ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Nei, det er ikke noen enkel situasjon. Men jeg mener nå allikevel at han ikke bør såre dama si unødig. Å få vite noe slikt kan få enorme konsekvenser for både henne - og ham. Enten hun dumper ham eller ikke, vil dette være noe som sårer henne dypt, og som kan gi henne problemer med å stole på enten ham, eller evt andre menn, igjen. Så før han evt slipper "bomben" synes jeg han bør ta en grundig sannsynlighets-vurdering av hvor stor sjansen er for at hun får vite det av andre, eller om dette er en hemmelighet han vil kunne bære alene. Og helt ærlig, så synes jeg det er litt naivt av dere som tror at "alt kommer for en dag, uansett" Det gjør det faktisk ikke! Heldigvis, vil jeg nok si, for da hadde det nok vært adskillig flere sårede og skuffede mennesker rundt omkring, og adskillig flere ødelagte forhold, hvis alle "hemmeligheter" skulle kommet for en dag.. For det er nok adskillig flere som har svin på skogen, enn de som blir "tatt" for det.. Jeg har aldri sagt at alt kommer for en dag. De fleste som er utro blir aldri tatt. Men de fleste som er utro er også lure nok til å gjøre det uten en kompis til stede, og situasjonen fyren over befant seg i er nettopp av den typen gutta sitter og slarver om over noen øl. Ikke i ville helvete om dette kun blir mellom de to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1849641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym jeg... Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Ikke enig! Synes det er dumt å ødelegge forholdet nå, på grunnlaget av noe som kanskje muligens kan bli en realitet i fremtiden! Sjansen er også stor for at hun aldri får vite det. Og siden han ser ut til å virkelig angre, og forhåpentligvis har lært av sin feil, så ser jeg ingen grunn til å la henne gjennomgå noe så vondt kanskje helt uten grunn! Da synes jeg det vil være en bedre ide å heller kutte kontakten med denne kameraten som tydeligvis har en negativ påvirkning. Dermed minimaliseres muligheten både for at han "sladrer" så dette kommer dama for øre, og ikke minst for at kameraten trekker ham med på flere "sprell" Ikke si det....??????? Hva er det å si..... SANNHETEN vil komme for en dag!!! Det kan jeg love deg.... Og hun fortjener et valg, du kysset tross alt ikke bare ei ukjent jente på byen.... Men du ble sugd av ei HORE..... HALLLLLO, å hun skal ikke få velge.... Hva er det for nå å si... Hun må virkelig få vite hva du har gjort... og heller vis din anger.... men å legge skylden på alkoholen er ikke grunn nok for det du har gjort..INGENTING er det!!!... Her i gården er ikke det lov å skylle på alkohol...Er man utro så er det over og ut... et forhold uten tillit er INGENTING!! Du drikker av egen vilje... og da burde du ikke drikke så mye at du ikke har kontroll på hvem du elsker.....LATTELI!!!!!! Alkohol er ingen unnskyldning.... Si det som det er å håp at hun er villig til å tilgi og belag deg på å jobbe for hennes tillit til den dagen døden skiller dere ad! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym jeg... Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det høres ut som du er en voksen og fornuftig mann, og jeg mener du ikke bør si noe. Du aner ikke hvor vondt det vil gjøre henne å få vite noe sånt, og hvilken stor skade det kan gjøre på tillitt osv. Glem det, og vær snill mot henne. Skjer det noe lignende igjen, derimot, så synes jeg du skal si ifra, så hun får muligheten til å dumpe deg. Men gud så vondt det vil føles når hun får høre det av noen andre en han da??? Hun skal tross alt gifte seg og lage barn med denne mannen... HUN HAR RETT TIL Å VITE!!! Og ta et valg utifra det... Du må få fortelle det... uten tillit og ærlighet er ikke det noe forhold... Og dette er ingen fille ting som at du kysset ei på byn.... Du ble tross alt sugd av ei HORE.... Hun fortjener å vite hva hun skal gifte seg med!!!!!!! Uansett om han angrer... Ingen fortjener slike ting! Det er omtrent det styggeste et menneske kan gjøre mot et annet menneske! Man føler seg aldri hel etter en slik opplevelse.... Og SANNHETEN kommer ut!!!!!!! Synes som sagt du burde fortelle, vise din oppriktige anger og håpe på at hun er villig til å tilgi!! Men belag deg på å jobbe for hennes tillit til døden skiller dere ad!!!! Vanskelig å leve med dette for din del også, vil ødelegge livskvaliteten din!