er også mye sant i utrykket "man har ikke vondt av det man ikke vet" Og av og til synes jeg man bør veie disse opp mot hverandre, og vurdere konsekvensene." Jeg er ikke enig i forhold til utroskap. Men jeg respekterer at mange ikke er enig med meg der. I dette tilfellet anbefaler jeg fyren å fortelle det fordi det er meget sannsynlig at dama får greie på det. Kompisen hans snakker. Garantert. Jeg vet veldig godt hvordan det der er. Jeg vet veldig mange som har vært i lignende situasjoner. Det kommer ut. En dag drikker kompisen en øl for mye og snakker med en annen venn som naturligvis lover å holde tett, noe han ikke gjør. Det kommer ut. Han blir tatt. Og fyren sitter til halsen i dritt. Forteller han det nå vil i det minste dama se hvordan han angrer, og ikke tro han lyver om mye annet også. Det vil hun tro den dagen hun får høre det av noen andre. Nei, det er ikke noen enkel situasjon. Men jeg mener nå allikevel at han ikke bør såre dama si unødig. Å få vite noe slikt kan få enorme konsekvenser for både henne - og ham. Enten hun dumper ham eller ikke, vil dette være noe som sårer henne dypt, og som kan gi henne problemer med å stole på enten ham, eller evt andre menn, igjen. Så før han evt slipper "bomben" synes jeg han bør ta en grundig sannsynlighets-vurdering av hvor stor sjansen er for at hun får vite det av andre, eller om dette er en hemmelighet han vil kunne bære alene. Og helt ærlig, så synes jeg det er litt naivt av dere som tror at "alt kommer for en dag, uansett" Det gjør det faktisk ikke! Heldigvis, vil jeg nok si, for da hadde det nok vært adskillig flere sårede og skuffede mennesker rundt omkring, og adskillig flere ødelagte forhold, hvis alle "hemmeligheter" skulle kommet for en dag.. For det er nok adskillig flere som har svin på skogen, enn de som blir "tatt" for det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1849492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du bør nok holde kjeft hvis det å beholde henne betyr mer enn noe annet. Jeg hadde aldri orket å ta i en mann som hadde vært hos en hore, uansett om det hadde skjedd i en fjern fortid. På det området er jeg kompromissløs. "Vanlig" utroskap er ikke oppsigelsesgrunn for meg, men kontakt med horer er det definitivt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1849523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest innstendig forslag Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 "Jeg elsker dama mi overalt i denne verden, vi skal gifte oss og plannlegger å få barn. Vi har det helt utrolig sammen" Gratulerer med godt valg ! Hold fast på henne og gjør alt for at løftet ditt til henne skal opprettholdes. "En kveld jeg og en kompis hadde drukket all for store menger alkohol, bestilte han ei hore. Hun gav meg oralsex med kondom og han lå med henne. Hva skal jeg gjør?" Det du har gjort er selvfølgelig moralsk uholdbart. Be kameraten din holde kjeft og si at du lover ham å holde kjeft, ellers gjør du absolutt ingenting. Ikke vær ugrei med kameraten din slik at han ikke blir fristet til å være løsmunnet. Dersom temaet mot formodning skulle dukke opp igjen, blir du nødt til å nekte ved å si at du ikke kan huske at det har skjedd på grunn av alkohol og piller. Tenk nøye over hvordan du da skal svare. "Jeg ønsker ikke å fortelle henne det. Hvis hun går fra meg dør jeg. Forstår ikke hvorfor jeg gjorde det, det er så sinnsykt dumt. Det gir ingen mening hvorfor. Jeg våknet neste dag og trodden det var en drøm. Men så forstod jeg at det faktisk hadde skjedd og spydde hele dagen. " Oppriktig anger. Alle gjør feil, også de hyklerne som fordømmer deg sterkest. Løft hodet, gå videre i livet og legg det vonde bak deg. "Hun fortjener å vite sannheten. Hun har sagt til meg en gang at hvis jeg en gang var så dum å gjore noe som kan ødelege for oss, ikke si det!" Hun gav uttrykk for at hun ikke trenger å vite; sier du noe, ødelegger du. Så gjør som hun ønsker, ikke fortell noe. Kan ikke se at det finnes noe moralsk høyverdig i å fortelle når hun ønsker at du ikke gjør det. "Jeg var så full og i tillegg haddde jeg tatt noen piller. Forstår ikke hva så gikk av meg, jeg gjør aldri sånn. " Nettopp dette tror jeg er god grunn til at gjentagelse ikke kommer. Men hold deg unna alkohol og sånne piller. "Hvis jeg sier det, vil det bli ødelagt noe i forholdet vårt som aldri kan bli bra igjen. " Selvfølgelig. Derfor har du heller ikke annet valg enn å glemme det. At du av og til å slite med dette dårlige minnet, er en konsekvens du ikke kommer unna uansett om dere blir gift eller ikke. Hva hjelper det deg om du hadde blitt dumpet av dama, når du likevel må leve videre med minnet ? Finner du deg ei ny, er ikke minnet borte av den grunn. Skulle du fulgt rådene til de som fordømte deg sterkest, hadde du aldri blitt gift. De mest fordømmende svarene er antagelig skrevet av sure damer som selv har opplevd utroskap, men aldri ønsket å tilgi. Om din situasjon minner om deres egen, er det bare å forvente at de vil ødelegge for deg med oppfordring til å fortelle. "... dette med å gifte seg og få barn har nok skremt meg en del..." Hvorfor det ? For tungt ansvar ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/2/#findComment-1849602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.