Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg liker en flaske sånn som start på ett vorspiel, men ikke mer, da blir jeg uggen.

Men vodka med eplesmak, blandet med masse knust is, og sour mix er ganske godt.

Den mixen har jeg ikke smakt. Jeg kan kun drikke en sort drikke, for ellers så blir jeg så dårlig dagen etter....:S

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

11

• Babette

5

• amber sun

4

• Angelica :o)

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12
Skrevet

Den mixen har jeg ikke smakt. Jeg kan kun drikke en sort drikke, for ellers så blir jeg så dårlig dagen etter....:S

Sukk, jeg drakk alt for mye rødvin i går kveld, og synes og erindre at vi planla fest i kveld. Det frister ikke akkurat nå, men jeg kvikner nok til utover dagen :o)

Vodka, pepino (fruktvin med kaktus), sprite og masse isbiter er også godt, og veldig friskt.

Men det tryggeste er jo og holde seg til ting man tåler da :o)

hare1365380455
Skrevet

Sukk, jeg drakk alt for mye rødvin i går kveld, og synes og erindre at vi planla fest i kveld. Det frister ikke akkurat nå, men jeg kvikner nok til utover dagen :o)

Vodka, pepino (fruktvin med kaktus), sprite og masse isbiter er også godt, og veldig friskt.

Det har jeg også funnet ut, så nå kan jeg drikke uten å bli dårlig! + jeg drikker vann og cola også og er våken en stund før jeg legger meg. Men... ved en fest i sommer drakk jeg bacardi og sitronbrus, og da blandet jeg visst for sterkt osv. Om jeg drikker smirnoff ice vet jeg hvor mye jeg tåler.

Skrevet

Øl, rødvin, hvitvin, gin og tonic, konjakk.

Whisky smaker bensin, og rusbrus er bare skvip, synes jeg. For ikke å snakke om søt likør, som baileys. Jeg er generelt ikke noe glad i søtsmak.

Skrevet

Kjære Shira.

Ta nå ikke dette ille opp, men du skriver konsekvent 'og' der det skal være infinitivsmerke 'å'.

Jeg føler meg kallet til å si fra. Og i fall du måtte få behov for diskresjon, kan man lett "avsløre" seg på slike ting.

hare1365380455
Skrevet

Øl, rødvin, hvitvin, gin og tonic, konjakk.

Whisky smaker bensin, og rusbrus er bare skvip, synes jeg. For ikke å snakke om søt likør, som baileys. Jeg er generelt ikke noe glad i søtsmak.

Hehe, jeg kan ikke drikke så mye sterkere enn "skvip" mens en venninne må sprite de opp "litt"... :)

Skrevet

Hehe, jeg kan ikke drikke så mye sterkere enn "skvip" mens en venninne må sprite de opp "litt"... :)

Skvipet blir altfor søtt for meg. Jeg er så utrolig glad i pils, kunne gjerne drikke det hver dag til middag. Men det bør man jo ikke.

Drikker haren øl? Det er vel svakere enn skvipet?

Gjest Shira12
Skrevet

Kjære Shira.

Ta nå ikke dette ille opp, men du skriver konsekvent 'og' der det skal være infinitivsmerke 'å'.

Jeg føler meg kallet til å si fra. Og i fall du måtte få behov for diskresjon, kan man lett "avsløre" seg på slike ting.

Helt i orden at du sier ifra. Jeg har nevnt dette tidligere i tråder om rettskriving, at jeg får ikke taket på dette med "og" og "å".

Har alltid hatt dette problemet, hadde alltid masse røde prikker på stilene mine på skolen :o)

Nå er det svært sjelden jeg ikke bruker nicket mitt, så i den sammenhengen har det ikke noe og si for meg.

hare1365380455
Skrevet

Skvipet blir altfor søtt for meg. Jeg er så utrolig glad i pils, kunne gjerne drikke det hver dag til middag. Men det bør man jo ikke.

Drikker haren øl? Det er vel svakere enn skvipet?

