Gå til innhold

omgangssyke og problemer å få i seg mat.

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Har vært syk noen dager og slitt litt med å få i meg mat.

Nå er jeg frisk og sitter oppe. Men jeg eier ikke matlyst. Også er jeg sååååååååååååå slapp. Faren min kjøpte litt potetgull og tenkte at DET måtte jeg få imeg fordi det er favorittgodteriet mitt.

Men akk ,nei. Og grunnen til at jeg er slapp nå vet jeg ER at jeg har spist dårlig.

er det sånn at når kroppen begynner å ta av glykogen og musklene og sånt at man rett og slett mister matlysten.

Hørt sånne folk som faster sier at etter 1-3 dager så går det som en lek og sulten forsvinner.

men hater å være slapp og småsvimmel når jeg står oppreist og sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fokuser på å få i deg nok drikke. Drikk sportsdrikk og evt. cola.

Skrevet

Fokuser på å få i deg nok drikke. Drikk sportsdrikk og evt. cola.

Du trenger også salt og sukker.

Skrevet

Du må bare ta tiden til hjelp. Drikk og vent. Plutselig en dag er matlysten der, og vips så er du den samme gamle.

Skrevet

Det viktigste er at du drikker. Søt te, cola, saft, farris. Jeg ville heller ikke ha blitt fristet av potetgull etter spysjuke.

Men kanskje kjeks med ost eller syltetøy, loff med eggerøre eller en mild ost. Eller knekkebrød.

Selv har jeg en merkelig tilbøyelighet: Når jeg en sjelden gang er kvalm, har jeg så lyst på spaghetti a la capri fra boks! Sånn ihjelkokt spaghetti med små kjøttboller og cocktailpølser.

Men jeg er alltid kvalm og sulten på samme tid hvis jeg er kvalm.

Hadde ikke du en sånn sjau relativt nettopp? Sliter du med helsa?

Gjest mikromolly
Skrevet

Som de andre sier, er det viktigste å drikke nok. Pass på å få i deg både salter og karbohydrater gjennom å blande farris med saft (blåbær virker stoppende) eller fruktjuice. Ellers er kjeks, rista loff(med litt syltetøy eller sukker), kokt ris, fiskepudding, skrelt eple, yoghurt og kokte grønnsaker mild mat for magen.

God bedring fortsatt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...