keinstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 Andelen muslimer i Oslo er sikkert større enn 20,3 prosent, så sånn sett gjenspeiler vel bystyret Oslos befolkning ganske bra. Neste kommunevalg er de mer oppegående og har lært fra utlandet. Lobbyeringen er blitt mye mer målbevisst og saksfokusert. Det er kommet nye og skarpere kniver til. Myndighetene lammes ettersom demokratiet vårt feller oss. Det er ikke laget for slik kynisk adferd og forakt for våre prinsipper om demokrati og likestilling. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Neste kommunevalg er de mer oppegående og har lært fra utlandet. Lobbyeringen er blitt mye mer målbevisst og saksfokusert. Det er kommet nye og skarpere kniver til. Myndighetene lammes ettersom demokratiet vårt feller oss. Det er ikke laget for slik kynisk adferd og forakt for våre prinsipper om demokrati og likestilling. Hva er forslaget ditt? Vi kan ikke nekte muslimer å stemme? 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 Hva er forslaget ditt? Vi kan ikke nekte muslimer å stemme? Nei vi kan ikke det, men vi kan møte opp og stemme, så de ikke kan kuppe med nærmere 100% internt oppmøte. Det er enkle prinsipper. Vi kan også stryke kandidater vi vet ikke passer i norsk politikk. Jeg vil ikke ha et eget samfunn for bare muslimer med egne politikere og egne krav/rettigheter. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Når ble muslimer en egen rase? Det er ikke særlig inkluderende å la muslimene ha sine egne barnehager, egne skoler, egne eldrehjem osv. osv. Så vidt jeg vet finnes det et jødisk aldershjem i Oslo. Hvorfor skal det da ikke kunne finnes et muslimsk aldershjem, så lenge folk er villige til å betale for det? Mange muslimske menn ønsker f.eks. ikke å vaskes og stelles av kvinner. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Nei vi kan ikke det, men vi kan møte opp og stemme, så de ikke kan kuppe med nærmere 100% internt oppmøte. Det er enkle prinsipper. Vi kan også stryke kandidater vi vet ikke passer i norsk politikk. Jeg vil ikke ha et eget samfunn for bare muslimer med egne politikere og egne krav/rettigheter. Greit nok. Jeg stemmer selvsagt uansett. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har flere ganger blitt kalt rasist her inne, og det vil jeg gjerne ha meg frabedt, bare fordi jeg mener at muslimer (spesielt) ikke har noe i norsk politikk å gjøre. Vel dog kansje du kan kalle meg en religionrasist, om det er noe som heter? for menneskene generelt har jeg ingenting imot, det er islam og hvordan de praktiserer den som byr meg imot. Og ærligtalt så må jo jeg få lov til å mene det! Jeg får lov til å mene akkurat det jeg vil. Og ingen skal få prakke på meg noen religion jeg er imot, og ikke skal de få styre et land som ikke er muslimsk. Enkelt og greit! Om du er rasist eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men du er ihvertfall ikke spesielt demokratisk hvis du mener at muslimer ikke har noe i norsk politikk å gjøre. 0 Siter
Mistera Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Om du er rasist eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men du er ihvertfall ikke spesielt demokratisk hvis du mener at muslimer ikke har noe i norsk politikk å gjøre. Ok, hvilken andre religioner finner vi i den norske politikken? utenom kristendommen da! Hvilke andre religioner får slik støtte her i norge enn muslimene? Om vi skal lage egene barnehager for muslimene må vi jo også lage barnehager for andre trosrettninger, men det hører vi lite om... Så ja du kan spærr hvor er demokratien? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Ok, hvilken andre religioner finner vi i den norske politikken? utenom kristendommen da! Hvilke andre religioner får slik støtte her i norge enn muslimene? Om vi skal lage egene barnehager for muslimene må vi jo også lage barnehager for andre trosrettninger, men det hører vi lite om... Så ja du kan spærr hvor er demokratien? Nå er det jo kristendom og islam som er de største religionene i Norge, så det er ikke så rart at vi ikke ser så mye til "mindre" religioner i politikken. Men det er jo en del human-etikere som er politikere, da. Når det angår skole og barnehaget kjenner jeg ikke så godt til regelverket for hvem som kan starte private skoler og barnehager. Men hvis det blir flust av muslimske barnehager og skoler, er jeg enig i at det ikke er spesielt positivt for integreringen. 0 Siter
