Gjest Inspireret Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Som skrevet i en tråd lenger ned. Hva synes dere om problemstillingen? 0 Siter
Gjest Lena B Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg syns det i utgangspunktet er helt greit. At folk tar selvstendige og reflekterte valg, må vell være en fin ting. 0 Siter
Babette Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Dem om det. Kjærligheten kan ha ulik innpakning. 0 Siter
siouxie Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg synes det er ekkelt. Jeg tenker at den gamle mannen sikkert er umoden og ikke takler voksne kvinner, og at den unge jenta har vokst opp uten en ordentlig farsfigur. Fordomsfullt ja, men sånn er det. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg synes ikke noe om det. Joda, folk må få ta sine egne valg og alt det der. Men tenker samtidig at noe må være feil her. Jeg kunne ALDRI falt for en som var 40 år eldre. Og hva i alle dager har de til felles? Han må da komme mye bedre ut av situasjonen enn det hun gjør. 0 Siter
Gjest Inspireret Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Dem om det. Kjærligheten kan ha ulik innpakning. Det var ikke kjærlighet sies det, men heftig sex døgnet rundt med påfølgende arb.uhell. 0 Siter
Babette Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg synes ikke noe om det. Joda, folk må få ta sine egne valg og alt det der. Men tenker samtidig at noe må være feil her. Jeg kunne ALDRI falt for en som var 40 år eldre. Og hva i alle dager har de til felles? Han må da komme mye bedre ut av situasjonen enn det hun gjør. Hvis begge er voksne, kan man vel ha akkurat de samme interessene felles selv om aldersforskjellen er stor. Eksempelvis film, teater, musikk, litteratur, sex, politikk og samfunn, friluftsliv og trening. En 60-åring kan godt være som en 20-åring inni hodet sitt, og bli overrasket hver gang han ser seg i speilet. 0 Siter
Babette Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det var ikke kjærlighet sies det, men heftig sex døgnet rundt med påfølgende arb.uhell. Jo, men gjaldt ikke spørsmålet generelt, ikke bare et spesielt enkelttilfelle? Det er jo ingenting i veien for at kjærlighet kan oppstå med stor aldersforskjell. Jeg synes også man skal være forsiktig med å dytte på folk farskomplekser eller ulike "diagnoser" om de velger utradisjonelt. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hvis begge er voksne, kan man vel ha akkurat de samme interessene felles selv om aldersforskjellen er stor. Eksempelvis film, teater, musikk, litteratur, sex, politikk og samfunn, friluftsliv og trening. En 60-åring kan godt være som en 20-åring inni hodet sitt, og bli overrasket hver gang han ser seg i speilet. Jo, kanskje, men de er vel på to helt forskjellige plasser i livet. 0 Siter
flisa Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Dette er jo en 60-åring som akkurat har blitt far: http://newsfromrussia.com/science/2005/11/28/68682.html det er jo forskjell på dem 0 Siter
Gjest Inspireret Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jo, men gjaldt ikke spørsmålet generelt, ikke bare et spesielt enkelttilfelle? Det er jo ingenting i veien for at kjærlighet kan oppstå med stor aldersforskjell. Jeg synes også man skal være forsiktig med å dytte på folk farskomplekser eller ulike "diagnoser" om de velger utradisjonelt. Jo det gjorde vel egentlig det. Må bare si at jeg synes det for meg virker litt pedofilt når en 60-åring har seg med en 20-åring. Jeg grøsser med tanke på de to i full sengeaktivitet, samtidig må folk få gjøre som de vil, men jeg får bare så ekle bilder oppi hodet. Jeg vet a det ikke er pedofili, men det føles sånn. Tenk om det var ens egen 20-årige datter som hadde en 60-årig elsker? Uff uff uff, det blir for meg kvalmt. 0 Siter
