Gjest syden snart Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 En som er drøy og god. Hvor mange ganger bør en smøre seg inn pr dag, for å unngå solforbrennelse? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg smører meg inn en halv times tid før jeg skal ut, og hver 2.-3. time om dagen. 0 Siter
Babette Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg foretrekker Piz Buin. Synes den funker godt, og lukter godt. Drøy er den vel kanskje ikke. Det verste jeg vet er de som lukter søtt av kokos. Men vepsen liker dem. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg pleier å kjøpe Nivea, og jeg blir ikke solbrent når jeg bruker den - selv om jeg har lys hud. Jeg smører meg vel annen hver time, litt avhengig av hvor ofte jeg bader. Bruker stort sett alltid faktor 12. Aner for øvrig ikke hvordan de andre merkene er. Vil tro de fleste kjente merker er gode. 0 Siter
fabriana Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Uten tvil Vichi sine solkremer. Selv i Hellas har vi smurt oss og ungene med den om morgenen, og den holder hele dagen :-) Hilsen 0 Siter
Gjest Fenrisulven Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2824 Dette gjelder solkrem til barn, men voksne kan vel bruke samme eller... 0 Siter
mynaeve Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg liker de fra Cosmica veldig godt, mest fordi de ikke lukter død og fordervelse slik som Vichy og Piz buin.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ville iallefall kjøpt solkrem i norge, og faktor 12 eller 15. Vi smører oss inn ca hver tredje time. Bruker Babyline jeg da, fordi jeg ikke har kjøpt en egen til meg selv. Den er ikke drøy, dessuten er den dødsseig og nesten vanskelig å smøre utover, så den vil du neppe prøve. (Men jeg elsker den allikevel jeg da.) 0 Siter
Gjest p 20 Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 P 20! Det er en slags solkrem du får kjøpt på flyplassen. Du dusjer om morgenen, smører deg inn over hele kroppen, venter ca. en time med å gå ut i sola.. Og den varer HELE dagen! Helt fantastisk. Du blir brun uten å bli rød, den er vannfast og ikke klissete. Anbefales! 0 Siter
uptowngirl1365380300 Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 http://www.mattilsynet.no/kosmetikk/produkter/mattilsynet_har_testet__rets_solkremer_37464 og sjekk i tillegg at solkremene har fotostabilt filter (står bakpå). Dette betyr at solkremene faktisk tåler sol! Jeg bruker cosmica og ambre solaire, syns de er ganske gode, men jeg blir stort sett litt solbrent uansett jeg da, trenger nok høyere faktor. Er dessuten vanskelig for andre å si hva slags faktor du skal bruke, for man må jo se an egen hud osv. Men husk at kremen både skal beskytte mot UVB (de strålene som gjør deg brent) og UVA (strålene som elder huden og kan gi bl.a. hudkreft og rynker). Mange tenker at en solkrem er bra bare man ikke blir solbrent, men det er viktig å smøre seg jevnlig pga UVA-strålene også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.