Sofline Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Er det noen som vet hvor jeg får tak i det? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Tja..her kanskje: http://www.safecare.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=19_50&products_id=17 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Jeg tror det er mye billigere i sverige. Men er ikke helt sikker på hvilke butikker man får tak i det 0 Siter
Gjest Audiens Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Original pepperspray er forbudt i Norge. Morsks forslag er fint det, men det er ikke ordentlig pepperspray. Om du bor i Oslo, kan du gå innom Pentagon. Der har de det, så slipper du å vente på forsendelsen og betale porto. Men du, vær HELT sikker på at noen faktisk vil deg fysisk vondt før du bruker dette. En bekjent av meg ante fred og ingen fare da ei paranoid dame spraya i ansiktet hans for et par år siden. Han fikk fullstendig panikk og har forklart etterpå at det gjorde helt for jævlig vondt.. Dama hadde innbilt seg at han hadde fulgt etter henne over tid. (Dette var for øvrig midt på lyse dagen i Oslo sentrum...) Han hadde tilgitt henne etterpå, men samtidig kommet med en kraftig oppfordring til henne om å ta seg sammen. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg tror det er mye billigere i sverige. Men er ikke helt sikker på hvilke butikker man får tak i det http://www.google.no/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-36,GGLG:no&q=pepperspray 0 Siter
Gjest pepperspray Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Ekte pepperspray er forbudt i Norge. Det som kalles pepperspray på norske websider er ikke ekte pepperspray, men godkjent selvforvarsspray. Ekte pepperspray kan du bestille på nett bl.a. fra Tyskland. Søk på "pfefferspray" i google. Da får du masse treff på tyske sider. Men husk at det kan bli stoppet i tollen og du kan få trøbbel hvis du blir tatt. Det er heller ikke lov å bære ekte pepperspray.Du vil få en saftig bot og risikerer rettsak hvis du blir tatt med dette på deg. 0 Siter
petter smart Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Du bør heller kjøpe en godkjent forsvarsspray. Det er forbudt å ha/bruke pepperspray. Dvs at selv om en person faktisk prøver å overfalle deg så vil du bli bøtelagt av politiet dersom du bruker pepperspray. Du kan i tillegg bli erstatningspliktig da pepperspray kan medføre permanent skade. 0 Siter
McLoud Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Du bør heller kjøpe en godkjent forsvarsspray. Det er forbudt å ha/bruke pepperspray. Dvs at selv om en person faktisk prøver å overfalle deg så vil du bli bøtelagt av politiet dersom du bruker pepperspray. Du kan i tillegg bli erstatningspliktig da pepperspray kan medføre permanent skade. Permanent skade som? 0 Siter
petter smart Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Permanent skade som? Det kan skade netthinnene dine, og dermed synet. I enkelttilfeller har folk dødd etter å ha blitt utsatt for pepperspray. 0 Siter
McLoud Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det kan skade netthinnene dine, og dermed synet. I enkelttilfeller har folk dødd etter å ha blitt utsatt for pepperspray. Det er neppe sprayen i seg selv som har vært dødelig, men snarere den stressreasjonen som oppstår etter eksponering. En slik dødelig stressreaksjon kunne også like gjerne blitt framkalt av andre stoffer/situasjoner. 0 Siter
petter smart Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det er neppe sprayen i seg selv som har vært dødelig, men snarere den stressreasjonen som oppstår etter eksponering. En slik dødelig stressreaksjon kunne også like gjerne blitt framkalt av andre stoffer/situasjoner. Det er nok enten stress eller evt en allergisk reaksjon. Sannsynligheten er uansett svært liten. Men det kan skade synet ditt. 0 Siter
