Gå til innhold

Ang begravelse og "regler" Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Skal i begravelse til uken, til ett barn!!!

Hva har man på seg sånn på sommerstid, må det være sort? Kan det være sort pirat bukse f.eks.? Og hva med barna, de har ikke mørke og sorte klær de, hva tar jeg på de?

En annen ting! Kan vi gi en bamse med diktbrev rundt halsen istedet for krans? Vi er ikke i nær familie...

Gruer oss veldig, samtiig som det blir godt å ta ett siste farvel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan godt gi en bamse synes jeg, men undersøk på forhånd om familien i stedet ønsker pengegave til en spesiell organisasjon.

Barn bør ikke gå i svart.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg ville ikke brukt piratbukse. Ta på skjørt eller kjole. Det MÅ ikke være sort, men nøytralt og pent, ikke fargesprakende.

Barna trenger ikke å ha på sorte klær, men pene klær i nøytrale farger.

Skrevet

Neida, man behøver ikke ha sorte klær i begravelse.

De fleste voksne har dog et sort skjørt eller sort bukse, og mange vil nok føle seg mest vel i det selv om sommeren (Om det ikke er 30 grader da....)

Personlig ville jeg ikke gått i sort piratbukse, heller da skjørt i annen farge enn sort.

Mørke/nøytrale klær i alle varianter er helt ok. Bare pass på at det ikke har for festlig preg - dvs. dyp utrigning perler og paljetter etc.

"Kravene" til barn er enda færre, men jeg ville ha unngått shorts. Tynne bukser og alminnelige, litt nøytrale kjoler kan man bruke selv om det skulle være varmt.

Skrevet

Enig med de andre.. men kan legge til noen eksempler på barneklær:

Niesen min var 7 år da vi var i mormors begravelse, altså hennes oldemor. Det var i mai ifjor, og da hadde hun en hvit kjole. Så svart er nok ikke et must.

Jeg var 10 da jeg var i min morfars begravelse, og da hadde jeg sort foldeskjørt og en hvit bluse...

Skrevet

Hvis den sorte piratbuksa er fin, så går det greit.

Til barna tar du på penklær. Har du noe som er litt mørkere, så er det greit. Hvis ikke bruker du det du har.

En bamse er helt greit.

Skrevet

Dere kan godt gi en bamse synes jeg, men undersøk på forhånd om familien i stedet ønsker pengegave til en spesiell organisasjon.

Hvorfor? (bør ikke barn gå i svart)

Skrevet

Det vet jeg ikke, sånn er det bare.

Gjest bør eller behøver
Skrevet

Du mener vel kanskje at barn ikke _behøver_ å gå i svart? Ikke at barn som feks har en svart bukse eller dress ikke _bør_ gå i denne?

Skrevet

Du mener vel kanskje at barn ikke _behøver_ å gå i svart? Ikke at barn som feks har en svart bukse eller dress ikke _bør_ gå i denne?

Nemlig...

Skrevet

Ehh... altså jeg mener at barn ikke behøver gå i svart. Dialektfeil.

Skrevet

Ehh... altså jeg mener at barn ikke behøver gå i svart. Dialektfeil.

OK. Takk for oppklaringen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...