Gjest jeg skal ikke kjøpe Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Unnskyld hvis tråden har vært oppe tidligere, kom hjem fra ferie igår kveld så jeg har ikke fulgt med her inne. Syns ikke dette er så ille jeg da som dyrebeskyttelsen skal ha det til .... http://www.laagendalsposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060726/NYHET/107260065/1002/ABONNEMENT Samme søren hvordan du selger en hund så vet du jo ikke hvordan den vil få det ..... selgeren her på QXL kommer også garantert til å se an kjøperen. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg skjønner heller ikke hva som er galt med dette, og jeg går opp i dyrevern. 0 Siter
Gjest litt drøyt Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg skjønner heller ikke hva som er galt med dette, og jeg går opp i dyrevern. Jeg synes det er litt rart å auksjonere bort levende vesener, det har med respekten for liv å gjøre. Satt på spissen, blir det neste å auksjonere bort adoptivunger til kommende adoptivmødre. 0 Siter
MsSophie Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg synes det er litt rart å auksjonere bort levende vesener, det har med respekten for liv å gjøre. Satt på spissen, blir det neste å auksjonere bort adoptivunger til kommende adoptivmødre. Satt på spissen? Det var vel totalt skivebom. Når ble hunder og mennesker det samme? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg synes det er litt rart å auksjonere bort levende vesener, det har med respekten for liv å gjøre. Satt på spissen, blir det neste å auksjonere bort adoptivunger til kommende adoptivmødre. Det kan da ikke sammelinges. Det er også annonser over dyr i avisene. Er det galt også? 0 Siter
Gjest jeg skal ikke kjøpe Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg synes det er litt rart å auksjonere bort levende vesener, det har med respekten for liv å gjøre. Satt på spissen, blir det neste å auksjonere bort adoptivunger til kommende adoptivmødre. Men det er greit å avertere i aviser og hundeblader da ..... ?? Ser ikke forskjellen der, på om privatpersoner eller oppdrettere averterer. Du kan ikke sammenligne med barn, det blir for drøyt. 0 Siter
Gjest litt drøyt Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Satt på spissen? Det var vel totalt skivebom. Når ble hunder og mennesker det samme? Ja satt på spissen, men det var meninga. Jeg mener at liv ikke skal auksjoneres bort, hverken dyreliv eller menneskeliv. En dyreANNONSE i et seriøst blad, eller på et seriøs nettsted blir noe annet enn auksjon. 0 Siter
petter smart Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg synes det er litt rart å auksjonere bort levende vesener, det har med respekten for liv å gjøre. Satt på spissen, blir det neste å auksjonere bort adoptivunger til kommende adoptivmødre. Total skivebom. Det kan ikke være noe verre å auksjonere bort en hund enn å selge den. Det sies jo også i annonsen at de ikke selger den til hvem som helst. En har like lite kontroll dersom en kun selger den gjennom en annonse. Å sammenligne dette med salg av adoptivbarn er så dumt at du melder deg totalt ut av debatten. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Som overtager av omplasseringshund ser jeg på en slik annonse som useriøs. Selv fant jeg hunden min på raseklubbens nettsider. 0 Siter
Gjest litt drøyt Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Total skivebom. Det kan ikke være noe verre å auksjonere bort en hund enn å selge den. Det sies jo også i annonsen at de ikke selger den til hvem som helst. En har like lite kontroll dersom en kun selger den gjennom en annonse. Å sammenligne dette med salg av adoptivbarn er så dumt at du melder deg totalt ut av debatten. Ikke helt enig! Levende vesener skal ikke auksjoneres bort, da er det bedre å omplassere via dyrebeskyttelsen og andre dyrevernsorganisasjoner. De sjekker og følger opp hvem dyret kommer til, også ved senere kontroller. 0 Siter
