Gå til innhold

Kan en gå på nett å melde adresseforandring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel fylle ut et skjema til storebror myndighet, da blir de så glade. Og river håret av deg hvis du ikke gjør det.

På posten får du en "flyttemappe", flere banker og forsikringsselskaper pleier ha slike. Full av reklame og tilbud, men likevel nyttig.

Gjest Calóni
Skrevet

Du trenger iallfall ikke å fysisk reise til..uhm...dit man nå må dra hvis man skal melde om forandring av folkeregistrert adresse. Du får tak i skjema på nett, printer det ut, fyller det ut, og sender det via post. Jeg gjorde det da jeg meldte adresseforandring, men jeg husker pokker ikke hvilken instans som hadde med det å gjøre.

Skrevet

Gå inn på http://www.skatteetaten.no/default.aspx?epslanguage=NO

Der er det en lenke som heter "Flyttemelding til folkeregisteret". Du trenger pin-koden fra selvangivelsen eller du kan bestille nye koder derfra som du får i posten. Så fikser du det via nettet. :o)

Gå også inn på www.posten.no for varsling til andre om adresseendring.

Skrevet

Du trenger iallfall ikke å fysisk reise til..uhm...dit man nå må dra hvis man skal melde om forandring av folkeregistrert adresse. Du får tak i skjema på nett, printer det ut, fyller det ut, og sender det via post. Jeg gjorde det da jeg meldte adresseforandring, men jeg husker pokker ikke hvilken instans som hadde med det å gjøre.

Pøh. Du er uoppdatert. ;o)

http://www.skatteetaten.no/default.aspx?epslanguage=NO

Her gjøres det hele via nettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...