Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Hmmm... Nå begynner jeg å lure. Jeg sjekket et egg her nå, og det er minst seks uker gammelt. Det sank. Uanset pleier holdbarhetsdatoen være nesten en måned tror jeg... Egg holder seg i flere mnd om de oppbevares kjølig. Det er vel EU-relger som gjør at vi nå må stemple eggene med mye kortere holdbarhetsdato enn før. De er ikke mindre holdbare av den grunn. ) 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 http://www.egg.no/Article.aspx?artid=12086&bgstyle=feet&mnu1id=4502&mnu2id=4517&mnu3id=&mnu4id= 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har også spist egg i dag! Snuppa og jeg spiser også ofte egg til frokosten i helgene og nå i ferien. I tillegg ville hun ha ett til kvelds i dag også, og det fikk hun. ) Nammis! 0 Siter
Sofline Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Egg holder seg i flere mnd om de oppbevares kjølig. Det er vel EU-relger som gjør at vi nå må stemple eggene med mye kortere holdbarhetsdato enn før. De er ikke mindre holdbare av den grunn. ) Det var deg jeg også var sikker på... :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Snuppa og jeg spiser også ofte egg til frokosten i helgene og nå i ferien. I tillegg ville hun ha ett til kvelds i dag også, og det fikk hun. ) Nammis! Yngste her er også veldig glad i egg! Og så koker jeg av og til noen ekstra som kan være på brødskivene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Yngste her er også veldig glad i egg! Og så koker jeg av og til noen ekstra som kan være på brødskivene. Vi har det stort sett alltid på brødskiva vi. Dvs. noen ganger kan Snuppa ville ha det i et eggeglass og spise det med skje, men da spiser hun ofte bare eggeplommen og lar hviten vøre igjen. ) Vi vil ha eggene hardkokte (10 min), men min kjære vil ha dem kokt i maks 5 min, plommen skal være helt flytende. Usj... 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 LOL Det var nok ikke det... Hmm..Nei, det er vel sommer nå. Lenge til påske ;o) 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Vi har det stort sett alltid på brødskiva vi. Dvs. noen ganger kan Snuppa ville ha det i et eggeglass og spise det med skje, men da spiser hun ofte bare eggeplommen og lar hviten vøre igjen. ) Vi vil ha eggene hardkokte (10 min), men min kjære vil ha dem kokt i maks 5 min, plommen skal være helt flytende. Usj... 12 min er det beste! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Vi har det stort sett alltid på brødskiva vi. Dvs. noen ganger kan Snuppa ville ha det i et eggeglass og spise det med skje, men da spiser hun ofte bare eggeplommen og lar hviten vøre igjen. ) Vi vil ha eggene hardkokte (10 min), men min kjære vil ha dem kokt i maks 5 min, plommen skal være helt flytende. Usj... Jeg spiser det gjerne i hånden. Mannen min liker å ha det på brødskiva med kaviar på. Og hardkokt er best! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1153860070' post='3220030] Hmm..Nei, det er vel sommer nå. Lenge til påske ;o) Det er sommer, ja. Så påskeeggene får vente! *gleder meg* 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1153858088' post='3219976] Og spiselig var de! Nam nam. egg er godt Egg er godt ja. Spiste det til tomatsuppe i går. Og så koker eller steker vi alltid egg til helgefrokosten, gjør litt ekstra ut av det da, etter som det er eneste gangene vi er samlet til frokost. Passer alltid på å lage litt ekstra til pålegg på lunsjen til mandagen ;o). 0 Siter
Sofline Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Vi har det stort sett alltid på brødskiva vi. Dvs. noen ganger kan Snuppa ville ha det i et eggeglass og spise det med skje, men da spiser hun ofte bare eggeplommen og lar hviten vøre igjen. ) Vi vil ha eggene hardkokte (10 min), men min kjære vil ha dem kokt i maks 5 min, plommen skal være helt flytende. Usj... Jeg synes også plommen er best flytende, hardkokt plomme er ikke godt. Basta! :-) Da jeg var liten likte jeg bare det hvite. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg spiser det gjerne i hånden. Mannen min liker å ha det på brødskiva med kaviar på. Og hardkokt er best! Jeg kan også mumse et egg, men jeg MÅ ha kaviar på! Kokt egg uten kaviar er ikke spiselig. ) Kun i tomatsuppe eller salat. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kan også mumse et egg, men jeg MÅ ha kaviar på! Kokt egg uten kaviar er ikke spiselig. ) Kun i tomatsuppe eller salat. Jeg har aldri smakt egg med kaviar! Om jeg har det på brødskiva kan jeg ha f.eks. fårepølse eller tomat på (og litt majones). 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har aldri smakt egg med kaviar! Om jeg har det på brødskiva kan jeg ha f.eks. fårepølse eller tomat på (og litt majones). Snuppa spiser tørt brød med egg på, ikke smør eller noe annet. Jeg derimot MÅ ha smør/margarin under og kaviar oppå. ) Min kjære spiser det som sagt bløtkokt, men med ei brødskive med kaviar (og noen ganger også majones) ved siden av. Underlig så forskjellige vaner man har på samme pålegget! ) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Snuppa spiser tørt brød med egg på, ikke smør eller noe annet. Jeg derimot MÅ ha smør/margarin under og kaviar oppå. ) Min kjære spiser det som sagt bløtkokt, men med ei brødskive med kaviar (og noen ganger også majones) ved siden av. Underlig så forskjellige vaner man har på samme pålegget! ) Før hadde jeg det i eggeglass med litt salt på og meierismør. Men nå har vi ikke eggeglass og det blir bare til at jeg spiser det som det er. Det er ikke lenge siden jeg smakte egg i pastasalat første gangen. Det var merkelig, men nå er det godt. 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Snuppa spiser tørt brød med egg på, ikke smør eller noe annet. Jeg derimot MÅ ha smør/margarin under og kaviar oppå. ) Min kjære spiser det som sagt bløtkokt, men med ei brødskive med kaviar (og noen ganger også majones) ved siden av. Underlig så forskjellige vaner man har på samme pålegget! ) Jeg spiser det hardkokt med skje, og smør ved sien av. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Egg er godt ja. Spiste det til tomatsuppe i går. Og så koker eller steker vi alltid egg til helgefrokosten, gjør litt ekstra ut av det da, etter som det er eneste gangene vi er samlet til frokost. Passer alltid på å lage litt ekstra til pålegg på lunsjen til mandagen ;o). *S* Egg er knall. Så enkelt, så godt 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Snuppa spiser tørt brød med egg på, ikke smør eller noe annet. Jeg derimot MÅ ha smør/margarin under og kaviar oppå. ) Min kjære spiser det som sagt bløtkokt, men med ei brødskive med kaviar (og noen ganger også majones) ved siden av. Underlig så forskjellige vaner man har på samme pålegget! ) Jeg spiser som deg! Ble nesten sulten igjen, jeg 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Og nå skal jeg jammen spise ett til! Hi hi.. Er vanskelig å stoppe når en først har begynt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.