hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg liker en flaske sånn som start på ett vorspiel, men ikke mer, da blir jeg uggen. Men vodka med eplesmak, blandet med masse knust is, og sour mix er ganske godt. Den mixen har jeg ikke smakt. Jeg kan kun drikke en sort drikke, for ellers så blir jeg så dårlig dagen etter....:S 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Den mixen har jeg ikke smakt. Jeg kan kun drikke en sort drikke, for ellers så blir jeg så dårlig dagen etter....:S Sukk, jeg drakk alt for mye rødvin i går kveld, og synes og erindre at vi planla fest i kveld. Det frister ikke akkurat nå, men jeg kvikner nok til utover dagen ) Vodka, pepino (fruktvin med kaktus), sprite og masse isbiter er også godt, og veldig friskt. Men det tryggeste er jo og holde seg til ting man tåler da ) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Sukk, jeg drakk alt for mye rødvin i går kveld, og synes og erindre at vi planla fest i kveld. Det frister ikke akkurat nå, men jeg kvikner nok til utover dagen ) Vodka, pepino (fruktvin med kaktus), sprite og masse isbiter er også godt, og veldig friskt. Men det tryggeste er jo og holde seg til ting man tåler da ) Det har jeg også funnet ut, så nå kan jeg drikke uten å bli dårlig! + jeg drikker vann og cola også og er våken en stund før jeg legger meg. Men... ved en fest i sommer drakk jeg bacardi og sitronbrus, og da blandet jeg visst for sterkt osv. Om jeg drikker smirnoff ice vet jeg hvor mye jeg tåler. 0 Siter
Babette Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Øl, rødvin, hvitvin, gin og tonic, konjakk. Whisky smaker bensin, og rusbrus er bare skvip, synes jeg. For ikke å snakke om søt likør, som baileys. Jeg er generelt ikke noe glad i søtsmak. 0 Siter
Babette Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Sukk, jeg drakk alt for mye rødvin i går kveld, og synes og erindre at vi planla fest i kveld. Det frister ikke akkurat nå, men jeg kvikner nok til utover dagen ) Vodka, pepino (fruktvin med kaktus), sprite og masse isbiter er også godt, og veldig friskt. Men det tryggeste er jo og holde seg til ting man tåler da ) Kjære Shira. Ta nå ikke dette ille opp, men du skriver konsekvent 'og' der det skal være infinitivsmerke 'å'. Jeg føler meg kallet til å si fra. Og i fall du måtte få behov for diskresjon, kan man lett "avsløre" seg på slike ting. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Øl, rødvin, hvitvin, gin og tonic, konjakk. Whisky smaker bensin, og rusbrus er bare skvip, synes jeg. For ikke å snakke om søt likør, som baileys. Jeg er generelt ikke noe glad i søtsmak. Hehe, jeg kan ikke drikke så mye sterkere enn "skvip" mens en venninne må sprite de opp "litt"... 0 Siter
Babette Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Hehe, jeg kan ikke drikke så mye sterkere enn "skvip" mens en venninne må sprite de opp "litt"... Skvipet blir altfor søtt for meg. Jeg er så utrolig glad i pils, kunne gjerne drikke det hver dag til middag. Men det bør man jo ikke. Drikker haren øl? Det er vel svakere enn skvipet? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Kjære Shira. Ta nå ikke dette ille opp, men du skriver konsekvent 'og' der det skal være infinitivsmerke 'å'. Jeg føler meg kallet til å si fra. Og i fall du måtte få behov for diskresjon, kan man lett "avsløre" seg på slike ting. Helt i orden at du sier ifra. Jeg har nevnt dette tidligere i tråder om rettskriving, at jeg får ikke taket på dette med "og" og "å". Har alltid hatt dette problemet, hadde alltid masse røde prikker på stilene mine på skolen ) Nå er det svært sjelden jeg ikke bruker nicket mitt, så i den sammenhengen har det ikke noe og si for meg. