Gå til innhold

Syk fugl

Anbefalte innlegg

Gjest Annize
Skrevet

I dag når jeg kom syklende - så jeg en liten spurv som lå helt inntil fortauskanten i sykkelfeltet. Jeg trodde først at den var død (den lå helt urørlig) - men da jeg studerte den nærmere så jeg at den åpnet øyene (den kikket nærmest bedende på meg!). Da jeg kom tilbake litt senere lå den stakkars fuglen der fremdeles, og det er helt opplagt at fuglen må være syk eller skadet på noe vis.

Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre (ikke hadde jeg noen telefon med meg heller!), og det ble til at jeg ikke foretok meg noe som helst, og syklet ufortrødent videre. Nå har jeg imidlertid fryktelig dårlig samvittighet for dette, og klarer ikke å få den stakkars lille fuglen ut av hode. Hva skulle jeg ha gjort - og er det eventuelt noe jeg kan gjøre nå i ettertid? (jeg går ut i fra at fuglen ligger der fremdeles!).

Videoannonse
Annonse
Gjest soljenta_83
Skrevet

ringe en veterinær?

Ikke sikkert han/hun er så interessert i å foreta seg noe men

Skrevet

Dra tilbake med en pappeske med noe mykt i bunnen nå, legg fuglen oppi og dra til veterinær med den.

Vær så snill, ikke la fuglen ligge å pines, det er mye bedre å få avlivet den på en smertefri måte.

Gjest Stein Dau
Skrevet

Dra tilbake med en pappeske med noe mykt i bunnen nå, legg fuglen oppi og dra til veterinær med den.

Vær så snill, ikke la fuglen ligge å pines, det er mye bedre å få avlivet den på en smertefri måte.

Er det ikke bedre å gjøre kort prosess da? Så slipper den å pines på vei til vet.

Skrevet

Er det ikke bedre å gjøre kort prosess da? Så slipper den å pines på vei til vet.

Jo, men det er ikke sikkert hun klarer det da, og kanskje veien til veterinær er kort.

Ikke kan hun vite hvor skadet fuglen er heller.

Skrevet

Du kan jo ringe vetrinær eller Dyrebeskyttelsen hvis vetrinæren ikke er interessert.

Gjest Annize
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg gjorde som Gullhøna ba meg om - og dro tilbake til fuglen for å ta den med til veterinæren. Det viste seg imidlertid at fuglen var borte (jeg vil tro at det er noen andre som har forbarmet seg over den - jeg har i alle fall veldig vanskelig for å tro at fuglen var i en slik forfatning at den var i stand til å forflytte seg ved egen maskin!). Jeg håper nå at fuglen får den behandlingen den trenger. Neste gang jeg ser en fugl som trenger hjelp - så skal jeg hjelpe!

Gjest Thor Divel
Skrevet

Den så ikke "bedende" på deg. Den var tvert imot livredd for deg. Men tanken din var god, om ikke annet.

Gjest en katt
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg gjorde som Gullhøna ba meg om - og dro tilbake til fuglen for å ta den med til veterinæren. Det viste seg imidlertid at fuglen var borte (jeg vil tro at det er noen andre som har forbarmet seg over den - jeg har i alle fall veldig vanskelig for å tro at fuglen var i en slik forfatning at den var i stand til å forflytte seg ved egen maskin!). Jeg håper nå at fuglen får den behandlingen den trenger. Neste gang jeg ser en fugl som trenger hjelp - så skal jeg hjelpe!

Det er kanskje stygt å ødelegge folks illusjoner, men jeg tviler sterkt på at noen andre forbarmet seg over fuglen. Det var nok heller en katt som fikk seg en god middag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...