Gjest mij Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 OK, det er varmt om dagen, det plager ikke meg så veldig, er nemlig blitt "frøsen" av meg i dette svangerskapet..! Er foreløpig 13+1. Det som er verst er den vanvittige mangelen på energi - og det er klart, når en sover 2-3 dupper om dagen blir man ikke sprekere. Men jeg har ikke mulighet til å holde meg i aktivitet en hel dag. Måtte jobbe litt i dag. Ble litt mer enn først planlagt, men likevel var det bare mine vanlige arbeidsoppgaver. Og etterpå.. herregud så sliten jeg er. Kom hjem ganske sent, klarte knapt gå opp trappene til 4. etg, og har bare ligget på sofaen med føttene høyt.. Uvel, svimmel, og med verk i lysken.. Og neste uke starter jeg på jobb igjen for fullt? Nei, jeg tror ikke det. Med en 2-åring og "husmorarbeid" på toppen (samboer er super, men jeg kan ikke bare grave meg ned heller). Må til lege og trygle om sykmelding skjønner jeg, 50% kanskje, og det er noe av det mest ubehagelige jeg vet! Selv om jeg har god grunn... :-( Omplassering på jobb er vanskelig, det er ikke så mange alternativer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239739-noe-av-det-mest-ubehagelige-jeg-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Ja...hvor blir denne energien man prøver å samle opp egentlig av... Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver. Jeg var vel ca. så langt som du er kommet nå når jeg gikk ned i litt redusert stilling. Jordmor rådet meg til å ta det opp med legen min, jeg hadde ingen ting igjen av krefter og energi når jeg kom fra jobb. Ville bare sove... Det er nærmest umulig med ei på 5 år i huset og samboeren som i den perioden var hjemme bare 2-3 kvelder i uka pga jobben. Løsningen ble at jeg ble 40 % sykmeldt og gikk redusert tid på jobb hver dag. Jeg kunne ta det mer med ro om morgenen, sove en liten time ekstra da, og jeg gikk hjem tidligere på ettermiddagen og slappet av og samlet ny energi før jeg hentet snuppa i barnehagen. Dette fungerte veldig bra for meg, og det fungerte på jobb også. Jeg reduserte selvfølgelig på arbeidsmengden, det tok litt tid før alle skjønte at jeg ikke klarte å gjøre like mye som før, men det gikk seg nå til etterhvert. Arbeidsplassen min fikk på denne måten tid å få inn vikar som kunne overlappe for meg, i steden for at jeg kanskje plutselig hadde blitt 100 % sykmeldt litt senere i svangerskapet og borte "på et blunk". Ta deg en prat med legen din du. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239739-noe-av-det-mest-ubehagelige-jeg-vet/#findComment-1851359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegge Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 ang det med frøsen... jeg var gså d - men nå er jeg VARM! Er nå i uke 17 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239739-noe-av-det-mest-ubehagelige-jeg-vet/#findComment-1864970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.