Gå til innhold

Så ble jeg nok heksen....

Anbefalte innlegg

Gjest med svigers på nakken
Skrevet

Jeg sa nei til å være med på en forlovelsesgave til en svoger. En person i familien ringte og "spurte" om vi kunne sende 200 i en konvolutt. Mannen min var i telefonen, men jeg sa nei (som de nok hørte). Han ville nok sagt ja, men personen som forlovet seg ga ikke oss gave (hverken til forlovelse/bryllup eller jul).

Videoannonse
Annonse
Gjest oppogfram
Skrevet

Hvorfor skal du være som din sviger...å ikke gi en oppmerksomhet?

Vi gir da ikke gaver for å få noe igjen.

Vi gir gaver for å glede...

Skrevet

Du sier gaven skulle være til en svoger, altså broren til mannen din? Som (selvsagt) ønsket å bli med på gaven, men som gjorde som du sa?

Han burde ha sagt ja uten å konferere med deg. Når det gjelder deg, synes jeg du er smålig.

Gjest med svigers...
Skrevet

Hva gjør det om sviger(mor) blir sur?

Svigermor er som pilsen, de er best når de er kalde.

Skrevet

Hvorfor skal du være som din sviger...å ikke gi en oppmerksomhet?

Vi gir da ikke gaver for å få noe igjen.

Vi gir gaver for å glede...

Vi har gitt så mange gaver uten å høre et pip tilbake. Han har faktisk aldri ringt oss eller vært på besøk.

Skrevet

Selv synes jeg forlovelsesgaver er noe tull. Men om svogeren er broren til mannen din, burde han hatt baller nok til å si ja til å være med på gaven uten å spørre deg først.

Skrevet

Du sier gaven skulle være til en svoger, altså broren til mannen din? Som (selvsagt) ønsket å bli med på gaven, men som gjorde som du sa?

Han burde ha sagt ja uten å konferere med deg. Når det gjelder deg, synes jeg du er smålig.

Han sier han holdt på å si ja men ikke ønsker å gi mer siden det bare er enveis. Se svar til oppogfram.

Skrevet

Selv synes jeg forlovelsesgaver er noe tull. Men om svogeren er broren til mannen din, burde han hatt baller nok til å si ja til å være med på gaven uten å spørre deg først.

Se svar til de andre.

Skrevet

Ha burde selvsagt bestemme slik selv, uten å konferer med henne. Men hvordan kan du mene at det er smålig å ikke gi presang til noen som ikke gir presang selv?

".........................................."

Skrevet

Ha burde selvsagt bestemme slik selv, uten å konferer med henne. Men hvordan kan du mene at det er smålig å ikke gi presang til noen som ikke gir presang selv?

".........................................."

Det er smålig å tenke slik. Vi gir for å gi og for å glede noen, uten tanke på å få noe tilbake. Og i dette tilfellet var det jo tydeligvis et "sammenlegg" på gang.

Det er ikke alle som markere eller feirer noe som helst, mange merkedager bare glir forbi, og det blir helt feil hvis man bare skal gi til de man får fra.

Dessuten: Noen må være den første til å bryte et negativt mønster hvis det noen sinne skal bli brutt.

Skrevet

Det er smålig å tenke slik. Vi gir for å gi og for å glede noen, uten tanke på å få noe tilbake. Og i dette tilfellet var det jo tydeligvis et "sammenlegg" på gang.

Det er ikke alle som markere eller feirer noe som helst, mange merkedager bare glir forbi, og det blir helt feil hvis man bare skal gi til de man får fra.

Dessuten: Noen må være den første til å bryte et negativt mønster hvis det noen sinne skal bli brutt.

Ah, det er jeg i prinsippet enig i. Men - hvis man gang på gang gir en slik oppmerksomhet til noen, og disse aldri gir noe tilbake, så er det klart man godt kan la være å fortsette med det. Det har lite for seg, annet enn for prinsippets og ens egen skyld, å fortsette å gi oppmerksomhet til noen som er helt blinde for det.

"........................................"

Skrevet

Ah, det er jeg i prinsippet enig i. Men - hvis man gang på gang gir en slik oppmerksomhet til noen, og disse aldri gir noe tilbake, så er det klart man godt kan la være å fortsette med det. Det har lite for seg, annet enn for prinsippets og ens egen skyld, å fortsette å gi oppmerksomhet til noen som er helt blinde for det.

Jeg er ikke uenig i det, men i dette tilfellet var det et spleiselag på gang, og da synes jeg det er smålig ikke å bli med på det bare fordi man ikke har fått noe derfra.

Når det er sagt, kan det også være greit å gå ut fra hvem man har fått fra før.

Hvis f. eks. jeg fyller 40 og ikke får presang fra en kusine, trenger ikke jeg å gi noe til henne når hun jubilerer. Om jeg likevel hadde gjort det, kunne hun lett ha følt seg beklemt.

Skrevet

Jeg er ikke uenig i det, men i dette tilfellet var det et spleiselag på gang, og da synes jeg det er smålig ikke å bli med på det bare fordi man ikke har fått noe derfra.

Når det er sagt, kan det også være greit å gå ut fra hvem man har fått fra før.

Hvis f. eks. jeg fyller 40 og ikke får presang fra en kusine, trenger ikke jeg å gi noe til henne når hun jubilerer. Om jeg likevel hadde gjort det, kunne hun lett ha følt seg beklemt.

"og da synes jeg det er smålig ikke å bli med på det bare fordi man ikke har fått noe derfra."

Det synes ikke jeg. Og er det et spleiselag, så gjør det heller ikke noe om én ikke er med.

Skrevet

Ser ikke helt poenget med forlovelsesgaver, men synes det er sært å ikke ville bidra med den begrunnelsen du gir.

Synes også det er synd at du fokuserer så mye på hva denne svogeren har og ikke har gjort - det er ikke din bror det gjelder, og du risikerer å ødelegge det som måtte være av en god relasjon mellom mannen din og broren hans.

Skrevet

Jeg er ikke enig med de fleste her. For det første har jeg aldri hørt om forlovelsespresang før. For det andre skjønner jeg godt at du ikke vil gi gave når dere har gjort det så mange ganger før uten å få noen respons tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...