Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sondresmamma

Hei!

Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser på 5 uker. Vi har en sønn på 2 år og prøver nå å bli gravide igjen. Første dag i siste mens var 26 juni, og jeg skulle hatt mensen igjen den 31. juli. Den 18 og 19 juni hadde jeg lyserosa utflod, og på kvelden den 19 kom det litt friskt blod. Den 20-22 hadde jeg en sparsom blødning, men det var såpass mye at jeg måtte bruke tampong. Alikevel var det mindre enn en normal menstruasjon. Jeg hadde svake menmstruasjonssmerter og litt ubehag/trykk i korsryggen mens dette pågikk. Kan dette ha vært en tidlig abort, eller kan jeg være gravid. Er også redd for at det eventuelt skal være en graviditet utenfor livmoren, og er veldig obs på symptomer på det. Jeg føler meg litt øm i underlivet, men ingen direkte smerter. Bør jeg kontakte legen, eller kan jeg se det ann med tanke på smerter etc?På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239482-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg gaar ut fra at menstruasjonen 26.juni var helt normal? Det kan vaere at bloedningen 19.juli kom ved egglosningen, det kan stemme med at du venter menstruasjon 31.juli. Hvis du aborterer foer ventet menstruasjon vil du ikke merke det, og graviditet utenfor livmoren gir foerst symptomer noen tid (dager eller uker) etter uteblitt menstruasjon. Jeg kan ikke se at det er grunn til aa soeke lege med mindre du har faar oekende smerter. Ta ev en graviditetstest, spesielt hvis det var usikkerhet om siste menstruasjon var normal. Vennlig hilsen Mette M Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239482-gravid/#findComment-1848843
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...