Gjest ny data snart :-) Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Vi skal kjøpe oss ny datamaskin etterhvert. Har alltid hatt PC og vet veldig lite om Mac bortsett fra at "alle" som har det sier det ER SÅ BRA! Hva har du og hva syns du er fordeller og bakdeler med det? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Har PC. Fordelene er * Det er en god del programmer som bare lages for PC og som jeg liker. Mitt inntrykk er at mange "superprogrammer" lages for Mac i tillegg til PC, og de er dyre. * Jeg kjenner grensesnittet godt og trives med det. Har jobba en del på en Mac på jobben tidligere, og jeg følte aldri jeg ble fortrolig med MacOS. Den var kjempefin til videoredigering, da. Men en ting lærte jeg i alle fall, de som påstår at Mac aldri går ned for telling lyver så det renner av dem. :-) Nå kan man jo kjøre Windows på en Mac også, men da ser jeg ikke helt vitsen med Mac. De Mac jeg har sett på har lavere hastighet på CPU enn PC og mindre RAM, men regner med at MacOS kjører som en konge på sånne konfigurasjoner. Tror neppe det samme kan sies om Windows. Du får neppe en Macbook til 6-7000 kroner. 0 Siter
keinstein Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Som hjemmemaskin er det ingen nettogevisnt i å kjøpe Mac. Du skal være svært aktiv på rene Mac-programmer før det skal bli verdiskapning ut av den. Den er dyr, servicen er spredt og dyr, programmer er dyre osv. Men det fins små "menigheter" av Mac-brukere som klumper seg sammen, roser Mac opp i skyene, nesten for mye til at det skal være troverdig. En religion. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.