Gå til innhold

Volvo XC90/70

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha ny bil, og vi har blitt enige om at en Volvo XC 70 eller 90 er greie biler.

Men hvilken er greiest?

Personlig liker jeg utseende på XC 90 veldig godt. Men. Kanskje noen kan hjelpe oss med å bestemme utifra de behovene vi har:

Vi har 3 barn som alle bruker barnesete. Det ene barnet bruker barnevogn.

Bilen skal være god å kjøre på langkjøring, da den hver uke vil kjøre minst 40 mil.

Det blir den bilen vi kjører på ferier med, altså må den ha stort nok bagasjerom til baggasje for 5 personer (inkl. barnevogn).

Noen som vil hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest soljenta_83
Skrevet

På Xc 70 er det utrolig trangt i baksetet. Hvordan xc 90 er vet jeg ikke. Men med tanke på at dere har tre barn hadde jeg ikke valgt xc 70..

Skrevet

Utifra behovene deres ville jeg gått for en XC90. Kjenner noen som kjøpte først en 70, men gikk over til en 90 etter en tid pga større plass både i baksete og bagasjerom. Det er jo en flott bil da :-)

Skrevet

Utifra behovene deres ville jeg gått for en XC90. Kjenner noen som kjøpte først en 70, men gikk over til en 90 etter en tid pga større plass både i baksete og bagasjerom. Det er jo en flott bil da :-)

Jeg synes også at XC 90 er nydelig. Men den ser så liten ut i lengden. Er baggasjerommet mindre enn XC 70?

Skrevet

På Xc 70 er det utrolig trangt i baksetet. Hvordan xc 90 er vet jeg ikke. Men med tanke på at dere har tre barn hadde jeg ikke valgt xc 70..

Takk! Det var nyttig informasjon.

Skrevet

Bagasjeplassen er omtrent lik så sånn sett har det lite å si hvilken bil dere velger, XC 90 er lettere å få inn vogn i uten for mye pes, noe som forsåvidt heller ikke er noe problem i en hvilken som helst stasjonsvogn.

Jeg syns det er deilig å gå opp i en bil og ikke sette seg ned, altså jeg liker høyere biler best, men det er en smaksak.

Dere må prøvekjøre hver deres bil og sammenligne utfra det, om en av dere er kortere i bena enn den andre kan ha mye å si for hvordan setene justeres. Noe jeg syns generelt alltid har vært bra i volvoen (med unntak av 300/400 serien).

Lykke til med bilkjøpet!

Skrevet

Jeg synes også at XC 90 er nydelig. Men den ser så liten ut i lengden. Er baggasjerommet mindre enn XC 70?

Du kan jo ta en titt her:

http://www.volvocars.no/

Det står at bilen er både høyere og litt lengre enn XC70.

Jeg har værtfall fått inntrykk fra de jeg kjenner om at de liker 90 mye bedre.

Skrevet

Bagasjeplassen er omtrent lik så sånn sett har det lite å si hvilken bil dere velger, XC 90 er lettere å få inn vogn i uten for mye pes, noe som forsåvidt heller ikke er noe problem i en hvilken som helst stasjonsvogn.

Jeg syns det er deilig å gå opp i en bil og ikke sette seg ned, altså jeg liker høyere biler best, men det er en smaksak.

Dere må prøvekjøre hver deres bil og sammenligne utfra det, om en av dere er kortere i bena enn den andre kan ha mye å si for hvordan setene justeres. Noe jeg syns generelt alltid har vært bra i volvoen (med unntak av 300/400 serien).

Lykke til med bilkjøpet!

Han er bare 6 cm lenger enn meg, så benlengde er ikke noe stort problem.

I USA i sommer leide vi en Checrolet Voyager - det var helt herlig å sitte så høyt. Så jeg liker nok også det!!!

Gjest soljenta_83
Skrevet

I USA i sommer leide vi en Checrolet Voyager - det var helt herlig å sitte så høyt. Så jeg liker nok også det!!!

Chevrolet voyager? Chrysler voyager?

Skrevet

Chevrolet voyager? Chrysler voyager?

Huff, ja, selvsagt. Meg og biler altså...

Gjest larvid
Skrevet

Dette er jo noen stygge sossekonteinere, sats heller på en audi.

Skrevet

Dette er jo noen stygge sossekonteinere, sats heller på en audi.

Oddvar???

Gjest larvid
Skrevet

Oddvar???

Skal du røpe at du er elskerinna mi også?;)

Skrevet

Skal du røpe at du er elskerinna mi også?;)

Hysj!!! Tenk om mannen min leser dette!

Skrevet

Vi er klare for bilkjøp her snart vi også, men det er veldig vanskelig å avgjøre hvilken bil ikke sant :)

Vi har jo planer om et barn til, har to fra før. Hva slags bil har dere nå og er det stor nok til tre seter? Frøknene har sånne "puteseter", men babyen må jo ha noe annet og som definitivt vil ta større plass. Tips fra en lærd mottas med takk.

Og lykke til med bilkjøpet, desverre er ikke økonomien så sprek at vi har råd til så fet bil som deg. ;)

Skrevet

Vi er klare for bilkjøp her snart vi også, men det er veldig vanskelig å avgjøre hvilken bil ikke sant :)

Vi har jo planer om et barn til, har to fra før. Hva slags bil har dere nå og er det stor nok til tre seter? Frøknene har sånne "puteseter", men babyen må jo ha noe annet og som definitivt vil ta større plass. Tips fra en lærd mottas med takk.

Og lykke til med bilkjøpet, desverre er ikke økonomien så sprek at vi har råd til så fet bil som deg. ;)

Vi har en Toyota Avensis stasjonsvogn, 2000 modell. Den fungerer helt greit. Vi får plass til to HTS 1-2-3 seter + HTS BeSafe (som lillebror nettopp har begynt å bruke), men det er trangt å få på beltene til jentene.

Den bilen vi skal bytte ut er en Mitsubishi Lancer stasjonsvogn, 1996 modell. Er veldig spent på om alle setene passer i den. For i morgen drar pappa'n avgårde med Toyotaen...

Kan absolutt anbefale Toyota. Den er helt utrolig driftssikker. Vi kjøpte den ny, og har ikke hatt noen reparasjoner på den i det hele tatt. Har fulgt alle servicer. Dessuten er den utrolig god å kjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...