Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kakki1365380609
Skrevet

Gleder meg til høsten jeg *s*

Høsten og våren er de to årstidene hvor det er levelig i dette landet ;-)

Flytt til Bergen :o) Her er det vel en uke med sommer tilsammen, ellers er det overskyet og regn. Enkelte år føles det som om vi har samme været og samme temp hele året :o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

22

• thinkerbell

7

• hare1365380455

5

• Gemini

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Flytt til Bergen :o) Her er det vel en uke med sommer tilsammen, ellers er det overskyet og regn. Enkelte år føles det som om vi har samme været og samme temp hele året :o)

Har det ikke vært bedre i år? Jeg var innom der i begynnelsen av måneden i nydelig vær, og det var masse brune kropper å se på uterestaurantene.

Skrevet

Det er alt for varmt ja. Her på nordvestlandet er vi vanligvis vant med et par tre dager med finevær før det regner ei uke igjen, og slik holder det på hele sommeren. Men nå har vi hatt sol og varmt vær helt siden forrige mandag ettermiddag. Ikke no særlig med vind heller, så en føler en nesten ikke får puste.

puh, gleder meg såååå til høsten :)

Skrevet

Har det ikke vært bedre i år? Jeg var innom der i begynnelsen av måneden i nydelig vær, og det var masse brune kropper å se på uterestaurantene.

"og det var masse brune kropper å se på uterestaurantene."

Det var nok søringer på ferie alle sammen:-)

Skrevet

"og det var masse brune kropper å se på uterestaurantene."

Det var nok søringer på ferie alle sammen:-)

Er ikke vestlendingene søringer selv, da? Jeg trodde det uttrykket kun forekom nordpå.

Uansett: De snakket nå bergenser, de fleste. Dvs. svært høyt og mye. Rart at de fleste bergensere er så "her er jeg", særlig mannfolka. Tror aldri jeg har møtt en beskjeden og stille bergenser.

Skrevet

Vurderer faktisk å fyre i ovnen nå, det er så kaldt ute at det minner mer om vinter enn sommer. Sånn har vi hatt det i snart en måned. Man kan bli deppa av mindre.

Det er altså hele 7 (sju) grader ute, og regn.

*bryter sammen i krampegråt*

Skrevet

Vurderer faktisk å fyre i ovnen nå, det er så kaldt ute at det minner mer om vinter enn sommer. Sånn har vi hatt det i snart en måned. Man kan bli deppa av mindre.

Så, så. Legg deg på sofaen og bla i en sydenkatalog. Og trøst deg med at du sover mye bedre om natta enn de som ligger og svetter med et klamt laken under seg.

Det er ikke noe særlig varmt her jeg befinner meg heller, men det gjør meg absolutt ingenting.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har akkurat vært i Frankrike og Italia og der var det varmt der.

Dette er da ingenting. Behagelig norsk sommer:)

hare1365380455
Skrevet

Ferie ut denne uka.

Har blitt lite hvile så langt, dessverre. Heten har medført konstante søvnproblemer for både meg selv og barna - og får jo uansett ikke lagt meg til å sove før barna har falt trygt i søvn.

Noe som har tendensert mot å bli svært sent de siste ukene...

Menmen, det pleier å bli mer levelig sånn ved 2-3 tida på natta ;-)

Her var det også varmt i natt! Tidlig om morgenen blir det så varmt at det er vanskelig å sove... Tror jeg våknet rundt fem.

hare1365380455
Skrevet

Nja, av og til hører jeg den. Men jeg pleier og kjøre den på bånn gass mens jeg tar en dusj, da er det svalt i rommet når jeg legger meg.

Går den på det svakeste må jeg høre etter for og høre lyden.

Og så er det slike fine spotlys på den, så jeg har stilt noen av de til og lyse rett inn i garderoben min, så har jeg full oversikt når jeg graver etter topper o.l :o)

Hehe, stilig. :)

Skrevet

Her i Trøndelag er det nå perfekt! Litt overskyet men likevel varmt.

Skrevet

Du bor i et av våre nordligste fylker, antar jeg...?

Vurdert å flytte litt lenger sør?

Ikke det, hadde gladelig byttet med deg for egen del *s*

Skrevet

Du må finne en badestrand og tilbringe noe tid i sjøen. Slik nedkjøling gjør at jeg tåler varmen myyyyye bedre enn jeg gjorde når jeg bodde midt i Oslo og nesten omkom av varme.

Men enkelte steder ligger jo kanskje litt for langt unna sjøen til at daglig nedkjøling er gjennomførbart.

Ørkenvandreren
Skrevet

Ja, jeg fikser ikke varmen - får skallebank av den. Helt greit med sol, men takke med til en sval bris samtidig. Er vinden fraværende, finner du meg i skyggen....

Skrevet

Du må finne en badestrand og tilbringe noe tid i sjøen. Slik nedkjøling gjør at jeg tåler varmen myyyyye bedre enn jeg gjorde når jeg bodde midt i Oslo og nesten omkom av varme.

Men enkelte steder ligger jo kanskje litt for langt unna sjøen til at daglig nedkjøling er gjennomførbart.

Jepp.

Og kone og barn (med forskjellige behov) gjør også ting en del mer komplisert.

Især når vi alle er av typen mennesker som ikke trives i større folkemengder.

Savner kysten nå - var mye bedre i Kragerø ;-)

Skrevet

Ja, jeg fikser ikke varmen - får skallebank av den. Helt greit med sol, men takke med til en sval bris samtidig. Er vinden fraværende, finner du meg i skyggen....

Istemmer.

Skrevet

Du bor i et av våre nordligste fylker, antar jeg...?

Vurdert å flytte litt lenger sør?

Ikke det, hadde gladelig byttet med deg for egen del *s*

Flytter i høst. Orker ikke dette mer.

Skrevet

Jeg fikser ikke denne varmen. Aaaargh!

Godt å se at jeg ikke lider alene ;-)

Skrevet

Jepp.

Og kone og barn (med forskjellige behov) gjør også ting en del mer komplisert.

Især når vi alle er av typen mennesker som ikke trives i større folkemengder.

Savner kysten nå - var mye bedre i Kragerø ;-)

Forslag til slagplan: Overbevis ungen om hvor fantastisk det ville vært med et bad, dermed er dere to mot en. Deretter leier du et helikopter slik at badeturen kun tar noen minutter.

Useriøs hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...