Gå til innhold

FU: Selvplukk jordbær

Anbefalte innlegg

Gjest strawberryfieldsforever
Skrevet

Inspirert av at så mange plukker i korgene i butikken...

Er dolerne like ivrige i jordbæråkrene rundt omkring?

Plukker du jordbær selv?

Om du har gjort det før, hvorfor gjør du det ikke nå lengre?

Videoannonse
Annonse
Ørkenvandreren
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Årsak? Tja endel latskap tenker jeg, blir så gåen i ryggen.... I tillegg bruker vi jordbær bare som ferskvare, vi fryser ikke eller lager syltetøy. Så det å dra på selvplukk for 2 kurver er liksom litt meningsløst.

Selvplukk av bringebær drar vi dog på. Her kan jeg stå oppreist, og i dette tilfellet fryser vi ned endel. :-)

Skrevet

Jeg gjorde det tidligere, det var kjempekoselig! Var i gangavstand fra der jeg bodde og en venninne og jeg pleide å slå oss sammen og stå og skravle i jordbæråkeren. :o)

Nå er stedet endret til noe helt annet, dessverre. :o(

Skrevet

Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg gjort det. Nå kjøper jeg jordbær på torget i stedet, for der er kurvene alltid fulle. :-)

Skrevet

Vi gjorde når jeg var lita. Men så fikk jeg utslett av jordbærplanta ;). Nå kjøper jeg heller ferdigplukket.

Skrevet

Har gjort det i mange år, men nå får man jo så og si ikke selvplukk lenger, i alle fall ikke her jeg bor.

Men endel av forklaringen er også at det har blitt til at vi kjøper hele kasser. Det er lettvint i forhold til å plukke selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...