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hvis du elsker denne dama di ovear alt i verden, så lar du henne få anledningen til å bestemme om hun vil bruke livet sitt på deg. Alt det tullet om at det hu ikke vet osv er noe skikkelig tullprat. Hun har bare et liv, og det du har gjort er alvorlig. Du må gi henne muligheten til å velge. Å bli såret er ikke det verste en kan oppleve her i livet, men bortkastede år i sin beste alder er mye verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym jeg... Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg har vært utro selv, og er vel sånn sett ikke i posisjon til å dømme deg. Derfor vet jeg også, i motsetning til hva mange andre her hevder, at det ene ikke utelukker det andre, og at man faktisk KAN være veldig glad i og ha følelser for partneren sin, men allikevel gjøre noe "dumt". Men til mitt forsvar var dette med en fyr jeg kjente og hadde visse følelser for. Så jeg må si at det i mine øyne er adskillig værre at du hadde så lav terskel at du kunne gjøre dette med en innleid hore. Men hvis du virkelig angrer, og føler at dette var et engangstilfelle, så synes jeg ikke du skal si noe til dama di, men heller ta dette som en lærepenge. Det å få følelser for noen kan man ikke selv bestemme over...man kan selfølgelig unngå fristelsene!!! Men han ble sugd av ei hore... Kan ikke fatte og begripe... Hvordan er det mulig!!!! Jeg vet om ei vænnine som virkelig misslikte stripping... osv... og en sen vinterkveld med gutta så leide gutta stripper, og vet Dere hva... Typen til vennina mi reiste seg og gikk, for så å ringe kjæresten sin for å si hva som sjedde og sa at han var på vei hjæm til henne!!! Dette fordi han viste at kjæresten ville mislike dette!!!! Dette er kjærest, med baller det!!!! Håper gud har skapt flere gutter.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Men gud så vondt det vil føles når hun får høre det av noen andre en han da??? Hun skal tross alt gifte seg og lage barn med denne mannen... HUN HAR RETT TIL Å VITE!!! Og ta et valg utifra det... Du må få fortelle det... uten tillit og ærlighet er ikke det noe forhold... Og dette er ingen fille ting som at du kysset ei på byn.... Du ble tross alt sugd av ei HORE.... Hun fortjener å vite hva hun skal gifte seg med!!!!!!! Uansett om han angrer... Ingen fortjener slike ting! Det er omtrent det styggeste et menneske kan gjøre mot et annet menneske! Man føler seg aldri hel etter en slik opplevelse.... Og SANNHETEN kommer ut!!!!!!! Synes som sagt du burde fortelle, vise din oppriktige anger og håpe på at hun er villig til å tilgi!! Men belag deg på å jobbe for hennes tillit til døden skiller dere ad!!!! Vanskelig å leve med dette for din del også, vil ødelegge livskvaliteten din!!! Vet ikke om dette skulle til meg, men. Jeg har opplevd det selv, og om det er en engangshendelse full av anger, så gjør det mer skade å få vite det. Men er han tilbøyelig til å la slikt hende igjen, så er jeg helt enig i alt det du skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Vet ikke om dette skulle til meg, men. Jeg har opplevd det selv, og om det er en engangshendelse full av anger, så gjør det mer skade å få vite det. Men er han tilbøyelig til å la slikt hende igjen, så er jeg helt enig i alt det du skriver. Det er selvsagt en kjempestor forskjell på å kysse noen på byen og å bli sugd av ei hore. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Enig med Luxuria jeg også. Alle forhold har nok noe svin på skogen. Hvis samboeren min hadde gjort noe sånn, og angret like mye som deg, så hadde jeg merket det på ham ganske kjappt, og han hadde aldri klart å holde kjeft om det hvertfall. Og hadde han lagt det frem for meg slik du gjør det i innlegget ditt, så hadde jeg tilgitt ham på stedet og det hadde heller ikke fått konsekvenser for verken ham eller oss... har nemlig selv litt svin på skogen. Bare et kyss altså, men det var alikevel min feil selv om det ikke var jeg som kysset og jeg gjorde ingenting for å stoppe det... Som sagt, jeg tror alle har svin på skogen, man må leve med det, man lærer av det... jeg lærte hvertfall av den lille filletingen jeg gjorde, og det har du også allerede gjort. Så jeg syns ikke du skal si noe til kjæresten din, med mindre du skulle finne på å gjøre det igjen mot henne. Lev heller ut forholdet deres og ikke dvel ved noe som har skjedd og aldri skal skje igjen "Alle forhold har nok noe svin på skogen." Hallo? Svin på skogen? Du prøver å få det til å høres ut som en bagatell og et hendelig uhell at han hadde sex med en prostituert. Dette er ingen bagatell, og ikke alle forhold