Gjest Inspireret Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Dette er jo en 60-åring som akkurat har blitt far: http://newsfromrussia.com/science/2005/11/28/68682.html det er jo forskjell på dem Han der opererte der ja, det var en annen utgave av 60. Han det var hintet til i et annet innlegg så visstnok 20 år eldre ut enn sine 60, ikke 20 år yngre som Roddeboy. 0 Siter
Gjest Inspireret Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Han der opererte der ja, det var en annen utgave av 60. Han det var hintet til i et annet innlegg så visstnok 20 år eldre ut enn sine 60, ikke 20 år yngre som Roddeboy. Men så er vel mammaen til Roddeboys unge rundt 40 år også, er hun ikke? 0 Siter
Babette Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jo det gjorde vel egentlig det. Må bare si at jeg synes det for meg virker litt pedofilt når en 60-åring har seg med en 20-åring. Jeg grøsser med tanke på de to i full sengeaktivitet, samtidig må folk få gjøre som de vil, men jeg får bare så ekle bilder oppi hodet. Jeg vet a det ikke er pedofili, men det føles sånn. Tenk om det var ens egen 20-årige datter som hadde en 60-årig elsker? Uff uff uff, det blir for meg kvalmt. Jeg er enig i det siste du skriver. Jeg mener alltid "dem om det" og "la oss ikke dømme" så lenge jeg bare leser eller hører om det, men nært innpå meg kan jeg også få problemer med det. Eller rettere sagt kan jeg godt forstå at man kan forelske seg i en på 20 eller 60, men jeg ville få store problemer med å godta en svigersønn eldre enn meg selv hvis jeg hadde hatt en datter på 20. Hehe, er det dette man kaller dobbeltmoral? 0 Siter
Gjest Inspireret Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg er enig i det siste du skriver. Jeg mener alltid "dem om det" og "la oss ikke dømme" så lenge jeg bare leser eller hører om det, men nært innpå meg kan jeg også få problemer med det. Eller rettere sagt kan jeg godt forstå at man kan forelske seg i en på 20 eller 60, men jeg ville få store problemer med å godta en svigersønn eldre enn meg selv hvis jeg hadde hatt en datter på 20. Hehe, er det dette man kaller dobbeltmoral? Vi har nok en liten dobbeltmoralist gjemt langt inni oss alle som en når det kommer til stykket. Jeg har alltid vært tilhenger av at folk får gjøre som det passer dem sjøl, uten at andre skal bry seg. Og samtidig da, så får jeg disse ekle bildene i hodet nå, og ville fått store problemer med å svelge en slik situasjon om det gjaldt mine egne barn. Har kansje en bit å jobbe med fremdeles? 0 Siter
petter smart Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Pussig at alle "kjerringene" som svarer her kun svarer ut fra at det er aldersforskjellen som er et evt problem. Ingen tenker på det stakkars barnet som vil få en eldgammel far. Tenk deg konfirmasjonen med en far på 74. Forholdet mellom mor og far må være såpass rart at jeg tror barnet vil lide pga dette også. 0 Siter
fresja Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Pussig at alle "kjerringene" som svarer her kun svarer ut fra at det er aldersforskjellen som er et evt problem. Ingen tenker på det stakkars barnet som vil få en eldgammel far. Tenk deg konfirmasjonen med en far på 74. Forholdet mellom mor og far må være såpass rart at jeg tror barnet vil lide pga dette også. Det finnes en del konfirmanter med far i 75-årsalderen. Men da er gjerne mora rundt 60 år. 0 Siter
fresja Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg skjønner at de kan falle for en annen. Jeg kjenner en som har passert 60, men ser ut son en "ungdom". Men når aldersforskjellen er så stor, burde de kuttet ut før følelsene ble for sterke. Iallfall den gamle parten burde ta til vett. Jenta var jo tenåring da de møttes. 0 Siter
flisa Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Det finnes en del konfirmanter med far i 75-årsalderen. Men da er gjerne mora rundt 60 år. Ja - *host* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.