bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Ja, hadde vært kult om det var så enkelt:-) Men jeg har ikke prøvd det selv. I tillegg tror jeg man må regne med å holde ut et visst fysisk og psykisk ubehag når man slutter. Jeg gidder ikke å prøve halvveis på å slutte før jeg vil det nok til å klare det. Du sier noe der. Jeg er så fæl til å finne datoer; etter den og den datoen skal jeg slutte.. Neste gang skal jeg være mer motivert. Da skal jeg ha klart både tyggis, plaster, penn og papir - og selvsagt finne en egnet dato 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Du sier noe der. Jeg er så fæl til å finne datoer; etter den og den datoen skal jeg slutte.. Neste gang skal jeg være mer motivert. Da skal jeg ha klart både tyggis, plaster, penn og papir - og selvsagt finne en egnet dato Og smokk;-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg vet ikke... Men man kan forandre smak. Hvis du spiser mye godteri, bruker mye sukker i te, på jordbær, drikker mye brus osv så vil smaksløkene synes at frukt, usukret fruktte, og bær ikke er spesielt søtt.Og du vil stadig få behov for større mengder sukker/snop, før du føler deg fornøyd. Men hvis du kutter ut sukkervarer en stund, vil du kjenne at frukt er veldig søtt, og en bit sjokolade er kjempesøtt!! 0 Siter
Yia Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Takker så mye! Er nok forsøket verdt, kanskje jeg tar turen innom apoteket.. Viljestyrken er ikke enkel å sloss med, men om plasteret/tyggisen hjelper mot det verste suget, KAN det jo kanskje gå.(?). Håper vi klarer det. Lykke til med å bli gravid iallefall!! Tusen takk, jeg skal nok vente litt med graviditeten, komme litt lenger med utdanningen først, men jeg gleder meg til å begynne å prøve! Håper plaster virker på deg, da! Skal krysse fingre for viljestyrken din! Ellers tror jeg faktisk hypnose kan virke, ikke det at jeg har prøvd, men det sitter jo litt i hodet dette her?! 0 Siter
cathlin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Jeg vet ikke... Men man kan forandre smak. Hvis du spiser mye godteri, bruker mye sukker i te, på jordbær, drikker mye brus osv så vil smaksløkene synes at frukt, usukret fruktte, og bær ikke er spesielt søtt.Og du vil stadig få behov for større mengder sukker/snop, før du føler deg fornøyd. Men hvis du kutter ut sukkervarer en stund, vil du kjenne at frukt er veldig søtt, og en bit sjokolade er kjempesøtt!! Så smaken kan forandres. Lurer på hva man trenger smakssansen til egentlig. Du sier at hvis jeg er forkjølt og ikke kan smake og jeg tror jeg drikker brus med bobler, men at det egentlig er farris så vil jeg merke at jeg trenger mer sukker? 0 Siter
org Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Tanten min mistet smakssansen for noen år siden og har enda ikke fått den tilbake. Husker vi diskuterte det med at det kanskje da kunne være det samme hva man spiste. Hun sa at det var det ikke. For selv om du ikke smaker noe, husker du jo hvordan ting smaker og har du lyst på sjokolade, blir det ikke det samme å spise en gulrot. Og tror nok det stemmer. Og vi bruker øynene når vi spiser. Maten må se god ut, se ut som det vi har lyst på. Men hvorfor er gulerotjuice så fælt? 0 Siter
bouenas Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Tusen takk, jeg skal nok vente litt med graviditeten, komme litt lenger med utdanningen først, men jeg gleder meg til å begynne å prøve! Håper plaster virker på deg, da! Skal krysse fingre for viljestyrken din! Ellers tror jeg faktisk hypnose kan virke, ikke det at jeg har prøvd, men det sitter jo litt i hodet dette her?! Takker så mye, trenger nok det! Hypnose sies å være nyttig til så mangt, men må si jeg vegrer meg. Høres rett og slett litt skummelt ut. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Så smaken kan forandres. Lurer på hva man trenger smakssansen til egentlig. Du sier at hvis jeg er forkjølt og ikke kan smake og jeg tror jeg drikker brus med bobler, men at det egentlig er farris så vil jeg merke at jeg trenger mer sukker? nei, det var ikke det jeg sa. Men et kosthold med mye sukker, gjør at sukkersmaken dempes og det må mer sukker til for å oppfattes som søtt. Har du så lite smakssans som forkjølt at du ikke merker at du drikker farris eller cola!!? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 De færreste mister vel -helt- smakssansen. Kanskje kan de kjenne veldig sterke smaker, og vil dermed prøve å finne flest mulig av dem. Om jeg absolutt ikke hadde hatt noen form for smakssans, så ville jeg vel heller gått etter konsistens. Og hva som kjennes godt i munnen i ettertid. Knekkebrød feks, det setter seg fast i tennene, og man kan bli tørr i munnen. Det har jo ingenting med smakssans å gjøre, og vil nok bli mye tydeligere om jeg ikke kjente smaken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.