har slike "svin på skogen". Takk og pris for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er selvsagt en kjempestor forskjell på å kysse noen på byen og å bli sugd av ei hore. Jeg har aldri trukket noe kyssing på byen inn i diskusjonen, jeg har bare diskutert det som er saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg har aldri trukket noe kyssing på byen inn i diskusjonen, jeg har bare diskutert det som er saken. OK, sorry, jeg så at "Anonym jeg" skrev noe om kyssing på byen, så jeg trodde du trakk paralleller til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwerty2 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Si det, og håp på det beste. Det blir verre om feks kompisen din sier noe til henne i neste fyll eller at hun får vite det feks på bryllupsdagen. Prøv å redd det du kan nå - da viser du også at du mener det - en løgn vil ikke bevise det når/om hun får vite det. Da er det iallefall slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Er du absolutt 100% sikker på at hun aldri vil få vite det av noen andre så ville jeg ikke sagt det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 OK, sorry, jeg så at "Anonym jeg" skrev noe om kyssing på byen, så jeg trodde du trakk paralleller til det. Ja, jeg skjønte ikke helt hvorfor, tror kanskje ikke det skulle postes til meg. Men jeg er seff enig i at det er stor forskjell på de tinga, skjønt svaret blir det samme. Ikke si noe så sant det er en engangsforetelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mynaeve Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Så du drikker alkohol og tar piller og har venner som er i stand til å bestille horer? Wow, er du sikker på dette med barn? Og giftemål? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1850966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva bygger du ditt forhold på? Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Ser det er mange som har svart deg, og såvidt jeg kan bedømme er det ca. 50-50 om du skal si det eller ikke. Til syvende og sist er det jo din avgjørelse.. Jeg har ikke vært ute for en lignende situasjon, så jeg snakker ikke av egenerfaring her. MEN: jeg vet hva jeg og min kjærese bygger vårt forhold på! Og det er følgende: -respekt -tillit -ærlighet -åpenhet -omtanke for hverandre Hvis jeg hadde vært i jenta di sin situasjon, så hadde fire av de helt grunnleggende tingene i forholdet forsvunnet dersom du ikke hadde sagt dette til meg. Det hadde vært MYE verre enn om du hadde sagt sannheten. Jeg tror ikke et forhold kan blomstre hvis en slik ting blir liggende mellom partene usagt.Jeg tror at denne hendelsen kommer til å påvirke deg - du kommer til å tenke på den og hun kommer til å merke at det er noe galt. Mulig at hun tror det er henne det er noe galt med, og så har dere det gående. Nei - si sannheten. Vær brutalt ærlig, og sats på at jenta er villig til å tilgi deg. Jeg tar selvfølgelig et forbehold: hvis dere bygger forholdet på andre ting enn det vi gjør - så kan det sikkert være bedre å holde kjeft.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1851075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym jeg... Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg har aldri trukket noe kyssing på byen inn i diskusjonen, jeg har bare diskutert det som er saken. Mente bare det at vis han hadde kysset noen på byen så kunne man ha droppet hele greia å levd videre, for slike feil kan skje den beste!!! Men tross alt... sugd av ei hore!! Mener også at sannheten kommer for en gang, uansett hva... Det er da det blir vondt for den parten som ikke fikk vite og muligheten til å ta et valg... og kanskje da sitter jenta i bildet me barn og er kone og mann! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1851095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Mente bare det at vis han hadde kysset noen på byen så kunne man ha droppet hele greia å levd videre, for slike feil kan skje den beste!!! Men tross alt... sugd av ei hore!! Mener også at sannheten kommer for en gang, uansett hva... Det er da det blir vondt for den parten som ikke fikk vite og muligheten til å ta et valg... og kanskje da sitter jenta i bildet me barn og er kone og mann! Altså, for det første synes jeg det er uvesentlig at det var en hore. Tro meg, at kjæresten har blitt sugd av venninna si er ikke spesielt mye morsommere. Og jeg synes faktisk det er bedre at han bare satt full og tok imot, enn at han faktisk deltok. Selvfølgelig blir det