Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er ei jentepå 25 år som i januar sluttet på p-piller for å prøve å bli gravid, noe som enda ikke har lykkdes=( jeg har hele tiden brukt medisinen Lipitor.. bør jeg slutte med den nå? vet jo ikke når jeg blir gravid men står i pakningsvedlegget at gravide ikke skal bruke det.sluttet på p.pillen for 6mnd siden, har siden hatt mensenperioder fra 37 til 45dager.. er dette svært uregelmessig?bør jeg oppsøke lege eller kan jeg slappe av?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239530-graviditet-%C3%A5-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Lipitor skal ikke brukes under graviditet. Snakk med din lege om det er andre muligheter for behandling. Dine menstruasjoner er klart for sjeldne, noe som kan tyde paa sjelden eller manglende eggloesning. Jeg synes du boer henvises allerede naa til spesialist i gynekologi for utredning (sannsynligvis hormonproever og ultralyd av eggstokker). Det er ikke grunn til aa se det an ett aar i ditt tilfelle. Hvis du er overvektig boer du forsoeke aa redusere vekten. Du maa huske aa spise folat naar du forsoeker aa bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...