Sofline Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 De nye mac'ene som blir laget nå har intel prosessor og dette betyr at du kan kjøre windows på mac'en. En annen fordel med mac er at du slipper å lete etter drivere. På pc må du installere drivere når du skal putte inn en skriver, et kamera, en brenner, en scanner osv. På mac er det bare å sette inn ledningen og det fungerer med en gang uten å måtte instalere drivere. De under i tråden som mener mac går tregt, har ikke prøvd en ny mac sammenlignet med en ny pc. Mac går ikke tregere enn pc, men i de fleste tilfeller raskere. Med den nye intel prosessoren så jobber en mac 5 ganger raskere enn tidligere genrasjoner av mac. En mac er også heeelt klar når du kjøper den. Lad batteriet og sett deg ned å begynn. Faktisk vil jeg si at mac er enklere for nybegynnere enn pc nå når du kan kjøre windows på macen. Å måtte styre med drivere, virus og restart er kjipt. Jeg har hatt mac i 2 år. Bruker den i ca 6-8 timer pr dag og ikke en eneste gang har jeg måttet restartet macen. Å sammenligne en gammel mac med de nye, er som å sammenligne et mobilkamerera med et speilrefleks. Altså har man prøvd en gammel mac så kan man ikke uttale seg om mac. Takk for svar! Men... PCen min var også helt klar da jeg kjøpte den. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.