Gå til innhold

Kan noen fortelle om Tyrkia som feriemål?

Anbefalte innlegg

Gjest genda
Skrevet

Alt fra mat, valuta, hva er billig, pruting, hva man bør passe på, severdigheter ovs, alt du kommer på. Skal snart reise dit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både islam og manglendne respekt for menneskerettigheter burde holde folk unna Tyrkia. De behandler kvinnene sine stygt også.

Gjest Tyrkia 2001 & 2005
Skrevet

Både islam og manglendne respekt for menneskerettigheter burde holde folk unna Tyrkia. De behandler kvinnene sine stygt også.

Har vært i Tyrkia noen ganger og har følgende tips: velg "well done" hvis du spiser kjøttprodukter. Styr unna isen de lager på gaten. Du får det meste i fake, klær spesielt - t-shirtene har elendig kvalitet! Gjør deg litt kjent med de forskjellig bankene og hva du må betale for valutaen hos de respektive - her varierer det mye. Pruting er en selvfølge, kjør på og etterhvert lærer man hvor langt man kan gå.

Har ikke testet andre severdigheter enn stranden, og den anbefales!!

Tyrkia er mye bedre enn ryktet sitt...God tur! !

Skrevet

Har vært i Tyrkia noen ganger og har følgende tips: velg "well done" hvis du spiser kjøttprodukter. Styr unna isen de lager på gaten. Du får det meste i fake, klær spesielt - t-shirtene har elendig kvalitet! Gjør deg litt kjent med de forskjellig bankene og hva du må betale for valutaen hos de respektive - her varierer det mye. Pruting er en selvfølge, kjør på og etterhvert lærer man hvor langt man kan gå.

Har ikke testet andre severdigheter enn stranden, og den anbefales!!

Tyrkia er mye bedre enn ryktet sitt...God tur! !

Jeg skal ikke dit, ikke Kina eller Midtøsten heller.

Skrevet

Styr unna, er mitt tips!

(Det er basert på egen erfaring, samt det jeg har hørt om Tyrkia som ferieland)

Skrevet

Forbered deg på et forferdelig mas fra gateselgere og restaurantene. Det eneste du må gjøre om du ikke vil kjøpe noe er å gå overlegent forbi dem. Men kvaliteten er svært dårlig på mye, spesielt tekstiler. Pruting hører hjemme i Tyrkia, og om du er god kan du faktisk få mye svært billig.

Kursene da jeg var i Tyrkia for noen år siden er svært høye. En million kroner var ca. 30 norske kroner, men vet ikke hva det er nå.

Ellers er det kokhett der om dagen, og da maser heller ikke gateselgerene.

Maten var god.

Trafikken er det best å holde seg unna, da tyrkerene er svært aggresiv bak rattet. I kryss med gatelys er der alltid tuting hver gang det er grønt :-)

Vil anbefale deg en raftingtur som mange tilbyr. Det er morro!

Skrevet

Valuta: 1 tyrkisk lira = 4 kroner. Du ganger altså prisene der nede med 4 for å få norske - lett å huske. Vi var der i begynnelsen av juni - har vært der 3 ganger før, så vi stortrives. Ta ut penger i minibank, det er det greiste og rimeligste fant vi ut.

Gjest Kumköy/Side
Skrevet

Forbered deg på et forferdelig mas fra gateselgere og restaurantene. Det eneste du må gjøre om du ikke vil kjøpe noe er å gå overlegent forbi dem. Men kvaliteten er svært dårlig på mye, spesielt tekstiler. Pruting hører hjemme i Tyrkia, og om du er god kan du faktisk få mye svært billig.

Kursene da jeg var i Tyrkia for noen år siden er svært høye. En million kroner var ca. 30 norske kroner, men vet ikke hva det er nå.

Ellers er det kokhett der om dagen, og da maser heller ikke gateselgerene.

Maten var god.

Trafikken er det best å holde seg unna, da tyrkerene er svært aggresiv bak rattet. I kryss med gatelys er der alltid tuting hver gang det er grønt :-)

Vil anbefale deg en raftingtur som mange tilbyr. Det er morro!

Vi var i Tyrkia for fire år siden, bruker fortsatt t-skjorter, college-gensere og ola-bukser vi kjøpte der.

Vi dro med tomme kofferte og kom hjem med fulle kofferte. Bikinier og truser som ble kjøpt der var bånn i bøtta, men somsagt de andre klæra er bra.

Skrevet

Vi var i Tyrkia for fire år siden, bruker fortsatt t-skjorter, college-gensere og ola-bukser vi kjøpte der.

Vi dro med tomme kofferte og kom hjem med fulle kofferte. Bikinier og truser som ble kjøpt der var bånn i bøtta, men somsagt de andre klæra er bra.

Hmmm... kanskje dere virkelig fikk "Real Adidas" da :-) Jeg kjøpte t-skjorter som ble to meter brede og 50 cm i lengden etter en omgang i vaskemaskinen. Shortsene gikk det fort hull på, sålen på skoene løsnet ganske fort, klokka jeg kjøpte stoppet noen uker etterpå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...