Gå til innhold

Er dette eggløsning? Hvordan skal jeg beregne min syklus?

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide og jeg teller på dager etter menstrusjonen for å finne ut når jeg har eggløsning. Peeriodene mine er ikke helt regelmessige og varierer med noen dager på syklusen hver gang, etter at jeg sluttet på p-piller (gått på i mange år), og de to siste månedene har jeg fått en liten blødning ca en uke før den virkelige mensen begynner. Ikke så jeg trenger bruke tampong for det er bare litt brunlig i slimet og så slutter det etter en dag. I følge mine utregninger kan ikke dette være en eggløsning eller?

Her er datoene mine for menstrusjon hvis det kan hjelpe til å finne mer ut om min syklus. PS: er 27 år og har ingen barn fra før.

18/2

18/3

18/4

20/5

13/6 (liten blødning, men ikke mens)

21/6

17/7 (liten blødning, men ikke mens)

24/7

Kan du klare å si meg noe om mine sykluser og når vi må ha sex for å bli gravide?

Kristin

Fortsetter under...

Du kan prøve med eggløsningstester for å se når du har eggløsning. I en slik pakke er det 7 tester og det står hvilken dag du skal begynne å teste alt etter hvor lang syklus du har. Da vet du hvilke dager dere bør ha sex for å bli gravide.

Jeg hadde også litt uregelmessige blødninger de første månedene etter at jeg sluttet på p-piller. Fikk brun utflod ca 1 uke før vanlig menstruasjon. Har snakket med lege om det og det skal visst vere normalt etter at en har sluttet med p-piller. Det kan ta opp til et år før kroppen er i "gjenge" igjen!

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...