Gå til innhold

Den store styrkeprøven

Anbefalte innlegg

Gjest Styrkep

Hei

Jeg er en halvdvask kontorrotter som forfaller fort. Vekten har kommet opp i 95,4 kilo og noen alvorlige grep må tas. Så dermed har jeg funnet ut at jeg vil delta i den store styrkeprøven til neste år.

Er det noen som har erfaringer fra oppkjøring til dette rittet? Treningsplaner? Tips? Tips om sykkel jeg må kjøpe? Jeg har ikke peiling i det hele tatt.

Alle tips mottas med takk. Om andre i Trondheimsregionen har lyst å kaste seg med på denne halvsprø ideen so feel free.

Jeg er 100% seriøs og fullfører alltid det jeg starter på. Så jeg kommer nok til å sykle uansett, men det ville jo vært litt stilig å klart det med flagget til tops og 15 kilo lettere enn hva vekten viser i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239659-den-store-styrkepr%C3%B8ven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) hva med å få med resten av kontoret til å sykkle?

PÅ jobben til mamma, er der endel som deltar hvert år,

Så de tar det litt som en sosialsammenkomst.

Onkelen min har syklet den i veldig mange ganger:) men begynner nå å dra skikkelig på åra, og vil sykle den en siste gang før han gir seg som ritter. Så hvorfor ikke samle de andre kontorrotten og sykle sammen:)

Gjest Anonym akkurat nå

Jeg syklet det for første gang i år:)

Det var veldig spennende!!

Jeg hadd da trent i ca ett halvt år.

Hvis du går inn på www.styrkeproven.no

Så inn på Trondheim - Oslo - Rås og tips. Der finner du treningsprogram.

Men det er bare for de 10 siste ukene før prøven tror jeg...

Mye sitter i kroppen, men også veldig mye i hodet. Så du kommer laaangt med å ha den viljestyrken:) (At du fullfører ting)

Anbefaler også en del styrketrening. Jeg gjorde ikke det, og slet en del med vondt i ryggen under turen. (eller mellom skulderbladene).

Det er veldig mange trivelige sykkelfolk der ute, så dette kommer til å bli gøy:)

I trondheim er det en sykkelklubb: www.tvk.no

Jeg syklet ikke for klubb, da jeg ikke fant noen grupper som passet for meg. Jeg ville bruke mye lengre tid enn ca 18 timer...

God tur!

Og ps, det er viktig med en langtur før rittet. feks Trondheimsfjorden rundt. Jeg gikk glipp av det, det var ikke så lurt. fordi baken venner seg litt til det å sitte mye på en sykkel.

:)

Gjest Thor Divel

En racer er selvfølgelig best, eller i alle fall en av de raskeste hybridene. Trondheim-Oslo på MTB er tungt.

Ha basis i rolige langturer. Sett deg inn i Olympiatoppens intensitetssoner, og tren lange turer i sone 1 og 2 + en og en annen økt med langintervaller eller distanse i sone 3. Tren aldri over terskel. Begynn moderat, øk sakte, men sikkert.

Til vinteren kjøper du deg en rulle (nei, ikke en ergometersykkel!), setter den på din vanlige sykkel, setter på en film som varer i 2 timer og sykler nonstop i sone 1 og 2 under hele filmen. Hardøktene kan du evt. gjøre som spinning på treningssenter, men heller ikke her over terskel. Bruk pulsklokke.

Stå på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...