Gå til innhold

Hva er en god hvitvin

Anbefalte innlegg

Gjest vineh
Skrevet

Bare for å drikke og kose seg, utenom mat og sånt ? Ikke for tørr.

Gjest jeg er ute etter rusen
Skrevet

Hva er viktig med smaken, bare den er sterk?

Gjest vineh
Skrevet

Hva er viktig med smaken, bare den er sterk?

Nei, den må være god, skal ikke bli full :)

Gjest jeg er ute etter rusen
Skrevet

Nei, den må være god, skal ikke bli full :)

Jeg har satt til livs nesten en pakke siden kl 1800.

Skrevet

jeg er ikke en stor hvitvin drikker (liker best de røde, jeg). Men skal jeg drikke hvitvin, så kjøper jeg alltid Domaine du Tariquet (ikke 100% sikker på at jeg har skrevet riktig). Den syns jeg er god, og den er godt likt av mange jeg kjenner.

Skrevet

Jeg har satt til livs nesten en pakke siden kl 1800.

En pakke hvitvin? hehe

Skrevet

Mange gode chardonnay viner, som ikke er så altfor tørre. Jeg har kjøpt chardonnay viner som var oppgitt som tørre, men som definitivt ikke var mer enn halvtørre. Personlig synes jeg hvitvin _må_ være ordentlig tørr for at det skal være interessant.

"......................................."

Skrevet

Mange gode chardonnay viner, som ikke er så altfor tørre. Jeg har kjøpt chardonnay viner som var oppgitt som tørre, men som definitivt ikke var mer enn halvtørre. Personlig synes jeg hvitvin _må_ være ordentlig tørr for at det skal være interessant.

Skrevet

En pakke hvitvin? hehe

En kartong må vel kunne kalles en "pakke" :-)

Gjest Ulvhilde
Skrevet

Jeg har kjøpt en kartong med en tysk vin som heter DR Riesling. Hvit kartong med gullskrift på. Koster 265,-. Fruktig og perfekt terrassevin.

Skrevet

Jeg har kjøpt en kartong med en tysk vin som heter DR Riesling. Hvit kartong med gullskrift på. Koster 265,-. Fruktig og perfekt terrassevin.

Du mener kanskje DL Riesling. (DL = Dr Loosen)

Den er veldig "tysk" syns jeg, men god som tørstedrikke (! ;-)) om sommeren, hvis man liker den litt søtere vinen.

Gjest Shira12
Skrevet

Den kjøper jeg ofte, en kjempegod vin!

Mista nikket
Skrevet

Martini Asti er er en ok vin. Den er litt musserende. Serveres iskald.

Mary Poppins
Skrevet

Martini Asti er er en ok vin. Den er litt musserende. Serveres iskald.

uff og uff, den er jo bare så utrolig vond!

Mista nikket
Skrevet

uff og uff, den er jo bare så utrolig vond!

Neeei, serveres den iskald er den virkelig fin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...