cathlin Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg lurer på om du ville slutte å spise søtsaker om du mistet smakssansen? Hvis ingenting smaker noe, kan man like godt begynne å spise bare sunn mat? Bønner, salat og gulerotjuice. *filosoferer* 0 Siter
NeaNoor Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Tanten min mistet smakssansen for noen år siden og har enda ikke fått den tilbake. Husker vi diskuterte det med at det kanskje da kunne være det samme hva man spiste. Hun sa at det var det ikke. For selv om du ikke smaker noe, husker du jo hvordan ting smaker og har du lyst på sjokolade, blir det ikke det samme å spise en gulrot. Og tror nok det stemmer. 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Tanten min mistet smakssansen for noen år siden og har enda ikke fått den tilbake. Husker vi diskuterte det med at det kanskje da kunne være det samme hva man spiste. Hun sa at det var det ikke. For selv om du ikke smaker noe, husker du jo hvordan ting smaker og har du lyst på sjokolade, blir det ikke det samme å spise en gulrot. Og tror nok det stemmer. Det var interessant! For det er det samme jeg erfarer når jeg er forkjøla og mister smakssansen. Jeg husker hvordan brus smaker og drikker det selv om jeg ikke smaker noe. Bobler i munnen osv. Minnene om brus og sjokolade. Det er psykologi. Kanskje det handler om psykologi når man skal legge om kostholdet også? Hmmmm. Eller læring. Hvis man blir lært opp til at fruktspising er kos så koser man seg heller med frukt en sjokolade og is? 0 Siter
flisa Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det var interessant! For det er det samme jeg erfarer når jeg er forkjøla og mister smakssansen. Jeg husker hvordan brus smaker og drikker det selv om jeg ikke smaker noe. Bobler i munnen osv. Minnene om brus og sjokolade. Det er psykologi. Kanskje det handler om psykologi når man skal legge om kostholdet også? Hmmmm. Eller læring. Hvis man blir lært opp til at fruktspising er kos så koser man seg heller med frukt en sjokolade og is? Ja, derfor skal jeg forsøke hypnose - i sommer har faren min vært der for røyking (vanerøyker fra han var 12 år - er nå 63) han sluttet tvert!!! og det skal litt til - så jeg innbiller meg at det også må gå an med overspising. 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det var interessant! For det er det samme jeg erfarer når jeg er forkjøla og mister smakssansen. Jeg husker hvordan brus smaker og drikker det selv om jeg ikke smaker noe. Bobler i munnen osv. Minnene om brus og sjokolade. Det er psykologi. Kanskje det handler om psykologi når man skal legge om kostholdet også? Hmmmm. Eller læring. Hvis man blir lært opp til at fruktspising er kos så koser man seg heller med frukt en sjokolade og is? Hva med å dyppe gulroten i sjokolade..? Ellers er det full jubel her når ungene får hver sin hele agurk til "snop". Og heldigvis - de er ville etter godteri, så glad de er begeistret for sånt snop også Husker ellers en venninne's far, han sa alltid: mmm, det er sikkert kjemegodt!! - når de spiste middag osv.. 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Ja, derfor skal jeg forsøke hypnose - i sommer har faren min vært der for røyking (vanerøyker fra han var 12 år - er nå 63) han sluttet tvert!!! og det skal litt til - så jeg innbiller meg at det også må gå an med overspising. Oj! Jeg røyker. 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Oj! Jeg røyker. Jeg også. Men jeg Elsker mat!! Og jeg _smaker_ godt:) He he, dette kan visst tolkes flere veier 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Hva med å dyppe gulroten i sjokolade..? Ellers er det full jubel her når ungene får hver sin hele agurk til "snop". Og heldigvis - de er ville etter godteri, så glad de er begeistret for sånt snop også Husker ellers en venninne's far, han sa alltid: mmm, det er sikkert kjemegodt!! - når de spiste middag osv.. Men gulerøtter smaker jo godt! Jeg er ikke for å mikse grønnsaker med godteri. Så lur du er som har agurk som snop:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Jeg også. Men jeg Elsker mat!! Og jeg _smaker_ godt:) He he, dette kan visst tolkes flere veier Er røyking rett og slett en dårlig vane? 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Men gulerøtter smaker jo godt! Jeg er ikke for å mikse grønnsaker med godteri. Så lur du er som har agurk som snop:-) Glimter innimellom 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Er røyking rett og slett en dårlig vane? En veldig dårlig vane. (tenner meg en røyk). Tenker hver bidige kveld, at i morgen - da slutter jeg. Så går jeg nesten på veggene av røykesug. Og alt blir bedre når jeg får min tiltrengte nikotin. Untatt samvittigheten, selvkontrollen, helsa, you name it. Fy, så ekkelt. Noen Gode tips til å klare å slutte med sånn selvdestruerende uvane..? 0 Siter
