Snacky1365380698 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Da sitter jeg her med vondt i hele kroppen. Forslått og i sjokk. Men med livet i behold. Det kunne ha gått så mye, mye verre. Folk dør av mindre. Lang strekning. Bil full av ungdommer kommer i mot og kjør seg klar til forbikjøring. Enhver person som har vært i trafikken en stund skjønner at det ikke kan gå bra. Det gjør det heller ikke. 80 sone og front mot front. Man kommer til et punkt der man innser at "nå krasjer vi". Jeg kan ikke dø nå, tenker jeg, spenner alle muskler. Så smeller det. Jeg våkner og ser det brenner av begge bilene. Får av meg bilbeltet. Sniker meg unna airbagen og åpner døren og ramler ut. Kravler bort til veien i redsel for en eksplosjon. Å herregud! Jeg klarer jo å bevege meg! Så kommer tårene. Og sinnet. Hadde lyst til å gå bort til sjåføren i 'rånerbilen' og grisebanke han. Men fornuften vant. Ambulanse, brannbil, politi. Båre, oksygen, stropper, stikking, nakkekrage. Og full fart til sykehus. Ingenting brekt!! Sjåføren i den bilen jeg satt i hadde hentet bilen sin fra forhandler for 2 uker siden. Man skal ikke undervurdere nye biler. Fine og dyre - men SIKKER. 6 airbager; 3 til meg og 3 til sjåføren og setebeltet reddet livet vårt. Trolig var det at bilen var så solid at den tok i mot mye av støtet fra den andre bilen og. Alle som var involverte kom med livet i behold. Et under. Begge bilene var totalvrak. Redd, i sjokk. Skulle ha spurt drittungen om hva han tenkte med da han skulle kjøre forbi. Håper han har dårlig samvittighet. Det burde han. Skulle likevel ønske han tok opp tlf og ringte meg. Skal ikke være sint. Skal bare spørre om hvorfor, og si at jeg håper det går bra med han. Aldri har jeg fått så mange hysteriske tlf. Kjæresten min hylte og gren. Ingen visste noe. Nei, skal ikke brette ut sjela mi her. Jeg lever. Ingen rullestol. Ingen brekt nakke. Bare stiv og mørbanket. Og sjokk! Kjør forsiktig. Og bruk bilbelte!!! 0 Siter
puttelull Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Nå sitter jeg med tårene i øynene! Tenk så heldig du var! Kjenner en familie som ble utsatt for det samme i helga, mor eri livsfare, begge ungene har brekt begge armene, men far er uskadet. De ble møtt av en helt ny bil, som sikkert skulle teste hestekreftene, men det gikk galt. Nei, man skal ikke undervurdere nye biler. Sikkerhet er alfa og omega, og etter denne helga har jeg og mannen i huset bestemt at vi skal investere i familien og kjøpe splunka ny bil! Selv om det koster flesk, er livene våre + de 3 små uerstattelige! Krysser fingrene for at du ikke får psykiske men etter det du har vært igjennom. Finn noen å prate om det med! Selv om ingenting er knekt, så har du vært borti noe veldig fælt, og bør kunne få prate om det, og bearbeide følelsene du tross alt har! Klem 0 Siter
McLoud Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Du har hatt englevakt. Det var bare ikke din tur denne gangen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Oj! Synd at så mange kjører rundt i usikre biler her i velferdsnorge. Jeg er veldig glad for at min kjære kjører pent og har en solid bil som nok vil tåle en trøkk om uhellet skulle være ute - man vet jo aldri hva man møter på veien. Dessverre. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 Oj! Synd at så mange kjører rundt i usikre biler her i velferdsnorge. Jeg er veldig glad for at min kjære kjører pent og har en solid bil som nok vil tåle en trøkk om uhellet skulle være ute - man vet jo aldri hva man møter på veien. Dessverre. Det å ha en sikker bil har plutselig fått en ny mening. Sambo har lyst på en spesiell type bil som jeg tidl ikke har syntes noe om. En av hans argumenter har vært sikkerheten, mens utseende og 'stilighet' har vært mine viktigste egenskaper. Sambo vinner helt klart! 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 For et mareritt. Bra deg gikk bra med deg. Hvordan gikk det men sjåføren i bilen din og personene i den andre bilen? 