jævlig for henne hvis det kommer for en dag, men ikke like jævlig som om hun får vite det nå. Hvem har ikke noen gamle fortids svin på skogen da? Vanskelig å forklare egentlig, jeg kan bare si at jeg har opplevd begge deler, og så sant som dette hender bare en gang, og han angrer og vil ha et godt liv med jenta si, så synes jeg det er bedre å ikke vite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1851099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kay_78 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Ser det er mange som har svart deg, og såvidt jeg kan bedømme er det ca. 50-50 om du skal si det eller ikke. Til syvende og sist er det jo din avgjørelse.. Jeg har ikke vært ute for en lignende situasjon, så jeg snakker ikke av egenerfaring her. MEN: jeg vet hva jeg og min kjærese bygger vårt forhold på! Og det er følgende: -respekt -tillit -ærlighet -åpenhet -omtanke for hverandre Hvis jeg hadde vært i jenta di sin situasjon, så hadde fire av de helt grunnleggende tingene i forholdet forsvunnet dersom du ikke hadde sagt dette til meg. Det hadde vært MYE verre enn om du hadde sagt sannheten. Jeg tror ikke et forhold kan blomstre hvis en slik ting blir liggende mellom partene usagt.Jeg tror at denne hendelsen kommer til å påvirke deg - du kommer til å tenke på den og hun kommer til å merke at det er noe galt. Mulig at hun tror det er henne det er noe galt med, og så har dere det gående. Nei - si sannheten. Vær brutalt ærlig, og sats på at jenta er villig til å tilgi deg. Jeg tar selvfølgelig et forbehold: hvis dere bygger forholdet på andre ting enn det vi gjør - så kan det sikkert være bedre å holde kjeft.. Det er snart en uke siden jeg gjorde mitt livs største feil til nå. Jeg heller mot å ikke si noe, men er ikke sikker. Jeg merker skyldfølesen, men tror at den vil roe seg. Det som skjedde var en tabbe, og er helt mot mitt verdisyn. Jeg drikker vanligvis kun ca 2 ganger på 3 mnd, og nå slutter jeg helt. Dette vil sikkert høres rart ut for de fleste, men den 3minutters flausen har vært en vekker og kan gjøre meg til en bedre man. "Du vet ikke hva du har før du har mistet det". Jeg har innsett at jeg elsker henne mye mer enn det jeg trodde var mulig. Det var en engangshendelsene under svært skjerpete omstendighter, og jeg vil ikke påføre henne og forholdet vårt så store smerter når jeg er 99.99% sikker på at hun vil tilgi meg. Men i steden ta lærdom og aldri la det skje igjen. Vil takke for så mangen innlegg. Kay 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1852308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kay_78 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Det er snart en uke siden jeg gjorde mitt livs største feil til nå. Jeg heller mot å ikke si noe, men er ikke sikker. Jeg merker skyldfølesen, men tror at den vil roe seg. Det som skjedde var en tabbe, og er helt mot mitt verdisyn. Jeg drikker vanligvis kun ca 2 ganger på 3 mnd, og nå slutter jeg helt. Dette vil sikkert høres rart ut for de fleste, men den 3minutters flausen har vært en vekker og kan gjøre meg til en bedre man. "Du vet ikke hva du har før du har mistet det". Jeg har innsett at jeg elsker henne mye mer enn det jeg trodde var mulig. Det var en engangshendelsene under svært skjerpete omstendighter, og jeg vil ikke påføre henne og forholdet vårt så store smerter når jeg er 99.99% sikker på at hun vil tilgi meg. Men i steden ta lærdom og aldri la det skje igjen. Vil takke for så mangen innlegg. Kay 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1852312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zombiebob Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det høres ut som du er en voksen og fornuftig mann, og jeg mener du ikke bør si noe. Du aner ikke hvor vondt det vil gjøre henne å få vite noe sånt, og hvilken stor skade det kan gjøre på tillitt osv. Glem det, og vær snill mot henne. Skjer det noe lignende igjen, derimot, så synes jeg du skal si ifra, så hun får muligheten til å dumpe deg. ["En kveld jeg og en kompis hadde drukket all for store menger alkohol, bestilte han ei hore. Hun gav meg oralsex med kondom og han lå med henne." "Jeg var så full og i tillegg haddde jeg tatt noen piller. Forstår ikke hva så gikk av meg, jeg gjør aldri sånn."] Hva er din definisjon av en "voksen og fornuftig mann" egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239452-jeg-har-v%C3%A6rt-utro/page/3/#findComment-1852316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.