Gjest nå i ferien Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg vil ikke gi for mye informasjon, men det har seg slik: vi leier et hus og det var en del av avtalen at vi skulle gjøre litt. Jeg har i grunnen nok med barn/husarbeid osv. Mannen min har ferie og da har han ferie, mens jeg mener han bør gjøre litt. Det eneste han gjør er å klippe plenen, og det når gresset nesten er for høyt til å klippes. Vi fikk paller for over ett år siden som skal sages opp til ved, og de står enda utenfor her. Det han helst gjør i ferien er å holde på med pc'en sin, og han har knapt vært utenfor døren. Skal jeg mase eller skal jeg blåse i det? Jeg makter ikke gjøre alt alene, og jeg vet ikke om jeg kan sage paller heller. Det forventes også at huset skal beises eller males i år. Ellers i året sier han at han ikke orker pga at han er sliten etter jobb. Hvordan fjerner jeg sopp fra husveggen? Høytrykksspyle eller vaske med kost? (Ps: jeg er ikke så kravstor tror jeg, for det eneste jeg ønsker er at han bidrar litt og at ikke alt ligger på meg.) 0 Siter
petter smart Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Han orker ikke etter jobb, og når han har ferie så har han ferie? Da blir det jo aldri gjort. Spør han når han mener det skal gjøres. Du bør vaske veggene med kraftvask (fås kjøpt på byggvareforretninger, evt et billigere alternativ på biltema o.l.) Du kan enten påføre den med svamp/rulle e.l. eller sprøyte det på med høytrykksspyler. Dekk til alle vinduer og metalloverflater. Skyll så godt etterpå med høytrykksspyleren. La det tørke noen dager (med sol 3-4 dager, ellers 1 uke). Veggen må være helt tørr før du maler. Hvis dere har masse sopp på veggen (er det svart er det jordslag). Da kan det lønne seg å påføre det med malerulle og skrubbe litt etterpå. 0 Siter
Gjest nå i ferien Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Han orker ikke etter jobb, og når han har ferie så har han ferie? Da blir det jo aldri gjort. Spør han når han mener det skal gjøres. Du bør vaske veggene med kraftvask (fås kjøpt på byggvareforretninger, evt et billigere alternativ på biltema o.l.) Du kan enten påføre den med svamp/rulle e.l. eller sprøyte det på med høytrykksspyler. Dekk til alle vinduer og metalloverflater. Skyll så godt etterpå med høytrykksspyleren. La det tørke noen dager (med sol 3-4 dager, ellers 1 uke). Veggen må være helt tørr før du maler. Hvis dere har masse sopp på veggen (er det svart er det jordslag). Da kan det lønne seg å påføre det med malerulle og skrubbe litt etterpå. Takk for svar! Nå er det meldt regn om noen dager, så da må det vel kanskje vente. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Har du spurt ham rett ut, og forlangt et klart svar, på HVA han mener han bør bidra med, og NÅR han har tenkt å gjøre det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.