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 For et mareritt. Bra deg gikk bra med deg. Hvordan gikk det men sjåføren i bilen din og personene i den andre bilen? Etter omstendighetene gikk det veldig bra med alle. Sjåføren der jeg satt knakk noen tær og har stygge blåmerker etter setebeltet. Bruddskader (føtter, ribbein, armer) i den andre bilen. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Etter omstendighetene gikk det veldig bra med alle. Sjåføren der jeg satt knakk noen tær og har stygge blåmerker etter setebeltet. Bruddskader (føtter, ribbein, armer) i den andre bilen. Bra... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Huff, dette var skummelt. Men det var bra at det gikk så bra som det gikk, tross alt. 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Bra du lever Skremmende når sånt skjer.. 0 Siter
EllaJo Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Huff, for en forferdlig opplevelse. Godt det gikk bra, tross alt. tenker mye på at jeg ofte kjører rundt i en gammel og lite trafikksikker bil. Har vært nære på noen ganger. Det er så utrolig mange idioter ute i trafikken som tar sjanse på sjanse. noen ganger går det bra, andre ganger smeller det. 0 Siter
Gjest Bjørrgen Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Skummelt, men godt det gikk bra med dere. Kjørte selv forbi en dødsulykke i dag, og like etterpå ble det varslet en ny en på radioen. Skjer dessverre hele tida, rart noe så tragisk er dagligdags. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Griseflaks! Men du... Jeg har aldri hatt muligheten til å spørre noen før. Men har hørt at å få en airbag mot seg, er som å få en planke smelt i trynet? Stemmer det? 0 Siter
petter smart Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Kjekt å høre at det gikk såpass bra (selv om jeg ikke hadde grått en tåre om sjåføren i den andre bilen hadde strøket med - jeg hater idioter som gjør slikt). Men pass på så du ikke får senskader. En kompis av meg ble påkjørt på motorsykkel. Han fikk kun noen skrubbså og var forslått (noe som var et under med tanke på hva som skjedde). Men etter noen dager kollapset han. Han hadde fått blodpropp i hjernen og var døden nær. Men han kom seg på sykehuset veldig raskt og fikk ingen men. Så vær obs på evt senskader og kom deg til lege hvis du kjenner noe. Ikke minst pga evt forsikringsutbetaling. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Griseflaks! Men du... Jeg har aldri hatt muligheten til å spørre noen før. Men har hørt at å få en airbag mot seg, er som å få en planke smelt i trynet? Stemmer det? Jeg opplevde det ikke slik i det hele tatt. Eneste jeg vet er at jeg ikke slang med hodet, så det betyr vel at airbagen kom så fort at jeg aldri rakk å bevege hodet noe særlig bort fra seteryggen. Har noen blåflekker på føttene etter airbagen som kom derfra, men ellers merket jeg ikke noe til de. Ble nesten litt sjokkert når jeg så at de var utløst. Det eneste jeg har vondt etter er sikkerhetsselen. Han en laang og skrå flåflekk der den var. Og så er musklene der rimelig hovne. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Kjekt å høre at det gikk såpass bra (selv om jeg ikke hadde grått en tåre om sjåføren i den andre bilen hadde strøket med - jeg hater idioter som gjør slikt). Men pass på så du ikke får senskader. En kompis av meg ble påkjørt på motorsykkel. Han fikk kun noen skrubbså og var forslått (noe som var et under med tanke på hva som skjedde). Men etter noen dager kollapset han. Han hadde fått blodpropp i hjernen og var døden nær. Men han kom seg på sykehuset veldig raskt og fikk ingen men. Så vær obs på evt senskader og kom deg til lege hvis du kjenner noe. Ikke minst pga evt forsikringsutbetaling. Jo, har tenkt tanken. Og det har de rundt meg og. Så blir passet på til de grader, og mast på i hytt og pine Men som sagt, ingen action her på en del dager. Og formsjekk blir gjort kontinuerlig. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg blir helt skjelven her. Så utrolig godt at det gikk så bra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.