Gjest strawberryfieldsforever Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Inspirert av at så mange plukker i korgene i butikken... Er dolerne like ivrige i jordbæråkrene rundt omkring? Plukker du jordbær selv? Om du har gjort det før, hvorfor gjør du det ikke nå lengre? 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Nei, det gjør jeg ikke. Årsak? Tja endel latskap tenker jeg, blir så gåen i ryggen.... I tillegg bruker vi jordbær bare som ferskvare, vi fryser ikke eller lager syltetøy. Så det å dra på selvplukk for 2 kurver er liksom litt meningsløst. Selvplukk av bringebær drar vi dog på. Her kan jeg stå oppreist, og i dette tilfellet fryser vi ned endel. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg gjorde det tidligere, det var kjempekoselig! Var i gangavstand fra der jeg bodde og en venninne og jeg pleide å slå oss sammen og stå og skravle i jordbæråkeren. ) Nå er stedet endret til noe helt annet, dessverre. ( 0 Siter
Sofline Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg gjort det. Nå kjøper jeg jordbær på torget i stedet, for der er kurvene alltid fulle. :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Vi gjorde når jeg var lita. Men så fikk jeg utslett av jordbærplanta . Nå kjøper jeg heller ferdigplukket. 0 Siter
mrxx Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Har gjort det i mange år, men nå får man jo så og si ikke selvplukk lenger, i alle fall ikke her jeg bor. Men endel av forklaringen er også at det har blitt til at vi kjøper hele kasser. Det er lettvint i forhold til å plukke selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.