Gå til innhold

Hvilken solkrem anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Gjest syden snart
Skrevet

En som er drøy og god. Hvor mange ganger bør en smøre seg inn pr dag, for å unngå solforbrennelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smører meg inn en halv times tid før jeg skal ut, og hver 2.-3. time om dagen.

Skrevet

Jeg foretrekker Piz Buin. Synes den funker godt, og lukter godt. Drøy er den vel kanskje ikke.

Det verste jeg vet er de som lukter søtt av kokos. Men vepsen liker dem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe Nivea, og jeg blir ikke solbrent når jeg bruker den - selv om jeg har lys hud.

Jeg smører meg vel annen hver time, litt avhengig av hvor ofte jeg bader.

Bruker stort sett alltid faktor 12.

Aner for øvrig ikke hvordan de andre merkene er. Vil tro de fleste kjente merker er gode.

Skrevet

Uten tvil Vichi sine solkremer. Selv i Hellas har vi smurt oss og ungene med den om morgenen, og den holder hele dagen :-)

Hilsen

Skrevet

Jeg liker de fra Cosmica veldig godt, mest fordi de ikke lukter død og fordervelse slik som Vichy og Piz buin..

Skrevet

Jeg ville iallefall kjøpt solkrem i norge, og faktor 12 eller 15.

Vi smører oss inn ca hver tredje time. Bruker Babyline jeg da, fordi jeg ikke har kjøpt en egen til meg selv. Den er ikke drøy, dessuten er den dødsseig og nesten vanskelig å smøre utover, så den vil du neppe prøve. (Men jeg elsker den allikevel jeg da.)

Skrevet

P 20!

Det er en slags solkrem du får kjøpt på flyplassen. Du dusjer om morgenen, smører deg inn over hele kroppen, venter ca. en time med å gå ut i sola.. Og den varer HELE dagen! Helt fantastisk.

Du blir brun uten å bli rød, den er vannfast og ikke klissete.

Anbefales!

uptowngirl1365380300
Skrevet

http://www.mattilsynet.no/kosmetikk/produkter/mattilsynet_har_testet__rets_solkremer_37464

og sjekk i tillegg at solkremene har fotostabilt filter (står bakpå). Dette betyr at solkremene faktisk tåler sol! ;)

Jeg bruker cosmica og ambre solaire, syns de er ganske gode, men jeg blir stort sett litt solbrent uansett jeg da, trenger nok høyere faktor.

Er dessuten vanskelig for andre å si hva slags faktor du skal bruke, for man må jo se an egen hud osv. Men husk at kremen både skal beskytte mot UVB (de strålene som gjør deg brent) og UVA (strålene som elder huden og kan gi bl.a. hudkreft og rynker). Mange tenker at en solkrem er bra bare man ikke blir solbrent, men det er viktig å smøre seg jevnlig pga UVA-strålene også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...