Yia Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 En veldig dårlig vane. (tenner meg en røyk). Tenker hver bidige kveld, at i morgen - da slutter jeg. Så går jeg nesten på veggene av røykesug. Og alt blir bedre når jeg får min tiltrengte nikotin. Untatt samvittigheten, selvkontrollen, helsa, you name it. Fy, så ekkelt. Noen Gode tips til å klare å slutte med sånn selvdestruerende uvane..? Jeg og vil ha slike tips! Tror jeg må bli gravid før jeg klarer det, jeg. Sukk... 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg og vil ha slike tips! Tror jeg må bli gravid før jeg klarer det, jeg. Sukk... Jeg har også klart det hver gang jeg har blitt gravid. Da er det jo barnet i magen en tenker på. Men sånt tull å begynne igjen!! Blir sint på meg selv. Hater tanken på hva jeg gjør mot meg selv - og barna, sånn sett. Røyker mest utendørs, men likevel. Vil helst være sunn da, så jeg har større sjans til å bli gammel og grå. (gråere). Har også lyst til å oppleve å bli bestemor, blant annet. Skal tro om jeg klarte å skremme meg selv nok til å ikke røyke mer nå..? Hva med nikotintyggis - og/eller plaster, noen som har prøvd? 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 En veldig dårlig vane. (tenner meg en røyk). Tenker hver bidige kveld, at i morgen - da slutter jeg. Så går jeg nesten på veggene av røykesug. Og alt blir bedre når jeg får min tiltrengte nikotin. Untatt samvittigheten, selvkontrollen, helsa, you name it. Fy, så ekkelt. Noen Gode tips til å klare å slutte med sånn selvdestruerende uvane..? Har en ide om at man klarer det man vil:-) Etter denne ideen blir spørsmålet, -vil jeg slutte å røyke? Vil du? 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Har en ide om at man klarer det man vil:-) Etter denne ideen blir spørsmålet, -vil jeg slutte å røyke? Vil du? For et ubehagelig spørsmål da.. Prøver å være ærlig med meg selv her. Etter mye diskusjon med meg selv her, er svaret faktisk både ja og nei. Heller mest til ja-siden, jeg ønsker å slutte. Kanskje jeg ønsker å ønske _mer_ å slutte..? Oi, den var dyp;) Enn du da? 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 For et ubehagelig spørsmål da.. Prøver å være ærlig med meg selv her. Etter mye diskusjon med meg selv her, er svaret faktisk både ja og nei. Heller mest til ja-siden, jeg ønsker å slutte. Kanskje jeg ønsker å ønske _mer_ å slutte..? Oi, den var dyp;) Enn du da? *nikker* Samme her. Jeg ønsker at jeg kunne ønsker fult ut å slutte og røyke. Så er det bare å finne ut hva ja og nei siden består av, og ta tak i nei siden, og støtte ja siden! 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 *nikker* Samme her. Jeg ønsker at jeg kunne ønsker fult ut å slutte og røyke. Så er det bare å finne ut hva ja og nei siden består av, og ta tak i nei siden, og støtte ja siden! Ser veldig enkelt ut når du skiver det sånn.. Kanskje en ide å faktisk skrive ned ja-siden og nei-siden, og jobbe derifra..? 0 Siter
Yia Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har også klart det hver gang jeg har blitt gravid. Da er det jo barnet i magen en tenker på. Men sånt tull å begynne igjen!! Blir sint på meg selv. Hater tanken på hva jeg gjør mot meg selv - og barna, sånn sett. Røyker mest utendørs, men likevel. Vil helst være sunn da, så jeg har større sjans til å bli gammel og grå. (gråere). Har også lyst til å oppleve å bli bestemor, blant annet. Skal tro om jeg klarte å skremme meg selv nok til å ikke røyke mer nå..? Hva med nikotintyggis - og/eller plaster, noen som har prøvd? Plaster funket i en uke, da knakk viljestyrken. Det tar jo fysiske suget, da. Jeg har aldri vært gravid, men jeg håper jeg skal klare det da. Men det blir vel med meg som de fleste andre, begynner igjen senere. Lykke til! 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Plaster funket i en uke, da knakk viljestyrken. Det tar jo fysiske suget, da. Jeg har aldri vært gravid, men jeg håper jeg skal klare det da. Men det blir vel med meg som de fleste andre, begynner igjen senere. Lykke til! Takker så mye! Er nok forsøket verdt, kanskje jeg tar turen innom apoteket.. Viljestyrken er ikke enkel å sloss med, men om plasteret/tyggisen hjelper mot det verste suget, KAN det jo kanskje gå.(?). Håper vi klarer det. Lykke til med å bli gravid iallefall!! 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Ser veldig enkelt ut når du skiver det sånn.. Kanskje en ide å faktisk skrive ned ja-siden og nei-siden, og jobbe derifra..? Ja, hadde vært kult om det var så enkelt:-) Men jeg har ikke prøvd det selv. I tillegg tror jeg man må regne med å holde ut et visst fysisk og psykisk ubehag når man slutter. Jeg gidder ikke å prøve halvveis på å slutte før jeg vil det nok til å klare det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.