Haren blir dårlig av øl.... Så da blir det helst smirnoff ice; det tåler jeg. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Det har jeg også funnet ut, så nå kan jeg drikke uten å bli dårlig! + jeg drikker vann og cola også og er våken en stund før jeg legger meg. Men... ved en fest i sommer drakk jeg bacardi og sitronbrus, og da blandet jeg visst for sterkt osv. Om jeg drikker smirnoff ice vet jeg hvor mye jeg tåler.

Noen ganger blir det for sterkt, de fleste har nok vært borti det en eller flere ganger :o)

Angelica :o)
Skrevet

Skål! (Eh... det var nok litt tidlig på morgenen til en skål, og dessuten sitter jeg her men en yoghurt...) :D

He he...Ikke noe øl på meg på en stund heller :)

Skrevet

Haren blir dårlig av øl.... Så da blir det helst smirnoff ice; det tåler jeg. :)

Det er fælt å bli dårlig av alkohol. Jeg føler regelen om "øl og vin, den er fin, vin og øl, det blir krøll". Altså rekkefølgen er viktig hvis man blander.

Jegermeister som schnaps sammen med øl er livsfarlig. Da blir jeg garantert dårlig.

Skrevet

Helt i orden at du sier ifra. Jeg har nevnt dette tidligere i tråder om rettskriving, at jeg får ikke taket på dette med "og" og "å".

Har alltid hatt dette problemet, hadde alltid masse røde prikker på stilene mine på skolen :o)

Nå er det svært sjelden jeg ikke bruker nicket mitt, så i den sammenhengen har det ikke noe og si for meg.

Så fint at du tåler å bli korrigert!

Hvis du har lyst på en liten huskeregel, skal det være 'å' der du kan erstatte dette med 'at', slik det ble brukt i gammelt språk og fortsatt brukes på svensk.

Og tilsvarende kan du erstatte 'og' med 'pluss'.

Slik:

"Jeg har lyst til at lære". Her blir det dermed å.

Men:

"I dag har det regnet pluss snødd hele dagen". Her blir det og.

hare1365380455
Skrevet

Det er fælt å bli dårlig av alkohol. Jeg føler regelen om "øl og vin, den er fin, vin og øl, det blir krøll". Altså rekkefølgen er viktig hvis man blander.

Jegermeister som schnaps sammen med øl er livsfarlig. Da blir jeg garantert dårlig.

"Vin og øl blir søl" har jeg hørt. Men jeg kan ikke smake noe annet en gang, så jeg holder meg til planen min...;)

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154083812' post='3222341]

He he...Ikke noe øl på meg på en stund heller :)

Så da er det alkoholf(avo)ritt i helgen?

Ute i går? :)

Gjest Shira12
Skrevet

Så fint at du tåler å bli korrigert!

Hvis du har lyst på en liten huskeregel, skal det være 'å' der du kan erstatte dette med 'at', slik det ble brukt i gammelt språk og fortsatt brukes på svensk.

Og tilsvarende kan du erstatte 'og' med 'pluss'.

Slik:

"Jeg har lyst til at lære". Her blir det dermed å.

Men:

"I dag har det regnet pluss snødd hele dagen". Her blir det og.

Jeg tåler det meste jeg du :o)

Huskeregler er fine, men akk så vanskelige og huske ;-)

Skal prøve, men gir ingen garantier.

Skrevet

Så da er det alkoholf(avo)ritt i helgen?

Ute i går? :)

Ikke noe ut på meg framover ;)

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154086694' post='3222400]

Ikke noe ut på meg framover ;)

Ehm.... har du en bolle i ovnen?

Skrevet

Ehm.... har du en bolle i ovnen?

He he...NEI!

Er det så rart at jeg vil være edru en periode? *LOL*

Skrevet

Du har jo også din helt egen spesielle variant av baileysen, om du forstår hva jeg mener.....;)

hehe er det bord-baileys du tenker på?

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...