Gå til innhold

Fu: Plukker du i jordbærkurvene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Hva da med de kurvene som får mindre bær? Sleipt og ufint.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

5

• DarkPink

3

• Lillemus

2

• Gyda

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

En gang ba kjæresten min meg om å gjøre det, og dumme meg plukket et par stykker over i min kurv. Da kom butikkeieren og ropte at jeg skulle legge dem tilbake. Følte meg skikkelig teit. Nei, jeg har aldri gjort det tidligere, og gjør det aldri igjen. Helt tåpelig.

Skrevet

UFF JA... Jeg gjør og! Og er sikkert et fryktelig dårlig menneske etter DOL-standarden...

Ikke DOL-standarden. Rett/galt-standarden, og moralen om å ikke stjele.

"........................................"

Skrevet

Ja, jeg plukker, for det er ofte det allerede er plukket i kurvene og det er alt for lite bær i dem. Noen ganger bytter jeg også, så jeg slipper stygge bær.

Skrevet

Ikke DOL-standarden. Rett/galt-standarden, og moralen om å ikke stjele.

I en butikk jeg handler blir det plukket så mye at det nesten alltid bare er halve kurver...

Angelica :o)
Skrevet

Nei, det har jeg aldri tenkt på en gang :)

Skrevet

Særlig ja.

Hvorfor spør du hvis du bare tåler en type svar?

Skrevet

Hvorfor spør du hvis du bare tåler en type svar?

Det var vel ikke trådstarter?

Gjest er det mulig?1
Skrevet

Enig!

Skal jeg først gjøre tyv av meg så må det være for noe mer enn noen stusslige jordbær...

Herregud.. For et svar! Skal du gjøre deg selv til tyv må det bli for noe større enn noen jordbær?? Hva da? Pengene i butikken eller barberblader??

Skrevet

I en butikk jeg handler blir det plukket så mye at det nesten alltid bare er halve kurver...

Skikkelig flott - slik liker vi :-)

Skrevet

Herregud.. For et svar! Skal du gjøre deg selv til tyv må det bli for noe større enn noen jordbær?? Hva da? Pengene i butikken eller barberblader??

Ja, selvfølgelig.

Skrevet

Skikkelig flott - slik liker vi :-)

heheh... Folk står åpenlyst og plukker foran de ansatte. Det er heller regelen enn unntaket. Så må man også selv plukke for å få en full kurv. Derfor handler jeg mest på torget hvor folk ikke plukker.

Skrevet

Har aldri streifet meg en gang. Og det tror jeg ikke det er så mange andre som handler på samme butikk som meg som gjør heller, for kurvene ser alltid omtrent like ut syns jeg.

Men jeg skjønner at det er på tide med kilopris på jordbær!!

Skrevet

Nei, det synes jeg er latterlig, og jeg håper jeg aldri blir så "kjerring" som de som står å "stjeler" og kaver og rusker så jævlig til. Akkurat som damer på salg også. Blir flau av å tilhøre arten kvinne i sånne situasjoner.

Hehe, så enig..

Jeg har sterke aversjoner mot folk som plukker og klår på frukt og grønnsaker. Blæh. Det verste er folk som tar på ALLE soppene for å finne noen utvalgte få (som alltid er i bunnen..)

Skrevet

Det er vel unødvendig å si noe om hva vi som faktisk jobber i butikk mener om folk som åpenlyst står og graver i maten med skitne fingre...

Gjest Calóni
Skrevet

Det er et ganske vanlig uttrykk libra kom med der, ikke nødvendigvis en uttalelse som skal tas bokstavelig.

Det betyr vel at er man uærlig så er man uærlig, og man er uansett en tyv om det er snakk om 10 kroner eller 10 millioner kroner.

Poenget er vel at ingen vil være en tyv, og dersom man absolutt skal bli en, så skal det iallfall ikke være for noen få usle kroner! Fortsatt: Ikke bokstavelig ment.

Skrevet

Å stjele er å stjele uansett om det er en bær eller en bil. Må være utrolig pinlig om du blir tatt for det.

Gjest Mabell
Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt tanken. Når jeg er på butikken for å handle jordbær tar jeg den kurven med jordbær som ser best ut, kort og godt. Å stå og rote ned i kurven med jordbær og ta fra en annen synes jeg er veldig frekt....

Skrevet

Det var vel ikke trådstarter?

Jeg regnet bare med det, siden et sånt svar virker som en forsvarsposisjon, og begge var anonyme. Ikke første gang man har sett tråder der trådstarter svarer seg selv. Men en av dem greier vel å sifra hvis jeg tok feil, tenker jeg.

Skrevet

Nei, ærlig talt. Tanken på å gjøre det har ikke slått meg engang. Om jeg kjøper en ferdigbukett med roser, står jeg da ikke og fyller på med flere fra de andre bukettene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...