Gjest Ikke byrype Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Blir du voldtatt eller lignende finnes den en medisin man kan ta som hindrer hiv-viruset å opptas i kroppen. Er det sant? Det har jeg aldri hørt om, hvorfor er det så lite opplyst om noe så viktig? Er den medisinen bombesikker, og blokkerer den viruset fullstendig? Reseptfri eller?... 0 Siter
EllaJo Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Bor veldig sentralt i Oslo og har alltid gått hjem fra byen. Har vært via en svært trafikert vei og der det alltid ferdes en god del folk på nattetid. Har også sett på gåturen min som en spasertur for å bli kvitt alkoholen Meeen, leste jo om at en av de voldtektene som har skjedd i Oslo den siste tiden nettopp skjedde på denne "trygge og folksomme" ruten min, så tror jeg sverger til taxi neste gang. Eller passe på at jeg har noen over tlf HEELE tiden på vei hjem (huff...stakkars person...høre på fulle meg hjem fra byen...) Bor i en småby på nordvestlandet. Sjeldent at en møter på folk ute, men kommunen har slått av alt som heter gatelys for å spare usle småpenger. Det gjør at en føler seg utrygg. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Dere lever farlig i disse tider! Hvorfor? Fordi det er mer snakk om voldtekt i media nå enn før? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Er det sant? Det har jeg aldri hørt om, hvorfor er det så lite opplyst om noe så viktig? Er den medisinen bombesikker, og blokkerer den viruset fullstendig? Reseptfri eller?... Jeg så noe om det på TV en gang. Så vidt jeg forsto var den 100% sikker, men den skulle tas fort, innen et døgns tid så vidt jeg husker. Man må på legevakta/sykehus. Jeg vet ikke hvorfor det er så lite opplyst om den; det var det TV-innslaget handlet om. 0 Siter
Gjest Ikke byrype Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hvorfor? Fordi det er mer snakk om voldtekt i media nå enn før? Fordi det nå skjer voldtekter hver dag, også midt i sentrum. Og voldtektene er ofte utført med rå vold, og dessverre (må jeg si) er gjerningsmennene oftere og oftere mørkhudede mennesker med smittsomme sykdommer. Ikke rop rasist nå da, for det er bare fakta faen. Bare å innse det først som sist! 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Fordi det nå skjer voldtekter hver dag, også midt i sentrum. Og voldtektene er ofte utført med rå vold, og dessverre (må jeg si) er gjerningsmennene oftere og oftere mørkhudede mennesker med smittsomme sykdommer. Ikke rop rasist nå da, for det er bare fakta faen. Bare å innse det først som sist! Det har alltid skjedd mange voldtekter. Det er ikke mer nå enn før, men media tar det opp mer nå. 0 Siter
Gjest Ikke byrype Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg så noe om det på TV en gang. Så vidt jeg forsto var den 100% sikker, men den skulle tas fort, innen et døgns tid så vidt jeg husker. Man må på legevakta/sykehus. Jeg vet ikke hvorfor det er så lite opplyst om den; det var det TV-innslaget handlet om. Da bør det informeres mere om dette, slik at flere kvinner kommer seg raskt til legevakten etter overfallet og får denne medisinen. Jeg ftter ikke at det ikke er bedre opplyst om det, skjønner det bare ikke! 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Da bør det informeres mere om dette, slik at flere kvinner kommer seg raskt til legevakten etter overfallet og får denne medisinen. Jeg ftter ikke at det ikke er bedre opplyst om det, skjønner det bare ikke! Til legen bør man jo gå med en gang når man har blitt voldtatt allikevel (for å ta sædprøver). Men enig i at det bør opplyses mer. 0 Siter
bouenas Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Liker ikke å gå hjem alene om natten, nei. Men "må" jeg, så allierer jeg meg med noen jeg kan ringe til med det samme jeg er innom døren hjemme :-) I tillegg har jeg mobiltelefonen i hånden, og har slått inn nummeret 02800 (politi, landsdekkende nr.), så jeg er klar til å ringe om noe plutselig skulle skje. Litt småparanoid, kanskje, men bedre føre var.... Og så passer jeg på å ikke dulte borti knappen.., hadde nok hatt et bittelite forklaringsproblem da :-) Men innbiller meg at de hadde tatt det pent. 0 Siter
