Gå til innhold

Dere smaker vel ikke på en drue??

Anbefalte innlegg

Gjest dobbeltsidig
Skrevet

Ble inspirert av tråden "Plukker du i jordbærkurvene?"

Skal vedde på at det er mange dobbelt moralister her inne som roper "fysj og fy, jeg stjeler da ikke! Plukker aldri i kurvene jeg... Har faktisk aldri tenkt tanken." Som smaker på druer før de kjøper en klase?

Ikke sant? Dobbelt moralister er langt langt værre enn de som plukker i jordbærkurvene.

Ikke sant du smaker på drue? Bør butikkeiere anmelde?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

9

• lonelyP

7

• flisa

4

• mynaeve

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå spørs det vel om du tror på meg, men nei...jeg smaker ikke på druer.

Og med tanke på frukt-klåere, så kjøper jeg helst druer i slike bokser. Men du åpner kanskje slike også?

Disse trådene gir meg insentiver til å vaske frukten nøyere..

Skrevet

Jeg har ikke for vane å putte druer som jeg ikke aner hva/hvem har vært i kontakt med, i munnen nei.

"........................................."

Skrevet

Nå spørs det vel om du tror på meg, men nei...jeg smaker ikke på druer.

Og med tanke på frukt-klåere, så kjøper jeg helst druer i slike bokser. Men du åpner kanskje slike også?

Disse trådene gir meg insentiver til å vaske frukten nøyere..

Hva med dem som har plukket druene?

Skrevet

Hva med dem som har plukket druene?

Så hvis det er en person som allerede har tatt på druene, så kan 7 personer også gjøre det? Ser ikke helt logikken.

Jo flere hender, jo mer bakterier.

Skrevet

Jeg gjør det, og sier i fra når jeg går ut, så får kasseoperatøren gjøre hva de vil. Ellers så kan jeg i stedet for å spise en, plukke av stilker og få samme resultat.

Annonse

Skrevet

Jeg har ikke for vane å putte druer som jeg ikke aner hva/hvem har vært i kontakt med, i munnen nei.

"........................................."

Det kan være "noen negre" som har tatt på dem , sa mora mi. Politisk korrekt i 60-åra vel å merke.

Skrevet

Smaker ikke på druer nei. Kjøper for det meste slike i bokser, synes de er bedre enn "vanlige" klaser.

Skrevet

I nærbutikken min har de gjerne smaksprøver fremme av appelsiner, anans, druer og andre ting. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig går jeg ikke rundt og dytter butikkdruer inn i munnen.

Og det er ikke kun fordi det er å stjele. Det er også fordi det er en meget god grunn til at man vasker druene når man kommer hjem.

Gjest Mabell
Skrevet

Vedder på at dette er et tulleinnlegg, men for å si det sånn: Helt tullette å tenke tanken engang. Gå å forsyne seg i butikken med frukt, hvorfor skal man det?

Skrevet

Må bare fortelle en liten historie som jeg syns er litt morsom (i hvert fall i min butikkverden):

Samboeren min er butikksjef, og i butikken "hans" var det en fast kunde (mann i 40-50-åra) som tok seg en neve mandler nesten hver gang han var innom og handla. Til slutt ble samboeren min så lei at han sa fra til ham, la ut om svinn, bakterier etc etc. Uansett, kunden ble litt snurt, betalte varene sine og dro hjem.

Dagen etter kom han tilbake, gikk bort til samboeren min og sa noe sånt som at han hadde fortalt hva som hadde skjedd til kona si, og hun hadde kjefta på ham og sagt at han måtte gå tilbake til butikken og be om unnskyldning. :D

Skrevet

I nærbutikken min er det også ofte oppskåret frukt som smaksprøver ved fruktdisken og det forsyner jeg meg av. :o)

Men jeg pleier ikke å gå og gumle frukt uten å betale for det nei.

Husker en gang jeg så en gammel dame stå med neven godt plantet nedi en av eskene i smågodtdisken, hvorpå hun etterpå stappet munnen full... Usj. Dette var på den tiden man måtte legge frem kassalappene sine for å få kjøpeutbytte i Coop (Trondos het det vel da) og samme dame ble observert liggende over den delen etter kassen der varene havner mens hun skuflet til seg andres kassalapper med begge armer! Utrolig.

Annonse

Skrevet

Jeg smaker faktisk ikke på druene i butikken heller... Hadde jeg skulle ha kjøpt meg en korg hadde jeg spurt først. En smaker ikke på kjøttdeig eller ost før en skal kjøpe den heller.

Skrevet

Ja, druer smaker jeg på - men ikke større ting.

Skrevet

Jeg smaker faktisk ikke på druene i butikken heller... Hadde jeg skulle ha kjøpt meg en korg hadde jeg spurt først. En smaker ikke på kjøttdeig eller ost før en skal kjøpe den heller.

jo - ost spør man om å få smake.

Skrevet

Det kan være "noen negre" som har tatt på dem , sa mora mi. Politisk korrekt i 60-åra vel å merke.

Mora mi var verre; "Kan være negre som har tissa på dem" - sa hun....

Gjest Aina E
Skrevet

Hvorfor skal jeg det? Jeg vet jo hva en drue smaker...

Skrevet

Mora mi var verre; "Kan være negre som har tissa på dem" - sa hun....

Negertiss skal visst væøre terapeutisk har jeg hørt, men det kan ikke lenger markedsføres under sitt opprinnelige navn.

Men hottentottpiss er sikkeret OK, eller masaipiss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...