Gå til innhold

Uansvarlig å bruke vaskepulver med parfyme?

Anbefalte innlegg

Gjest Liker blomster
Skrevet

Jeg synes det er litt kjedelig å bruke vaskepulver uten parfyme fordi jeg savner den gode lukten av klærne. Men siden jeg har barn føler jeg at jeg bør bruke parfymefritt da parfyme er veldig allergifremkallende på desse små.

Bruker dere vaskepulver med eller uten parfyme?

Vil parfyme øke faren for allergi mot pollen, siden parfyme kommer fra blomster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker for tiden Biotex for maskinvask, synes den lukter nydelig! :o)

Mine to har kjernesunn hud så jeg bekymrer meg ikke.

Gjest liker blomster
Skrevet

Jeg bruker for tiden Biotex for maskinvask, synes den lukter nydelig! :o)

Mine to har kjernesunn hud så jeg bekymrer meg ikke.

Jeg har hørt at det tar lang tid før en utvikler allergi, det kan ta bortimot ti år. Selv om dine barn har fin hud nå øker du jo faren på sikt med å bruke parfyme til de daglig.

Skrevet

Parfyme kommer vel sjelden fra blomster - det er kunstig fremstilt :-)

Skrevet

Våre to er atopikere, så her er det parfymefritt - og bare det - som gjelder. Har prøvd med pulver med parfyme, men da klør de og klør og klør.

Skrevet

Jeg bruker både vaskemiddel og skyllemiddel med parfyme. Har tre små, men de har ikke hud /allergiplager, så jeg nyter den gode lukta fra klærne :)

Skrevet

Jeg synes det lukter grusomt av parfymert vaskemiddel, så jeg bruker med glede uparfymert til både meg, mann og barn.

Skrevet

Vi har vasket med parfymefritt i flere år, og jeg synes det stinker av klærne når vi er på ferie hos min mor og hun vasker klærne med parfymert vaskemiddel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...