Gjest The Smith Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Liker ikke å gå hjem alene om natten, nei. Men "må" jeg, så allierer jeg meg med noen jeg kan ringe til med det samme jeg er innom døren hjemme :-) I tillegg har jeg mobiltelefonen i hånden, og har slått inn nummeret 02800 (politi, landsdekkende nr.), så jeg er klar til å ringe om noe plutselig skulle skje. Litt småparanoid, kanskje, men bedre føre var.... Og så passer jeg på å ikke dulte borti knappen.., hadde nok hatt et bittelite forklaringsproblem da :-) Men innbiller meg at de hadde tatt det pent. For øyeblikkelig hjelp ringer du ikke 02800, din dumpapp. Du ringer 112. 0 Siter
bouenas Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 For øyeblikkelig hjelp ringer du ikke 02800, din dumpapp. Du ringer 112. Hehe, tar den til meg.. Du har så rett så rett. Kommer garantert til å huske din irettesettelse til senere anledninger, når jeg trasker småfull og småredd hjem igjen:) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hvis jeg var jente og måtte gå hjem fra byen, hadde jeg skaffet meg en eller annen form for spray. Hadde jeg hatt dame som ofte gikk alene hjem fra byen, hadde jeg skaffet det til henne. Det er en kjekk liten ting å være i besittelse av hvis det smeller, og jeg ville ikke hatt den i veska, men med hånda rundt den i lomma. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hvis jeg var jente og måtte gå hjem fra byen, hadde jeg skaffet meg en eller annen form for spray. Hadde jeg hatt dame som ofte gikk alene hjem fra byen, hadde jeg skaffet det til henne. Det er en kjekk liten ting å være i besittelse av hvis det smeller, og jeg ville ikke hatt den i veska, men med hånda rundt den i lomma. Vet du hvor man skaffer det? Jeg kunne tenke meg en (og kjæresten synes også jeg skal ha), men det er jo ulovlig... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Vet du hvor man skaffer det? Jeg kunne tenke meg en (og kjæresten synes også jeg skal ha), men det er jo ulovlig... Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Jeg tror du tidligere fikk kjøpt det i den butikken hvor innehaverne ble arrestert i forbindelse med NOKAS-ranet, men jeg jeg vet ikke om de fortsatt eksisterer. Ellers får du det sannsynligvis i lignende militærforretninger. Men du kan garantert finne det og bestille på internett. 0 Siter
bouenas Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hvis jeg var jente og måtte gå hjem fra byen, hadde jeg skaffet meg en eller annen form for spray. Hadde jeg hatt dame som ofte gikk alene hjem fra byen, hadde jeg skaffet det til henne. Det er en kjekk liten ting å være i besittelse av hvis det smeller, og jeg ville ikke hatt den i veska, men med hånda rundt den i lomma. Jeg vil også gjerne vite hvor peppersprayer er å få kjøpt. Så vil jeg gå med pepperspray i den ene hånden, og mobilen med ferdig inntastet _113_ i den andre ;-) Huff og huff, ingenting å spøke med, dette er jo ramme alvor. Men var litt morsomt da. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Jeg tror du tidligere fikk kjøpt det i den butikken hvor innehaverne ble arrestert i forbindelse med NOKAS-ranet, men jeg jeg vet ikke om de fortsatt eksisterer. Ellers får du det sannsynligvis i lignende militærforretninger. Men du kan garantert finne det og bestille på internett. Jeg må nok lete litt selv. :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg må nok lete litt selv. :-) Du får stille spørsmålet i en egen tråd. Du får helt sikkert svar. Jeg mener også å huske at det er en av disse sprayene som nå er lovlig solgt i Norge. Altså bør det være veldig enkelt å få tak i det. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Du får stille spørsmålet i en egen tråd. Du får helt sikkert svar. Jeg mener også å huske at det er en av disse sprayene som nå er lovlig solgt i Norge. Altså bør det være veldig enkelt å få tak i det. Jeg prøver.... 0 Siter
Gjest The Smith Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg vil også gjerne vite hvor peppersprayer er å få kjøpt. Så vil jeg gå med pepperspray i den ene hånden, og mobilen med ferdig inntastet _113_ i den andre ;-) Huff og huff, ingenting å spøke med, dette er jo ramme alvor. Men var litt morsomt da. Kan det virkelig være så vanskelig...??! Ikke 02800, og ikke 113... Men 112!!!! Eller tar du sorgene på forskudd og ringer etter ambulanse med en gang? 0 Siter
bouenas Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Kan det virkelig være så vanskelig...??! Ikke 02800, og ikke 113... Men 112!!!! Eller tar du sorgene på forskudd og ringer etter ambulanse med en gang? Tror jeg ler meg skakk her.. Uff og uff, ja jeg legger meg flat. Igjen. Mulig ambulansen kunne kjørt meg hjem.. Bare tuller 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.