nanna Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Nei, det gjør jeg ikke. Hva da med de kurvene som får mindre bær? Sleipt og ufint. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 En gang ba kjæresten min meg om å gjøre det, og dumme meg plukket et par stykker over i min kurv. Da kom butikkeieren og ropte at jeg skulle legge dem tilbake. Følte meg skikkelig teit. Nei, jeg har aldri gjort det tidligere, og gjør det aldri igjen. Helt tåpelig. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 UFF JA... Jeg gjør og! Og er sikkert et fryktelig dårlig menneske etter DOL-standarden... Ikke DOL-standarden. Rett/galt-standarden, og moralen om å ikke stjele. "........................................" 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Ja, jeg plukker, for det er ofte det allerede er plukket i kurvene og det er alt for lite bær i dem. Noen ganger bytter jeg også, så jeg slipper stygge bær. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Ikke DOL-standarden. Rett/galt-standarden, og moralen om å ikke stjele. "........................................" I en butikk jeg handler blir det plukket så mye at det nesten alltid bare er halve kurver... 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Nei, det har jeg aldri tenkt på en gang 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Særlig ja. Hvorfor spør du hvis du bare tåler en type svar? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Hvorfor spør du hvis du bare tåler en type svar? Det var vel ikke trådstarter? 0 Siter
Gjest er det mulig?1 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Enig! Skal jeg først gjøre tyv av meg så må det være for noe mer enn noen stusslige jordbær... Herregud.. For et svar! Skal du gjøre deg selv til tyv må det bli for noe større enn noen jordbær?? Hva da? Pengene i butikken eller barberblader?? 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 I en butikk jeg handler blir det plukket så mye at det nesten alltid bare er halve kurver... Skikkelig flott - slik liker vi :-) "........................................" 0 Siter
libra Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Herregud.. For et svar! Skal du gjøre deg selv til tyv må det bli for noe større enn noen jordbær?? Hva da? Pengene i butikken eller barberblader?? Ja, selvfølgelig. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Skikkelig flott - slik liker vi :-) "........................................" heheh... Folk står åpenlyst og plukker foran de ansatte. Det er heller regelen enn unntaket. Så må man også selv plukke for å få en full kurv. Derfor handler jeg mest på torget hvor folk ikke plukker. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Har aldri streifet meg en gang. Og det tror jeg ikke det er så mange andre som handler på samme butikk som meg som gjør heller, for kurvene ser alltid omtrent like ut syns jeg. Men jeg skjønner at det er på tide med kilopris på jordbær!! 0 Siter
mynaeve Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Nei, det synes jeg er latterlig, og jeg håper jeg aldri blir så "kjerring" som de som står å "stjeler" og kaver og rusker så jævlig til. Akkurat som damer på salg også. Blir flau av å tilhøre arten kvinne i sånne situasjoner. Hehe, så enig.. Jeg har sterke aversjoner mot folk som plukker og klår på frukt og grønnsaker. Blæh. Det verste er folk som tar på ALLE soppene for å finne noen utvalgte få (som alltid er i bunnen..) 0 Siter
dolores83 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Det er vel unødvendig å si noe om hva vi som faktisk jobber i butikk mener om folk som åpenlyst står og graver i maten med skitne fingre... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Herregud.. For et svar! Skal du gjøre deg selv til tyv må det bli for noe større enn noen jordbær?? Hva da? Pengene i butikken eller barberblader?? Det er et ganske vanlig uttrykk libra kom med der, ikke nødvendigvis en uttalelse som skal tas bokstavelig. Det betyr vel at er man uærlig så er man uærlig, og man er uansett en tyv om det er snakk om 10 kroner eller 10 millioner kroner. Poenget er vel at ingen vil være en tyv, og dersom man absolutt skal bli en, så skal det iallfall ikke være for noen få usle kroner! Fortsatt: Ikke bokstavelig ment. 0 Siter
rose23 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Å stjele er å stjele uansett om det er en bær eller en bil. Må være utrolig pinlig om du blir tatt for det. 0 Siter
Gjest Mabell Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Jeg har faktisk aldri tenkt tanken. Når jeg er på butikken for å handle jordbær tar jeg den kurven med jordbær som ser best ut, kort og godt. Å stå og rote ned i kurven med jordbær og ta fra en annen synes jeg er veldig frekt.... 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Det var vel ikke trådstarter? Jeg regnet bare med det, siden et sånt svar virker som en forsvarsposisjon, og begge var anonyme. Ikke første gang man har sett tråder der trådstarter svarer seg selv. Men en av dem greier vel å sifra hvis jeg tok feil, tenker jeg. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Nei, ærlig talt. Tanken på å gjøre det har ikke slått meg engang. Om jeg kjøper en ferdigbukett med roser, står jeg da ikke og fyller på med flere fra de andre bukettene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.