Gjest skal ta sosionomutdannelse Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Jeg har kommet inn på sosionomutd. og lurer litt på om noen som kan fortelle litt om studiet. Hvordan er første året lagt opp, er det mange obligatoriske timer/gruppeoppgaver? Videre hvordan er praksisen, er det noen faste praksisområder man må gjennom? (sosialkontor etc.) Tror dere eventuelt det vil gå greit å ta denne utdannelsen i kombinasjon med familieliv, mann og barn? Det hadde vært supert om noen har litt å fortelle. 0 Siter
Gjest !___sosionom____! Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Hvordan er første året lagt opp, er det mange obligatoriske timer/gruppeoppgaver? - Det er forskjellig fagplan fra skole til skole. Ved min skole var det første året felles med barnevern, vernepleie og sosionom. Var mye teoretisk stoff. Grunnleggende samfunnsfag.. Mange syns nok det var kjedelig og tungt. Var en del som ikke var obligatorisk. Tror det satses en del på gruppearbeid/mappearbeider for tiden og det gjør at en kan legge opp arbeidet på en måte som passer for gruppa. Lurt å feks prøve å komme på gruppe med andre i samme situasjon evt i samme område. Videre hvordan er praksisen, er det noen faste praksisområder man må gjennom? (sosialkontor etc.) - Mange steder sliter de med å få praksisplasser til alle studentene. Man kan ikke regne med å få plass på sosialkontor. Tror dere eventuelt det vil gå greit å ta denne utdannelsen i kombinasjon med familieliv, mann og barn? - Ja, det går helt fint. Mange som tar studiet i voksen alder og som har barn. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Det er ikke noe problem å studere og ha barn. Hvis du er litt strukturert går det super bra!! Min svigerinne går på bv.ped og har to små barn og en mann som pendler. Det går så det suser :-) Hun er strukturert og jobber/leser jevnt, det lønner seg. 0 Siter
Gjest skal ta sosionomutdannelse Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Hvordan er første året lagt opp, er det mange obligatoriske timer/gruppeoppgaver? - Det er forskjellig fagplan fra skole til skole. Ved min skole var det første året felles med barnevern, vernepleie og sosionom. Var mye teoretisk stoff. Grunnleggende samfunnsfag.. Mange syns nok det var kjedelig og tungt. Var en del som ikke var obligatorisk. Tror det satses en del på gruppearbeid/mappearbeider for tiden og det gjør at en kan legge opp arbeidet på en måte som passer for gruppa. Lurt å feks prøve å komme på gruppe med andre i samme situasjon evt i samme område. Videre hvordan er praksisen, er det noen faste praksisområder man må gjennom? (sosialkontor etc.) - Mange steder sliter de med å få praksisplasser til alle studentene. Man kan ikke regne med å få plass på sosialkontor. Tror dere eventuelt det vil gå greit å ta denne utdannelsen i kombinasjon med familieliv, mann og barn? - Ja, det går helt fint. Mange som tar studiet i voksen alder og som har barn. Kan jeg få lov å spørre om et lite tilleggspørsmål? Ser i 3.studieår er det klientrettet praksis, hva går det ut på? og er det det mange obligatoriske timer det første året? Tusen takk for tilbakemeldingen:) 0 Siter
Gjest !_________sosionom_______! Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Kan jeg få lov å spørre om et lite tilleggspørsmål? Ser i 3.studieår er det klientrettet praksis, hva går det ut på? og er det det mange obligatoriske timer det første året? Tusen takk for tilbakemeldingen:) Du må sjekke dette ut med ditt lærested. Det er som sagt forskjellig fagplan fra sted til sted. Klientretta vil si at du skal ha kontakt med klienter/pasienter vil jeg tro.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.