Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har de to siste månedene slitt med svie og kløe i underlivet. Har prøvd forskjellige soppkurer og Vivag. Men ingenting ser ut til å hjelpe. Dette er utrolig ubehaglig og har blitt veldig plagsomt. Jeg er også redd for at det er noe annet en sopp (kjønnssykdom), da jeg har hatt ubeskyttet sex med min nye partner (ingen av oss har fått testet oss enda). Hvis jeg ringer i dag til legen min, er det da mulighet for å få time ganske fort? 0 Siter
petter smart Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Smør på litt ekstra så kanskje du får time i dag/morgen. Men det kommer jo også an på hvor mange pasienter vedkommende har. Enkelte leger har altfor mange pasienter og ventetiden er latterlig lang. Men dersom det er akutt har de plikt til å ta deg inn på dagen (dette er vel neppe akutt). 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Smør på litt ekstra så kanskje du får time i dag/morgen. Men det kommer jo også an på hvor mange pasienter vedkommende har. Enkelte leger har altfor mange pasienter og ventetiden er latterlig lang. Men dersom det er akutt har de plikt til å ta deg inn på dagen (dette er vel neppe akutt). Takk for svar. Du har nok rett i at det ikke er akutt. Men i mine øyne er det det 0 Siter
Mette Marits Vonde Behn Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Men problemet ditt blir nok fortere borte om du ringer enn om du ikke ringer. Kom deg vekk fra PC`en og ring sfsf... 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Om det lar seg gjøre kan nok bare legen din svare på... I mine øyne er det lite akutt når du har gått med plagene i et par måneder.... 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Men problemet ditt blir nok fortere borte om du ringer enn om du ikke ringer. Kom deg vekk fra PC`en og ring sfsf... For det er umulig å ha en telefon i nærheten av pcen..? Har ringt og ringt, men kommer ikke gjennom. 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Om det lar seg gjøre kan nok bare legen din svare på... I mine øyne er det lite akutt når du har gått med plagene i et par måneder.... Selv når man frykter at man har blitt smittet med klamyida? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Kommer sikkert litt an på hvor mye fastlegen din har å gjøre. Selv har jeg fastlege på et stort legesenter, og der får jeg time nærmest på dagen uansett hva det gjelder. Men det er jo bare å ringe legen. Han vet nok bedre enn oss om du får time eller ikke. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Selv når man frykter at man har blitt smittet med klamyida? Ja, klamydia er ingen dødelig sykdom...... Selvfølgelig skal man ikke gå med det for lenge, men ift. smittefare er det jo bare å være seksuelt avholdene den uken eller to man venter på legetimen. Det dør man heller ikke av.... 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Ja, klamydia er ingen dødelig sykdom...... Selvfølgelig skal man ikke gå med det for lenge, men ift. smittefare er det jo bare å være seksuelt avholdene den uken eller to man venter på legetimen. Det dør man heller ikke av.... Det går fint å vente en uke. Men vanligvis har jeg måtte vente i 1 måned før jeg har fått time. Noe jeg synes blir for lenge å vente i dette tilfelle. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Det går fint å vente en uke. Men vanligvis har jeg måtte vente i 1 måned før jeg har fått time. Noe jeg synes blir for lenge å vente i dette tilfelle. Hhvis du synes en mnd er for lenge å vente på legetime - hvorfor i all verden har du alt ventet i 2 mnd!? 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Hhvis du synes en mnd er for lenge å vente på legetime - hvorfor i all verden har du alt ventet i 2 mnd!? Som jeg skrev, jeg har prøvd ulike behandlinger mot sopp! Hadde vært bortkastet penger å gå til lege, når det hadde hjulpet med en canesten kur eller to. 0 Siter
Babette Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Som jeg skrev, jeg har prøvd ulike behandlinger mot sopp! Hadde vært bortkastet penger å gå til lege, når det hadde hjulpet med en canesten kur eller to. Det kan enten tyde på at det ikke er sopp du har, eller at det trengs litt hardere skyts for å ta knekken på den. Men jeg trodde ikke at chlamydia ga så intens kløe og svie. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Det kan enten tyde på at det ikke er sopp du har, eller at det trengs litt hardere skyts for å ta knekken på den. Men jeg trodde ikke at chlamydia ga så intens kløe og svie. Både klamydia og gonoré kan gi kløe, fordi mengden utflod da ofte øker og irriterer slimhinnene. 0 Siter
Babette Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Både klamydia og gonoré kan gi kløe, fordi mengden utflod da ofte øker og irriterer slimhinnene. Ja, jeg vet det, men ikke så voldsomt og intenst som sopp, vel? 0 Siter
Babette Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Den beste testen på om det er sopp, er å stikke inn en finger og se om du får litt kornete, risengrynlignende, hvit utflod på fingeren. 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Det kan enten tyde på at det ikke er sopp du har, eller at det trengs litt hardere skyts for å ta knekken på den. Men jeg trodde ikke at chlamydia ga så intens kløe og svie. Jeg vet det. Det derfor jeg vil ha time snarest mulig, siden ingenting har hjulpet. Enten så er det noe annet jeg har, eller så er det sopp som trenger sterker behandling enn Canesten. Takk for svar 0 Siter
Gjest Hva må til? Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Den beste testen på om det er sopp, er å stikke inn en finger og se om du får litt kornete, risengrynlignende, hvit utflod på fingeren. Men det har jeg ikke. Den er klar. :/ 0 Siter
Babette Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg vet det. Det derfor jeg vil ha time snarest mulig, siden ingenting har hjulpet. Enten så er det noe annet jeg har, eller så er det sopp som trenger sterker behandling enn Canesten. Takk for svar Se det andre svaret mitt, om en måte å finne ut om det er sopp, på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.