Mistera Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Nå er det jo kristendom og islam som er de største religionene i Norge, så det er ikke så rart at vi ikke ser så mye til "mindre" religioner i politikken. Men det er jo en del human-etikere som er politikere, da. Når det angår skole og barnehaget kjenner jeg ikke så godt til regelverket for hvem som kan starte private skoler og barnehager. Men hvis det blir flust av muslimske barnehager og skoler, er jeg enig i at det ikke er spesielt positivt for integreringen. Ja var jo det jeg mente da... men så begynte folk å kalle meg rasist å da bare melder man seg utav diskusjoen. Det kommer til å skade intergreringen stort, og jeg mener norge har store nok problemer med det i fra før. Desverre. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Ja var jo det jeg mente da... men så begynte folk å kalle meg rasist å da bare melder man seg utav diskusjoen. Det kommer til å skade intergreringen stort, og jeg mener norge har store nok problemer med det i fra før. Desverre. Hva skal man gjøre for å forhindre fremvekst av muslimske skoler og barnehager da? Forby alle religiøse privatskoler? 0 Siter
Mistera Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hva skal man gjøre for å forhindre fremvekst av muslimske skoler og barnehager da? Forby alle religiøse privatskoler? Jeg mener det er et bra tiltak. Mener også at steinerskolen ikke skulle fått lov heller jeg da. Mener at alle skal ha likt utgangspunkt og at religionslæren i skolen bør omfatte alle religionene, og ikke bare enkelte. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 Greit nok. Jeg stemmer selvsagt uansett. Men du kan stryke kandidater. nesten ingen gjør det, kun muslimer og noen kvinner visst. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Men du kan stryke kandidater. nesten ingen gjør det, kun muslimer og noen kvinner visst. Jeg setter meg sjelden så godt inn i kommunepolitikken at jeg vet hva alle kandidatene på listen står for, dessverre. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 Så vidt jeg vet finnes det et jødisk aldershjem i Oslo. Hvorfor skal det da ikke kunne finnes et muslimsk aldershjem, så lenge folk er villige til å betale for det? Mange muslimske menn ønsker f.eks. ikke å vaskes og stelles av kvinner. Nesten ingen muslimske kvinner nekter å vaske mannlige pasienter, er ikke det underlig? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Nesten ingen muslimske kvinner nekter å vaske mannlige pasienter, er ikke det underlig? Nei, har ikke tenkt så mye på det. Det er vel forskjell på å være en profesjonell helsearbeider og å være pasient. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 Nei, har ikke tenkt så mye på det. Det er vel forskjell på å være en profesjonell helsearbeider og å være pasient. Problemet ligger mest på muslimske kvinner og mannlige leger. Et tilfelle i Sverige avslører at en kvinne ble stygt brannskadet da hun ikke ville forlate huset uanstendig ledd. Tilskuerne var mer opptatt av å skjule håret og kroppen hennes enn å redde livet hennes. Brannfolkene ble hindret, var sjokkerte og sinte. 0 Siter
petter smart Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Så vidt jeg vet finnes det et jødisk aldershjem i Oslo. Hvorfor skal det da ikke kunne finnes et muslimsk aldershjem, så lenge folk er villige til å betale for det? Mange muslimske menn ønsker f.eks. ikke å vaskes og stelles av kvinner. Jeg mener det ikke bør være jødiske aldershjem heller. Men fordi det er langt færre jøder enn muslimer i Norge, og fordi de er bedre integrert, så blir det et mindre problem. Jeg synes alle bør integreres i samfunnet. Dersom muslimene får egne "alt" så vil de verken lære språket eller kulturen. Da vil en ende opp med et segregert samfunn. Og det kan aldri ende godt. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg mener det ikke bør være jødiske aldershjem heller. Men fordi det er langt færre jøder enn muslimer i Norge, og fordi de er bedre integrert, så blir det et mindre problem. Jeg synes alle bør integreres i samfunnet. Dersom muslimene får egne "alt" så vil de verken lære språket eller kulturen. Da vil en ende opp med et segregert samfunn. Og det kan aldri ende godt. Men hva er vitsen med å "integrere" folk på aldershjem? Hvis man har vært jøde hele livet og spist kosher-mat (eller hva det heter) hele livet, så synes jeg godt man kan få lov til å være på et aldershjem hvor det lages kosher-mat, hvis man er villig til å betale for det. Det er verre at barnehageunger ikke blir integrert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.