Gjest (Anonymous) Skrevet 3. april 2001 Skrevet 3. april 2001 Jeg venter mitt første barn i begynnelsen av mai, og har fått beskjed om at barnet foreløpig ligger i seteleie. Jeg har en blodsykdom; APC-resistens, leiden 5 mutasjon, protein C mangel. Nå begynte legen min plutselig å snakke om at jeg kanskje ikke kan føde med epidural pga sykdommen. Jeg var egentlig fast bestemt på å be om nettopp epidural. Siden det nå har blitt snakk om keisersnitt, har legen også sagt at jeg sannsynligvis må legges i full narkose ved fødsel, siden jeg da ikke kan få epidural. All min glede over det kommende barnet har nå blitt lagt i dvale. Jeg synes situasjonen er uholdbar. Vet du noe om min mulighet for å få epidural både ved en evt vanlig fødsel eller ved keisersnitt?? Takknemlig for svar! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. april 2001 Skrevet 7. april 2001 At du ikke skal kunne få epidural! Det skjønner jeg ikke, det må du få din lege til å forklare. 0 Siter
Gjest Ayn Skrevet 13. april 2001 Skrevet 13. april 2001 Hei. Leste innlegget ditt. Syntes det var rart mht epiduralbedøvelse. Jeg har selv Apc-resistens og fødte med epiduralbedøvelse. Går du ikke på blodfortynnende medisiner i svangerskapet? Jeg vil tro at det er mer risiko ved et keisersnitt enn med epiduralbed. Den kan du jo gå oppe med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.