McLoud Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det er nok enten stress eller evt en allergisk reaksjon. Sannsynligheten er uansett svært liten. Men det kan skade synet ditt. Nå har 1000'vis av operative i min etat blitt eksponert for pepperspray "The Real Thing", og så langt kjenner jeg ikke til at noen har fått påvist synsskader. Irritasjoner over kortere tid, ja i få tilfeller. Men ikke skader. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Permanent skade som? Angst og mareritt. Øyet og synet er en viktig del av hjernen, den prioriterer sterkt å beskytte øynene, oppelver det som svært traumatisk at synet blir skadet eller smerter i øyet. Derfor er svie av pepper i øynene så effektivt; du glemmer alt annet så lenge du ikke kan se og det svir. Mange som har "fått noe i øyet" får sterk angst av det. Litt på siden: Hvis du ser inn i øyet, kan du se rett på hjernen; dvs synsnerven, som en gul flekk. Mannge får angst av å bli utsatt for vold og trusler også selvsagt, men det kommer i tillegg. 0 Siter
red Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Tyskland. Den 'forsvarssparyen' de selger i Norge er bare yalla og falsk trygghet 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Angst og mareritt. Øyet og synet er en viktig del av hjernen, den prioriterer sterkt å beskytte øynene, oppelver det som svært traumatisk at synet blir skadet eller smerter i øyet. Derfor er svie av pepper i øynene så effektivt; du glemmer alt annet så lenge du ikke kan se og det svir. Mange som har "fått noe i øyet" får sterk angst av det. Litt på siden: Hvis du ser inn i øyet, kan du se rett på hjernen; dvs synsnerven, som en gul flekk. Mannge får angst av å bli utsatt for vold og trusler også selvsagt, men det kommer i tillegg. Angst av å bli utsatt for vold og trusler som man selv har skyld i fordi man overfalder vedkommende som angriper en? :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Du bør heller kjøpe en godkjent forsvarsspray. Det er forbudt å ha/bruke pepperspray. Dvs at selv om en person faktisk prøver å overfalle deg så vil du bli bøtelagt av politiet dersom du bruker pepperspray. Du kan i tillegg bli erstatningspliktig da pepperspray kan medføre permanent skade. Bedre enn å bli voldtatt, men hvor kjøper man forsvarsspray? 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Ekte pepperspray er forbudt i Norge. Det som kalles pepperspray på norske websider er ikke ekte pepperspray, men godkjent selvforvarsspray. Ekte pepperspray kan du bestille på nett bl.a. fra Tyskland. Søk på "pfefferspray" i google. Da får du masse treff på tyske sider. Men husk at det kan bli stoppet i tollen og du kan få trøbbel hvis du blir tatt. Det er heller ikke lov å bære ekte pepperspray.Du vil få en saftig bot og risikerer rettsak hvis du blir tatt med dette på deg. Og hvor kjøper man denne selvforsvarssprayen da? Jeg er klar over at pepperspray er ulovlig, men heller det enn å bli voldtatt. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Original pepperspray er forbudt i Norge. Morsks forslag er fint det, men det er ikke ordentlig pepperspray. Om du bor i Oslo, kan du gå innom Pentagon. Der har de det, så slipper du å vente på forsendelsen og betale porto. Men du, vær HELT sikker på at noen faktisk vil deg fysisk vondt før du bruker dette. En bekjent av meg ante fred og ingen fare da ei paranoid dame spraya i ansiktet hans for et par år siden. Han fikk fullstendig panikk og har forklart etterpå at det gjorde helt for jævlig vondt.. Dama hadde innbilt seg at han hadde fulgt etter henne over tid. (Dette var for øvrig midt på lyse dagen i Oslo sentrum...) Han hadde tilgitt henne etterpå, men samtidig kommet med en kraftig oppfordring til henne om å ta seg sammen. Det er mer til når jeg skal gå gjennom byen midt på natta alene. (Og for å berolige kjæresten.) Jeg bor ikke i Oslo... 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Tja..her kanskje: http://www.safecare.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=19_50&products_id=17 Takk! Jeg visste ikke at det fantes noe alternativ til pepperspray. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.