lonelyP Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 nei,det er jo opp til deg,det,om du virkelig VIL det nok-til å gjøre noe med det.ha det bra,nå drar jeg! Steler du nicket mitt eller? 0 Siter
Gjest loooooonely p Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Steler du nicket mitt eller? nei,og jeg kan heller ikke skrive 0 Siter
Gjest malle b Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 "I form" har en veldig interessant artikkel om ensomhet i siste nummer. Med litt større perspektiver på ensomheten blir det kanskje også lettere å komme ut av den? Noe med at flere er i samme båt - og at ensomhet først og fremst er en følelse. Du må ikke kalle deg selv "teite, dumme meg", for det bidrar til å opprettholde en ond sirkel. Du må ut av den sirkelen! :-) artikklen i IFORM var veldig bra den, men den omhandler alle de som _føler_ seg ensomme uten å være det. Det blir noe annet enn å _være_ ensom. 0 Siter
lonelyP Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 nei,og jeg kan heller ikke skrive har vel noe med topplokket å gjøre kanskje ) 0 Siter
Gjest looooonely P Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 har vel noe med topplokket å gjøre kanskje ) mener du at jeg er i samme båt som deg? 0 Siter
Babette Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har ikke interesse for elefanter eller edderkopper. Jeg har mange interesser og lever et spennende liv ifølge andre rundt. Jeg er ENSOM for det. Hvis du er av den sporty typen, kan du jo få med deg en kollega, slektning eller venninne og ta en fjelltur. Å gå i fjellet gjør godt for kropp og sjel, og ved middagen på DNT-hytta om kvelden vil dere antakelig komme i snakk med to skilte kamerater fra Lier, som etter noen flasker øl kommer i det amorøse hjørnet og er klare for nytt forhold. Det er veldig lett å komme i kontakt med på folk på fjellet, både på selve turene og på hyttene. Alle er blide, positive og hyggelige når de går i fjellet. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 artikklen i IFORM var veldig bra den, men den omhandler alle de som _føler_ seg ensomme uten å være det. Det blir noe annet enn å _være_ ensom. Jammen jeg tror at man må jobbe med den følelsen enten man ER ensom eller reelt sett ikke er det. Der tror jeg faktisk at mange mennesker er i samme båt, det er ensomhetsfølelsen som er vond, ikke nødvendigvis hvor mange mennesker man omgås. Noen mennesker velger faktisk å leve alene, og omgås få mennesker, uten at de kjenner seg ensomme av den grunn. Jeg tror ikke nødvendigvis at løsningen er at man alltid skal fortsette å leve alene eller omgås få personer, men jeg tror at hvis man bygger opp en indre trygghet blir det også lettere å velge sitt eget liv. Vi mennesker er noen ganger likere enn vi tror, selv om de ytre omstendighetene er forskjellige. Alle kan ha det vondt inni seg, og alle kan bygge opp en indre trygghet. Det handler om hvordan man ser på seg selv, tror jeg. 0 Siter
Babette Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jammen jeg tror at man må jobbe med den følelsen enten man ER ensom eller reelt sett ikke er det. Der tror jeg faktisk at mange mennesker er i samme båt, det er ensomhetsfølelsen som er vond, ikke nødvendigvis hvor mange mennesker man omgås. Noen mennesker velger faktisk å leve alene, og omgås få mennesker, uten at de kjenner seg ensomme av den grunn. Jeg tror ikke nødvendigvis at løsningen er at man alltid skal fortsette å leve alene eller omgås få personer, men jeg tror at hvis man bygger opp en indre trygghet blir det også lettere å velge sitt eget liv. Vi mennesker er noen ganger likere enn vi tror, selv om de ytre omstendighetene er forskjellige. Alle kan ha det vondt inni seg, og alle kan bygge opp en indre trygghet. Det handler om hvordan man ser på seg selv, tror jeg. Jeg er enig. Og jeg tror ensomhetsfølelsen enkelte opplever selv om de har noen å være sammen med, er den verste. For da har man ingenting å se fram mot som kan løfte vekk det vonde. Slik også med generell nedstemthet. Hvis livet sett utenfra går på skinner, har man ikke noe "hvis bare" å trøste seg med. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg er enig. Og jeg tror ensomhetsfølelsen enkelte opplever selv om de har noen å være sammen med, er den verste. For da har man ingenting å se fram mot som kan løfte vekk det vonde. Slik også med generell nedstemthet. Hvis livet sett utenfra går på skinner, har man ikke noe "hvis bare" å trøste seg med. Ja. Og hvis man klarer å finne fram til hvor smerten egentlig sitter, og får gjort noe med den, så oppdager man at "hvis bare"-mantraet var en falsk redningsplanke. 0 Siter
Piraye Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Legg inn profil på spray kanskje? Eller drekke deg til mot og gå på byen som andre foreslo her. Bli med i en hundeklubb, annen klubb eller forening? Heheh, hundeklubber for et sommercrush?? Den var original! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.