nullselvtillit Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har nå møtt veggen fullstendig etter mange år med dårlig selvtillit og dårlig skolegang. Saken er at jeg fikk hjernerystelse og hukommelsestap etter en ulykke for noen år siden. Siden den gang har jeg ikke klart å fullføre noen som helst studier som jeg har prøvd meg på. I tillegg sliter jeg med overvekt som gir meg dårlig selvtillit og at jeg holder meg unna folk. (i tillegg til at jeg ikke får meg jobber) Jeg har problemer med å huske, og det gir utslag i eksamener ol som jeg ikke får til. Jeg ser ingen annen mulighet enn å slutte på studiet jeg går nå. Eksamen gikk ræva igjen til sommeren. Har jeg rett på noen som helst støtte av et el annet slag for å klare meg i hverdagen? 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Hvis du ikke klarer å studere og ikke klarer å jobbe er det sosialen i første omgang som kan hjelpe deg. Når du har vært sykemeldt i 52 uker kan du ha rett på rehabiliteringspenger hvis du går til behandling og at denne behandlingen vil hjelpe deg tilbake til arbeid. Etter en stund på rehabiliteringspenger kan du forsøke attføring. 0 Siter
soleil Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=rehabiliteringspenger Du kan ha rett på rehabiliteringspenger etter bestemmelsen om studenter. Kommer an på om du er under behandling, din alder oog sykdommens alvorlighet bla. Du kan også søke Husbankens bostøtte. I påvente av svar fra trygdekontor på dette må du søke sosialhjelp dersom du ikke har andre rettigheter. Har du meldt fra om skaden til forsikringsselskapet? Mulig du kan ha rett på skadeerstatning fra motparten om det var andre involvert i ulykken eller om du er forsikret selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.