Gå til innhold

Hvordan holde plantene levende i 2 uker?

Anbefalte innlegg

Gjest genda
Skrevet

Skal reise på ferie, og har ingen til å vanne plantene både inne og ute. Har du et tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest ingen god ide
Skrevet

har du badekar?

angående badekar:

hørte om noen som la avispapir i badekaret med plantene oppå,samt fylte i litt vann og satte i proppa.

da de kom hjem fra ferie var hele huset vannskadet,fordi det ble lekkasje fra krana,og avispapiret ble bløtet opp og tettet sluket.(det rant vann m oppbløtet avispapir over kanten på badekaret)

Gjest god sommer
Skrevet

har du noen baljer,plastesker el.lignende,kan du sette plantene oppi m ed litt avispapir under og vann(ikke så mye vann at de drukner) sett eskene/baljene på et kjøligst mulig sted i huset,for å unngå for mye fordampning.

Skrevet

I år stod plantene mine for seg selv i stuen i tre uker. De fleste overlevde, kanskje fordi det er veldig lite sol i min stue. Jeg satte flasker fulle med vann på hode i noen av pottene. Satte blomstene vekk fra vinduene.

Enkelte år har jeg satt plantene i badekaret, og det har gått fint.

Jeg ser at noen har lagt en slange langs en rekke med planter ute. I slangen er det stukket små hull.

Skrevet

Sett dem på et kaldt sted. Sett en bøtte full med vann samme med dem, og legg ulltråder fra bøtta opp i jorda til plantene. (Ikke la avstanden være så stor.) Tråden vil suge vannet til seg og levere det i jorda.

Skrevet

Du bør i allefall få alle plantene vekk fra vinduene. Vann dem godt før du reiser.

Gjest billig og enkelt
Skrevet

Fyll masse tomflasker med vann, en for hver plante. Snu den opp ned mens du holder for tuten, stapp den raskt ned i jorda - og vips har du gratis vanningssystem som varer 1-2 uker (men da må du la planten ikke stå i sollyset).

Planten suger da til seg så mye vann som den trenger. Jorden blir til en "propp" der akkurat passe med vann siver ut.

Dette gjør jeg alltid, og plantene klarer seg fint. I går kom jeg tilbake fra en ukes ferie, og enda var flere av flaskene fortsatt halvfulle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...