petter smart Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Ikke helt enig! Levende vesener skal ikke auksjoneres bort, da er det bedre å omplassere via dyrebeskyttelsen og andre dyrevernsorganisasjoner. De sjekker og følger opp hvem dyret kommer til, også ved senere kontroller. Skal en følge den logikken måtte alle som skulle få dyr blitt godkjent av dyrebeskyttelsen/dyrevernet. Er det noe bedre når folk gir bort kattunger til alle som vil ha? Eller de som selger til folk uten å ane hvem de er? Er en mot auksjonering av dyr (der de faktisk ville vurdere kjøperne) så må en være imot ethvert eierskap av dyr. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Skal en følge den logikken måtte alle som skulle få dyr blitt godkjent av dyrebeskyttelsen/dyrevernet. Er det noe bedre når folk gir bort kattunger til alle som vil ha? Eller de som selger til folk uten å ane hvem de er? Er en mot auksjonering av dyr (der de faktisk ville vurdere kjøperne) så må en være imot ethvert eierskap av dyr. "Er det noe bedre når folk gir bort kattunger til alle som vil ha?" Av en eller annen grunn synes visst folk flest det ikke er like nøye med katter som hunder. Dessverre. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Skal en følge den logikken måtte alle som skulle få dyr blitt godkjent av dyrebeskyttelsen/dyrevernet. Er det noe bedre når folk gir bort kattunger til alle som vil ha? Eller de som selger til folk uten å ane hvem de er? Er en mot auksjonering av dyr (der de faktisk ville vurdere kjøperne) så må en være imot ethvert eierskap av dyr. Jeg kan love at de verste dyreplagerne er oppdrettere, de som skriker høyest. Jeg har en oppdretter på hatlista etter at hun solgte meg en katt. Tollvesenet oppdager stadig transport av kjæledyr under forferdelige forhold, med oppdrettere som ansvarlige. 0 Siter
petter smart Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg kan love at de verste dyreplagerne er oppdrettere, de som skriker høyest. Jeg har en oppdretter på hatlista etter at hun solgte meg en katt. Tollvesenet oppdager stadig transport av kjæledyr under forferdelige forhold, med oppdrettere som ansvarlige. De er vel kun ute etter penger. Har lest om smuglingen av chiuaua'er (var det riktig skrevet tro?) i det siste. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 De er vel kun ute etter penger. Har lest om smuglingen av chiuaua'er (var det riktig skrevet tro?) i det siste. Chihuahua tror jeg er mer riktig. :-) 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 "Er det noe bedre når folk gir bort kattunger til alle som vil ha?" Av en eller annen grunn synes visst folk flest det ikke er like nøye med katter som hunder. Dessverre. På en måte er det verre, fordi en katt klarer seg bra selv og kan for eksempel sleppes ut. Mens enkelte skaffer seg hunder som trenger lange turer hver dag, men ikke får det. Det er lettere å vanskjøtte en hunds behov enn en katts behov, er vel poenget mitt. Fordi en katt er mer selvhjulpen siden vi har båndtvang osv. Men begge dyrenes behov er like viktige. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 De er vel kun ute etter penger. Har lest om smuglingen av chiuaua'er (var det riktig skrevet tro?) i det siste. Jepp. Penger. En bonde borti veien fikk et drypp og ble gal. Det gikk ut over dyra i ukevis før lensmannen fikk stoppa det. Dyrebeskytterne er merkelig lite opptatt av oppdretteres ugjerninger? Kan de kjenne hverandre? 0 Siter
petter smart Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Chihuahua tror jeg er mer riktig. :-) Synes det så feil ut ja. Men hva er vel en h eller to mellom venner? Den uttales jo ikke engang :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Synes det så feil ut ja. Men hva er vel en h eller to mellom venner? Den uttales jo ikke engang :-) Du er tilgitt. :-) Selv trodde jeg lenge at den hunderasen ble uttalt som den skrives. :-) 0 Siter
Gjest magtor Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Helt enig med deg at det ikke er noe galt i å auksjonere bort hunden så lenge kjøper blir vurdert før overtagelse. Å selge en hund er hverken verre eller bedre enn å auksjonere den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.