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Skvipet blir altfor søtt for meg. Jeg er så utrolig glad i pils, kunne gjerne drikke det hver dag til middag. Men det bør man jo ikke. Drikker haren øl? Det er vel svakere enn skvipet? Haren blir dårlig av øl.... Så da blir det helst smirnoff ice; det tåler jeg. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Det har jeg også funnet ut, så nå kan jeg drikke uten å bli dårlig! + jeg drikker vann og cola også og er våken en stund før jeg legger meg. Men... ved en fest i sommer drakk jeg bacardi og sitronbrus, og da blandet jeg visst for sterkt osv. Om jeg drikker smirnoff ice vet jeg hvor mye jeg tåler. Noen ganger blir det for sterkt, de fleste har nok vært borti det en eller flere ganger ) 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Skål! (Eh... det var nok litt tidlig på morgenen til en skål, og dessuten sitter jeg her men en yoghurt...) He he...Ikke noe øl på meg på en stund heller 0 Siter
Babette Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Haren blir dårlig av øl.... Så da blir det helst smirnoff ice; det tåler jeg. Det er fælt å bli dårlig av alkohol. Jeg føler regelen om "øl og vin, den er fin, vin og øl, det blir krøll". Altså rekkefølgen er viktig hvis man blander. Jegermeister som schnaps sammen med øl er livsfarlig. Da blir jeg garantert dårlig. 0 Siter
Babette Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Helt i orden at du sier ifra. Jeg har nevnt dette tidligere i tråder om rettskriving, at jeg får ikke taket på dette med "og" og "å". Har alltid hatt dette problemet, hadde alltid masse røde prikker på stilene mine på skolen ) Nå er det svært sjelden jeg ikke bruker nicket mitt, så i den sammenhengen har det ikke noe og si for meg. Så fint at du tåler å bli korrigert! Hvis du har lyst på en liten huskeregel, skal det være 'å' der du kan erstatte dette med 'at', slik det ble brukt i gammelt språk og fortsatt brukes på svensk. Og tilsvarende kan du erstatte 'og' med 'pluss'. Slik: "Jeg har lyst til at lære". Her blir det dermed å. Men: "I dag har det regnet pluss snødd hele dagen". Her blir det og. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Det er fælt å bli dårlig av alkohol. Jeg føler regelen om "øl og vin, den er fin, vin og øl, det blir krøll". Altså rekkefølgen er viktig hvis man blander. Jegermeister som schnaps sammen med øl er livsfarlig. Da blir jeg garantert dårlig. "Vin og øl blir søl" har jeg hørt. Men jeg kan ikke smake noe annet en gang, så jeg holder meg til planen min... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1154083812' post='3222341] He he...Ikke noe øl på meg på en stund heller Så da er det alkoholf(avo)ritt i helgen? Ute i går? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Så fint at du tåler å bli korrigert! Hvis du har lyst på en liten huskeregel, skal det være 'å' der du kan erstatte dette med 'at', slik det ble brukt i gammelt språk og fortsatt brukes på svensk. Og tilsvarende kan du erstatte 'og' med 'pluss'. Slik: "Jeg har lyst til at lære". Her blir det dermed å. Men: "I dag har det regnet pluss snødd hele dagen". Her blir det og. Jeg tåler det meste jeg du ) Huskeregler er fine, men akk så vanskelige og huske ;-) Skal prøve, men gir ingen garantier. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Så da er det alkoholf(avo)ritt i helgen? Ute i går? Ikke noe ut på meg framover 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1154086694' post='3222400] Ikke noe ut på meg framover Ehm.... har du en bolle i ovnen? 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Ehm.... har du en bolle i ovnen? He he...NEI! Er det så rart at jeg vil være edru en periode? *LOL* 0 Siter
amber sun Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Du har jo også din helt egen spesielle variant av baileysen, om du forstår hva jeg mener..... hehe er det bord-baileys du tenker på? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.